• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/03/16

دیدار شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز، در دیدار شیفتگان امام خمینی (رض) که از داخل و خارج از کشور در هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند، طی سخنانی از اتکاء به نفس، اعتماد به خود و بازگشت به اسلام به عنوان نسخه شفابخش امام (رض) برای امت اسلام یاد کردند و عمل به آن را لازمه عزت و سربلندی ملتهای مسلمان دانستند. مقام معظم رهبری در این دیدار طی سخنانی اعمال سیاست تحقیر علیه مسلمانان را یکی از مؤثرترین شگردهای استعمارگران برای تسلط بر ملتهای مسلمان در اقصی نقاط جهان برشمردند و فرمودند: تعالیم و احکام نورانی اسلام، روحیات و خلقیاتی به مسلمانان میدهد که به موجب آن میتوانند اراده خود را در حرکت عالم مؤثر کنند. ظلم‌ستیزی، کنار نیامدن با بدی و فساد، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد فیسبیل‌الله از جمله خصوصیاتی هستند که در پرتو مجموعه احکام اسلامی به مسلمانان داده میشود و در نتیجه همین خصوصیات است که اراده مسلمانان در اداره امور کشورها و جهان مؤثر واقع میشود و این در حالی است که استعمارگران برای رسیدن به اهداف خود در آسیا، آفریقا و خاورمیانه، همواره تلاش کرده‌اند، مسلمانان را از احکام حیاتبخش اسلام دور کنند و روحیه مسلمانان را نیز در هم بشکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازگرداندن ملت ایران به اسلام و احکام نورانی آن و نیز احیاء و بازسازی روحیه اسلامی در میان مردم را دو نقطه اصلی حرکت امام خمینی (رض) دانستند و فرمودند: ملت مسلمان و انقلابی ایران الگوی جهان اسلام برای عمل به تعالیم و احکام اسلام در نظام زندگی و بازشناسی قدرت واقعی خود در به زانو در آوردن دشمن است. امروز اراده ملت ایران در مسائل مهم جهان دارای نقش است و نه آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری کوچکترین نفوذی بر ایران اسلامی و ملت مقتدر ایران ندارند و این نشانه اقتدار ملی برای ملت ایران است که با احیای روحیه اسلامی به دست امام بزرگوار حاصل شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در مسائل جهانی فرمودند: تمامی قدرتهای مؤثر جهان دست به دست هم دادند بلکه بتوانند حق ملت فلسطین را نابود کنند و از بین ببرند اما جمهوری اسلامی ایران با آن مخالفت کرد و امروز در هر نقطه‌ای از جهان به این واقعیت اذعان میشود که روند سازش در ماجرای فلسطین بر اثر مخالفت جمهوری اسلامی ایران به پیش نمیرود و این اراده ملت ایران است که در مسائل جهانی نقش مهم خود را ایفاء میکند. مقام معظم رهبری حرکت ملت ایران در مسیر آبادانی کشور، مستغنی شدن از بیگانگان، استقلال دانشگاهها و طی مدارج علم و دانش را ثمره هدایتهای امام عظیم‌الشأن (رض) دانستند و فرمودند: در هر نقطه‌ای از جهان، به هر میزان که به نسخه شفابخش امام (رض) یعنی اتکاء به نفس، اعتماد به خود و بازگشت به اسلام عمل شد، ملتها از آن منتفع شدند و به همان اندازه کار ابر قدرتها نیز مشکل شد. نسخه امام بزرگوار ما، مسلمانان را در هر نقطه‌ای از جهان عزیز و سربلند کرد بگونه‌ای که امروز طبیعت قضیه فلسطین و قضایای لبنان و نیز مسائل گوناگون دیگر با گذشته تفاوتی اساسی کرده است و عناصر حقیقی فلسطین در داخل سرزمینهای اشغالی خود را به صورت خاری در چشم اشغالگران نشان میدهند و به نام اسلام اقدام و حرکت میکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برکات عظیم ناشی از برجسته کردن یاد و نام امام خمینی (رض) را خاطرنشان کردند و فرمودند: قدرتهای استکباری با تبلیغات زهراگین، تحریفات و لجن‌پراکنی در تمامی حوزه نفوذ خود در تلاش هستند تا یاد و نام امام (رض) زایل و یا کمرنگ کنند اما در مقابل آن مسلمانان باید یاد امام را زنده، نام او را بلند و خط روشنی را که او ترسیم کرده است، برای افکار و اذهان ملتها تبیین کنند و ملت مسلمان ایران نیز برای دنبال کردن راه عزت و سربلندی خود و تکیه بر بازوان توانا، ابتکار و خلاقیت خویش در مسیر سازندگی ایران، باید روز به روز یاد و نام امام را زنده‌تر کنند و آنچه را که او گفت هر چه بیشتر مورد توجه قرار دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی راه و خط امام (رض) را متضمن تأمین دنیا و آخرت انسان دانستند و فرمودند: زندگی ملت ایران در صورتی میتواند به آبادی، توسعه و رشد حقیقی برسد که بتواند روی پای خود بایستد و در زندگی به احکام الهی عمل کند. ملت ایران، عزت و رفاه و روسفیدی دنیا و سعادت و کمال معنوی و اخروی را در همان خطی میتواند پیدا کند که امام بزرگوار پیش پای این ملت گذاشت.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان مسؤولین کشور و آحاد مردم را به مرور کردن تعالیم حضرت امام خمینی (رض) و یادآوری آن در هر موقعیت سفارش کردند و آن را موجب گشوده شدن برکات الهی بر ایران اسلامی خواندند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آقای محمدعلی انصاری رئیس ستاد بزرگداشت خاطره امام (رض) در هفتمین سالگرد ارتحال ایشان در سخنان کوتاهی به حضور نمایندگان صدها میلیون مسلمان جهان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (رض) اشاره کرد و طی آن گفت: شیفتگان و هواداران امام در سراسر جهان ایران اسلامی را بزرگترین دژ و پایگاه دفاع از ارزشهای ناب اسلام و آزادی و رسالت انبیاء الهی میدانند و دلشان برای انقلاب اسلامی و رهبری عزیزآن میتپد.