• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/08/10

دیدار جمع‌ کثیری از دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز، در آستانه‌ روز ملی‌ مبارزه‌ با استکبار جهانی‌ در دیدار جمع‌ زیادی‌ از دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ با ایشان‌ طی‌ سخنان‌ مهمی‌ ضمن‌ تشریح‌ ماهیت‌ نظام‌ سلطه‌ در جهان‌، ضرورت‌ برخورداری‌ قشر جوان‌ کشور از آگاهیهای‌ سیاسی‌ برای‌ بی‌اثر کردن‌ توطئه‌های‌ گوناگون‌ دشمن‌ از جمله‌ ضدیت‌ با روحانیت‌ اسلام‌ را مورد تأکید قرار داد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نیروی‌ جوان‌ دانشجو، طلبه‌ و دانش‌آموز را قشر ممتاز و برگزیده‌ جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: جوانان‌ در هر کشور و در هر برهه‌ای‌ از تاریخ‌ می‌توانند یکی‌ از مهمترین‌ اقشار سعادت‌آفرین‌ ملتهای‌ خود باشند. زیرا جوان‌، برخوردار از طهارت‌ فکری‌ است‌ و جلوه‌ عنایات‌ و الطاف‌ الهی‌ بر دل‌ او می‌تابد بنا بر این‌ جوانان‌ ایران‌ اسلامی‌ در انجام‌ هر کاری‌ که‌ عهده‌دار آن‌ هستند باید مظهر پرهیز و استغفار از گناهان‌ باشند و با کسب‌ روحیه‌ معنوی‌ در صراط مستقیم‌ الهی‌ به‌ سوی‌ کمال‌ انسانی‌ حرکت‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ مصائبی‌ که‌ نسل‌ جوان‌ امروز جهان‌ غرب‌ گرفتار آن‌ است‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: امروز انواع‌ بدبختیها، گریبانگیر جوانان‌ و پدر و مادرها در جوامع‌ غربی‌ شده‌ است‌. آنان‌ چوب‌ دوری‌ از خدا و ناپرهیزی‌ از گناه‌ را که‌ ظلم‌ به‌ نفس‌ انسان‌ است‌ می‌خورند و دیری‌ نخواهد پایید که‌ سیلاب‌ گندابهای‌ اخلاقی‌ در غرب‌، تمدن‌ و سعادت‌ کشورهای‌ غربی‌ را که‌ بر پایه‌ مادی‌گری‌ بنا شده‌ است‌ ویران‌ و نابود خواهد کرد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضرورت‌ حفظ روحیه‌ مبارزه‌ و ایستادگی‌ در برابر دشمن‌ را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: در دنیایی‌ که‌ نظام‌ سلطه‌ برای‌ اعمال‌ حاکمیت‌ خود می‌کوشد، ادامه‌ نظام‌ مبتنی‌ بر فضیلت‌، معنویت‌ و تسلیم‌ ناپذیری‌ در برابر سلطه‌گران‌ مستلزم‌ مبارزه‌ و مجاهدت‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بیان‌ ماهیت‌ نظام‌ سلطه‌ فرمودند: نظام‌ سلطه‌ به‌ مفهوم‌ آن‌ است‌ که‌ ملتها و دولتها باید سلطه‌گر یا سلطه‌پذیر باشند. نظام‌ سلطه‌، نظامی‌ غیر انسانی‌ و بر خلاف‌ فطرت‌ انسان‌ است‌ که‌ در آن‌ قانون‌ جنگل‌ حاکمیت‌ دارد و امروز هر ظلمی‌ که‌ در دنیا به‌ وجود آید، بخشی‌ از آن‌ به‌ عهده‌ آمریکاست‌ که‌ مظهر نظام‌ سلطه‌ محسوب‌ می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ماهیت‌ تروریستی‌ رژیم‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ فرمودند: جوان‌ مؤمن‌ و مبارزی‌ که‌ به‌ دست‌ صهیونیستهای‌ جنایتکار به‌ شهادت‌ رسید، جرمش‌ این‌ بود که‌ در برابر ظلم‌ و ستم‌ آنها ایستاده‌ بود و افتخار می‌کرد که‌ از اسلام‌ و حضرت‌ امام‌ (ره‌) تبعیت‌ می‌کند.

