• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/01/04

دیدار زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در اجتماع عظیم مردم مشهد و زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) طی سخنان مهمی بر ضرورت برنامه‌ریزی جامع در جهت بی‌نیاز شدن دولت از اتکا به درآمدهای حاصل از صدور نفت تأکید کردند و در بخشی از سخنانشان با افشای ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی، از سران جنایتکار این رژیم به عنوان خطرناکترین و پلیدترین تروریستهای جهان نام بردند.

مقام معظم رهبری در این اجتماع که در صحن مطهر امام خمینی (رض) و صحنهای مجاور آن ترتیب یافته بود، از سال 1374 به عنوان سالی پرکار و پربار یاد کردند و فرمودند: در طول سالی که گذشت، هزاران کار بزرگ و با ارزش در سراسر کشور انجام گرفت و در زمینه مسائل علمی، اخلاقی و معنوی، آبادانی کشور، احیای ارزشهای انقلاب اسلامی و رفع ویرانیهای بجای مانده از رژیم ستمشاهی و دوران جنگ تحمیلی پیشرفتهای بزرگی به دست آمد و ثروت عمومی کشور نیز افزایش یافت بنا بر این آنچه در این سال انجام گرفت مایه افتخار ایران اسلامی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبلیغات وسیع دشمنان اسلام را علیه ملت ایران بی‌ثمر و بی‌ارزش دانستند و فرمودند: آنچه برای ملت ما اهمیت و ارزش دارد، اراده و توکل مردم به خدا، تدبیر مسؤولان کشور و امانت‌داری کسانی است که برای بهروزی این ملت برنامه‌ریزی می‌کنند و همت خود را به حفظ ثروت کشور معطوف کرده‌اند . تبلیغات و اقدامات دشمن علیه ایران اسلامی ثمره‌ای جز قوی‌تر شدن اراده ملت، استواری بیشتر در ادامه راه حق خود و درخشانتر شدن امید به آینده در دل مردم ایران ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان ضرورت رها شدن اقتصاد کشور از اتکا به صدور نفت را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: متأسفانه قیمت و حجم تولید نفت خام امروز بسته به سیاستهای بین‌المللی کمپانیهای بزرگ، غارتگران، جهانخواران و مستکبران جهان است بنا بر این دولت ایران باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کند که هر زمان بخواهد بتواند در چاههای نفت را ببندد و به دنیا نیز اعلام کند که یک قطره نفت نیز صادر نخواهد کرد. ملت ایران از ثروت، منابع طبیعی و تولیدات داخلی فراوانی برخوردار است و در زمینه، تولید ثروت نیز امکانات زیادی در کشور وجود دارد و دولت باید از آن در جهت پیشرفت روزافزون بهره برداری لازم را به عمل آورد.

مقام معظم رهبری اتحاد و اتفاق کلمه میان مردم را بسیار مهم و ضروری دانستند و فرمودند: کسانی که از زبانی گویا، قلمی توانا، افکاری فعال و دلی بیدار برخوردارند باید پشت در پشت هم برای حفظ وحدت ملت تلاش کنند و از ابراز آنچه که موجب احساس دوگانگی در میان مردم می‌شود بپرهیزند زیرا اتحاد و اتفاق ملت پشتوانه نیرومند مسؤولین کشور در ایستادگی هر چه محکمتر در برابر دشمنان اسلام خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان به مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل خارجی اشاره کردند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران معتقد به همکاریهای بین‌المللی با دولتها و ملتها و انجام تلاشهای مشترک است و به رغم تلاشهای آمریکا و اسرائیل و با وجود کسانی که مایل نیستند پیشرفت ملت ایران را ببینند، ایران اسلامی ارتباطات خود را در سطح جهان روز به روز گسترش خواهد داد و از مقابله با کسانی که تحت تأثیر آمریکا با ملت ایران دشمنی کنند باکی ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دشمنان ملت ایران را لجوج، عنود، خبیث، رذل، فریبکار، دروغگو و خطرناک توصیف کردند و با تأکید بر ضرورت مبارزه دولت اسلامی با دشمنان اصلی ملت ایران فرمودند: صهیونیزم و استکبار، دشمن اصلی ملت مسلمان ایران است و امروز ترجمه صحیح استکبار با دولت متجاوز، مستکبر و یاغی آمریکا تطبیق می‌کند زیرا قدرت مستکبر آمریکا به منافع ملتها، خواست انسانها و مفاهیم ارزشی انسانی هیچ توجهی ندارد و با روحیه تکبر، افزون‌خواهی، زورگویی، خشونت، سفاکی و بیرحمی، تنها تأمین منافع خود را دنبال می‌کند.

مقام معظم رهبری رژیم غاصب و بی‌ریشه صهیونیستی را پلیدتر از رژیم آمریکا خواندند و فرمودند: رژیم صهیونیستی براساس ظلم، آدم‌کشی، دروغ، فریب، سفاکی، قتل عام و پشت‌پازدن به ارزشهای انسانی به وجود آمد و مهاجمان صهیونیست به دنبال قربانی شدن حقوق یک ملت، وارد فلسطین اشغالی شدند. در طول پنجاه سال گذشته تنها سرکوب و کشتار دائمی و استمرار تجاوز و حمله به بیگناهان مایه حیات و بقای دولت غاصب صهیونیست بوده است.

