• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/01/31

شرکت رهبر انقلاب در انتخابات پنجمین دوره مجلس

گزینش نمایندگان مرحله دوم پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان، رأی خود را به صندوق ریختند.

مقام معظم رهبری ساعت هشت و سی و هفت دقیقه صبح امروز با در دست داشتن شناسنامه خود در پای صندوقهای سیار 110 مجلس شورای اسلامی و 121 مجلس خبرگان حضور یافتند و به 28 تن از نامزدهای نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و یک نفر برای مجلس خبرگان رأی دادند.

به گزارش خبرنگار ما، مسؤولان صندوقها پس از دریافت شناسنامه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشخصات شناسنامه‌ای معظم‌له را ثبت کردند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رأی خود را به صندوقها انداختند.

مقام معظم رهبری سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار صدا و سیما، اهمیت شرکت در مرحله دوم انتخابات را به جهاتی مهم‌تر و بیشتر از مرحله اول دانستند و فرمودند: بهترین کارهای خیر، کاری است که سریع و در اول وقت خود انجام بگیرد. لذا مردم به سوی صندوقهای رأی بشتابند و هر چه زودتر رأی خود را به صندوق بیندازند.

مقام معظم رهبری در توصیه دوم خود فرمودند: مردم کوشش کنند تا به همان تعدادی که لازم است، رأی خود را بنویسند، نه کمتر. مثلا در تهران سعی کنند همان تعداد 28 نفر را بنویسند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر این که مردم هنگام نوشتن اسامی نامزدهای انتخاباتی قصد قربت کنند، فرمودند: مردم کسانی را به مجلس بفرستند که واقعا برای خدا و دین باشد. ملاحظات را کنار بگذارند و ببینند چه چیزی خدای متعال را راضی می‌کند. چون مجلس مهم است و سرنوشت ملت در آن می‌باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان این مصاحبه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران انتخابات، اظهار امیدواری کردند که ملت عزیز ایران همچون گذشته که بحمدالله در امتحانات گوناگون، سربلند بیرون آمده‌اند، در این آزمایش هم سربلند بیرون آیند.