و دردآور این‌ است‌ که‌ حتی‌ یک‌ نفر در دنیای‌ غرب‌ حرکت‌ تروریستی‌ صهیونیستها در به‌ شهادت‌ رساندن‌ این‌ مبارز فلسطینی‌ را محکوم‌ نکرد و این‌ همان‌ چهره‌ زشت‌ نظام‌ سلطه‌ حاکم‌ برجهان‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از استقلال‌ به‌ عنوان‌ اساس‌ نظام‌ اسلامی‌ یاد کردند و فرمودند: در برابر نظام‌ سلطه‌، جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مبنای‌ کار خود را بر مفاهیم‌ و ارزشهای‌ الهی‌ و اسلامی‌ قرار داده‌ است‌ و تصمیم‌ دارد که‌ جامعه‌ را سعادتمند کند و این‌ سعادت‌ نیازمند استقلال‌ در زندگی‌، اندیشه‌، انتخاب‌ هدف‌ و سازندگی‌ است‌ و برای‌ تحقق‌ این‌ مهم‌، مبارزه‌ و مجاهدت‌ اجتناب‌ ناپذیر است‌ زیرا دشمن‌ سلطه‌گر تحمل‌ چنین‌ ملتی‌ را ندارد و انواع‌ توطئه‌ها را در زمینه‌های‌ فرهنگی‌، اقتصادی‌ و امنیتی‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ به‌ اجرا گذاشته‌ است‌ تا مانع‌ پیشرفت‌ ملت‌ ایران‌ شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر ضرورت‌ تعمیق‌ بینش‌ سیاسی‌ جوانان‌ ایران‌ فرمودند: قشر جوان‌ کشور بویژه‌ در محیطهای‌ علمی‌ و تحصیلی‌ برای‌ آن‌ که‌ بتواند در برابر توطئه‌ دشمن‌ بایستد باید بیدار و هوشیار و دارای‌ قدرت‌ تحلیل‌ سیاسی‌ باشد، جبهه‌بندی‌های‌ دنیا را بشناسد و از موقعیت‌، هدف‌ و ابزار دشمن‌ آگاهی‌ پیدا کند و این‌ مهم‌ نیازمند کار، مطالعه‌ و انجام‌ مباحث‌ سیاسی‌ است‌. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تهاجم‌ علیه‌ نظام‌ روحانیت‌ را در ایران‌، از جمله‌ اهداف‌ دشمنان‌ اسلام‌ در محیطهای‌ دانشگاهی‌ برشمردند و فرمودند: از صد سال‌ پیش‌ تا کنون‌ هرگاه‌ مبارزه‌ یا تحولی‌ بزرگ‌ در ایران‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌، غالبا رهبران‌ آن‌ روحانی‌ بودند بنا بر این‌ دشمنان‌ اسلام‌ مبارزه‌ دیرینه‌ای‌ را برای‌ از میان‌ برداشتن‌ سازمان‌ روحانیت‌ شروع‌ کردند و دستگاه‌ حکومت‌ پهلوی‌ برای‌ قلع‌ و قمع‌ روحانیت‌ شیوه‌های‌ مختلفی‌ را بکار بست‌ اما از این‌ تلاشها سودی‌ نبرد. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ دشمن‌ برای‌ زدودن‌ ایمان‌ دینی‌ از جامعه‌ بهترین‌ راه‌ را حذف‌ روحانیت‌ می‌داند، فرمودند: اساس‌ روحانیت‌ برای‌ حفظ دین‌ در جامعه‌ امر لازمی‌ است‌ و در راس‌ روحانیت‌ فقها و مراجع‌ بزرگ‌ تقلید هستند که‌ دشمن‌ نمی‌تواند آنان‌ را از لحاظ علمی‌ و تقوایی‌ تخطئه‌ کند لذا می‌کوشد بین‌ آنان‌ و قشر جوان‌ فاصله‌ بیندازد. روحانیت‌ اسلام‌ دارای‌ علم‌ فقاهت‌ و روش‌ استنباط دین‌ است‌ و استنباط از دین‌ کار عامیانه‌ای‌ نیست‌ بلکه‌ یک‌ روش‌ علمی‌ و کاری‌ تخصصی‌ است‌ که‌ چنانچه‌ روش‌ فقاهت‌ را از میان‌ بردارند، چیزی‌ از دین‌ باقی‌ نخواهد ماند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ علت‌ انحراف‌ گروههای‌ به‌ ظاهر مسلمان‌ و روشنفکر را عدم‌ توان‌ علمی‌ لازم‌ برای‌ استنباط از دین‌ دانستند و فرمودند: وقتی‌ که‌ دین‌ متولی‌ و مفسر رسمی‌ نداشته‌ باشد، عده‌ای‌ دین‌ را با تفکرات‌ مارکسیستی‌، سرمایه‌داری‌ و دموکراسی‌ غربی‌ تطبیق‌ می‌دهند و اساس‌ آن‌ را به‌ انحراف‌ می‌کشانند. رژیم‌ پهلوی‌ نیز پس‌ از شکست‌ طرح‌ حذف‌ روحانیت‌ به‌ عنوان‌ متولی‌ و مفسر رسمی‌ دین‌ در صدد بود تا عده‌ای‌ به‌ اصطلاح‌ روشنفکر را با پول‌ و پشتیبانی‌، جهت‌ انحراف‌ دین‌ تربیت‌ کند لیکن‌ با قیام‌ و روشنگریهای‌ امام‌ راحل‌ (ره‌) مراجع‌ تقلید و روحانیت‌ مورد تجلیل‌ و تقدیس‌ مردم‌ قرار گرفتند و روحانیون‌ متولی‌ وظیفه‌ اصلی‌ خود در هدایت‌ و اداره‌ جامعه‌ شدند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ توجه‌ نسل‌ جوان‌ کشور را به‌ فتنه‌ای‌ که‌ برای‌ تحریف‌ حقایق‌ مربوط به‌ روحانیت‌ اسلام‌ صورت‌ می‌گیرد جلب‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: روحانیت‌ خدمتگزار مردم‌ و نهادی‌ کم‌توقع‌ است‌ که‌ بنای‌ بر دنیا ندارد، بنا بر این‌ هر کسی‌ که‌ امروز با روحانیت‌ مقابله‌ کند بیش‌ از همه‌ دل‌ آمریکاییها و صهیونیستها را شاد کرده‌ است‌ و اینجانب‌ به‌ کسانی‌ که‌ حقایق‌ را وارونه‌ منتشر می‌کنند نصیحت‌ می‌کنم‌ که‌ به‌ این‌ فتنه‌ خاتمه‌ دهند چه‌ در صورتی‌ که‌ این‌ کار از روی‌ غرض‌ و سوء نیت‌ باشد، نظام‌ اسلامی‌ آن‌ را تحمل‌ نخواهد کرد .