اسرائیل برمبنای تروریسم به وجود آمده و امروز سران این رژیم خطرناکترین و پلیدترین تروریستهای جهان هستند اما با این وجود رئیس جمهور آمریکا با بی‌شرمی تمام در برابر افکار عمومی ادعای همکاری با اسرائیل برای مقابله با تروریسم را مطرح کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ملتی به نام اسرائیل را جعلی، دروغین و فاقد هویت دانستند، و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دولتهای دیگر و بدون ترس از آمریکا حرف حق را با صراحت و به روشنی بیان می‌کند و بر بطلان رژیم صهیونیستی و حقانیت ملت فلسطین تأکید می‌ورزد. ملت مسلمان و شجاع ایران کتمان این مسأله را که از روشن‌ترین حقایق دنیاست گناه می‌داند و حاضر نیست وجود ملت فلسطین که امروز رنج آوارگی را تحمل می‌کند منکر شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با استناد به اعترافات محرمانه مقامات سیاسی برخی از کشورها در مورد سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی فرمودند: مقامات برخی از کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران ارتباطات سیاسی و اقتصادی دارند اقرار کرده‌اند که فشارهای آمریکا، محاصره اقتصادی و نیز تبلیغات خصمانه و رذالت‌آمیز عناصری از دستگاههای قانونگذاری و اجرایی آمریکا علیه ایران اسلامی، به مسأله اسرائیل و موضع ملت ایران در قبال روند به اصطلاح صلح خاورمیانه مربوط است و چرا ایران صلح خاورمیانه را سازش گرگ و میش می‌نامد و حاضر نیست حکم قتل فلسطینیها را امضا کند.

مقام معظم رهبری از ایالات متحده آمریکا به عنوان بازیچه دست صهیونیستها نام بردند و فرمودند: آمریکا با آن عرض و طول، پیشرفت علمی، ثروت، سابقه و با اهمیتی که به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح دنیا برای خود قائل است امروز بازیچه دست صهیونیست‌هاست و برای ملت آمریکا این یک ننگ است که رئیس جمهور آن کشور گزارش تصمیم خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به مجمع صهیونیستهای آمریکا ارائه دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان اقدام اخیر دستگاه قضایی آلمان علیه ایران را یک حرکت زشت و نفرت‌انگیز و متأثر از خواست صهیونیستها برشمردند و فرمودند: دولت آلمان خود را از این موضوع کنار کشیده است اما برای ما روشن است که دولت آلمان بر دستگاه قضایی آن کشور تسلط و اعمال نفوذ دارد.این اقدام در حقیقت تحت فشار صهیونیستها انجام گرفته است و دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه باید آن را پیگیری و حل و فصل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت تأثیر قرار دادن ملت ایران را با استفاده از زور و تهدید یک تصور کاملا اشتباه خواندند و فرمودند: این ملت با هشت سال مقاومت جوانمردانه در جنگ تحمیلی و17 سال ایستادگی در برابر تهدیدها و خباثتهای دشمنان خود، به دنیا ثابت کرده است که این ملت را نمی‌توان با استفاده از زور و تهدید تحت تأثیر قرار داد. ملت مسلمان و انقلابی ایران از پیچ و خمهای خطرناکی عبور کرده است و تجربه موفق مقابله با تهدیدهای گوناگون دشمنان داخلی، لیبرالها، مخالفین با حضور با امام و ولایت و معاندین با اسلام را در اختیار دارد و امروز محکم، استوار در مواضع خود ایستاده است.

مقام معظم رهبری به پیشرفتهای بزرگ به دست آمده در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و فرمودند: به همت مردم غیور و مسؤولان دلسوز از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون، ایران اسلامی، نه 17 سال، بلکه دهها سال پیشرفت کرده و راهی طولانی را پیموده است و دشمنان خارجی ملت ایران به این پیشرفتها حسد می‌ورزند و از آن به خشم می‌آیند. این ملت باید قدر خود را بداند و مسؤولین کشور نیز باید قدر این ملت بزرگ، با ایمان و شکست‌ناپذیر را بدانند و مطمئن باشند که با اتحاد کلمه و توکل به خدا هیچ قدرتی در دنیا بر ایران اسلامی فائق شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان مبنا قرار گرفتن هجرت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را در سال شمسی منحصر به ملت مسلمان ایران دانستند و فرمودند: عید نوروز که اول سال شمسی است نیز سالگرد هجرت پیامبر اسلام و پیدایش حکومت اسلامی است و این یک افتخار برای ملت ایران محسوب می‌شود آغاز سال نو را فرصتی است که هر کس از خود حساب بکشد و نقاط مثبت و منفی خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در سخنان کوتاهی مقدم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را گرامی داشت و بر پایبندی و وفاداری مردم مشهد و استان خراسان به ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.