• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/03/08

دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، صبح‌ امروز در دیدار رئیس‌، اعضای‌ هیأت‌ رئیسه‌، نمایندگان‌ و مسؤولان‌ اداری‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ با ایشان‌، طی‌ سخنانی‌، جایگاه‌ مجلس‌ را در جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ ممتاز دانستند و تصریح‌ کردند که‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ حساس‌ترین‌ معبری‌ است‌ که‌ نظام‌ اسلامی‌ از آن‌ به‌ سمت‌ هدفهای‌ خود عبور می‌کند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار که‌ به‌ مناسبت‌ پانزدهمین‌ سالگرد تأسیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ انجام‌ شد، ضمن‌ تحسین‌ عملکرد مجلس‌ چهارم‌ فرمودند:

رأی‌ و خواست‌ مردم‌ در جهتگیری‌ و منش‌ عمومی‌ نظام‌ اسلامی‌، تأثیر بنیانی‌ و تعیین‌کننده‌ای‌ دارد و براساس‌ همین‌ اعتقاد، مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ از جایگاهی‌ بسیار والا برخوردار است‌ و عملکرد مجلس‌ چهارم‌ نیز نشان‌ می‌دهد که‌ همه‌ تلاشش‌ را به‌ عمل‌ آورده‌ است‌ تا خود را به‌ اهداف‌ والای‌ نمایندگی‌ ملت‌ عزیز و عظیم‌الشأن‌ ایران‌، نزدیک‌ کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بیان‌ برخی‌ از ویژگیهای‌ مجلس‌ چهارم‌ فرمودند:

این‌ مجلس‌، سیاست‌ را با اخلاق‌، ممزوج‌ کرد و سیاست‌ را در جهت‌ ضد اخلاقی‌ سوق‌ نداد. از زبان‌ نمایندگان‌، خلاف‌، گناه‌ و ذکر سوء، اشاعه‌ نمی‌شود و بحثهای‌ مجلس‌ در میان‌ مردم‌، سکون‌ و آرامش‌ ایجاد می‌کند و این‌ از افتخارات‌ بزرگ‌ مجلس‌ چهارم‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نقش‌ نظارتی‌ مجلس‌ در عملکرد دولت‌ را، در عین‌ همکاری‌ و همدلی‌ مجلس‌ با دولت‌، با اهمیت‌ خواندند و فرمودند:

بدون‌ تردید، دولت‌ سالم‌ و خدمتگزار اسلامی‌، از نقش‌ نظارتی‌ مجلس‌، بویژه‌ در امور مربوط به‌ بودجه‌ کشور، خشنود است‌، زیرا به‌ این‌ ترتیب‌ مجلس‌ در جهت‌ اصلاح‌ امور کشور و انضباط امور مالی‌ به‌ دولت‌ کمک‌ می‌کند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حضور به‌ هنگام‌ مجلس‌ در مسائل‌ حساس‌ داخلی‌ و خارجی‌ را در خور تحسین‌ دانستند و فرمودند: مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ به‌ همه‌ دردهای‌ مردم‌ و هر آنچه‌ که‌ برای‌ ملت‌ ایران‌ مهم‌ است‌، اهتمام‌ می‌ورزد و با وجدان‌ بیدار و درکی‌ صحیح‌، مسائل‌ داخلی‌ و خارجی‌ را مورد توجه‌ قرار می‌دهد. برخورد جدی‌ و فعال‌ مجلس‌ چهارم‌ با برنامه‌ پنج‌ساله‌ دوم‌ دولت‌ نیز نشان‌ می‌دهد که‌ نمایندگان‌ مجلس‌ به‌ جهتگیری‌ حرکت‌ عمومی‌ کشور، که‌ در قالب‌ این‌ برنامه‌ مشخص‌ شده‌ است‌، اهتمام‌ ورزیده‌اند .

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را به‌ لحاظ نگرش‌ خاص‌ آن‌ به‌ مسائل‌ معنوی‌، تلاش‌ و فعالیتهای‌ ارزنده‌ و به‌ هنگام‌ آن‌ و نیز برخوردار بودن‌ از وجدان‌ بیدار، سرآمد تمامی‌ مجالس‌ دنیا، توصیف‌ کردند و ضمن‌ تمجید از نقش‌ ممتاز رئیس‌ و هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، در جهت‌ دهی‌ به‌ حرکت‌ مجلس‌ چهارم‌ تصریح‌ کردند که‌ منش‌ کلی‌ مجلس‌، حرکت‌ کشور را به‌ سمت‌ اهداف‌ والای‌ آن‌ تنظیم‌ می‌کند و نتایج‌ تلاشهای‌ به‌ عمل‌ آمده‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، برای‌ کشور مؤثر و بسیار مفید بوده‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را به‌ رعایت‌ بایدها و نبایدها ملزم‌ دانستند و فرمودند: نماینده‌ مجلس‌، نماینده‌ ملتی‌ عزیز و پرافتخار است‌ و از اینرو باید در همه‌ حال‌ عزت‌ این‌ ملت‌ را حفظ کند. ملتهای‌ مظلوم‌ دنیا از کارنامه‌ ملت‌ با عظمت‌ و جلیل‌القدر ایران‌ نیرو می‌گیرند و احساس‌ عزت‌ و شرف‌ می‌کنند، بنا بر این‌ نماینده‌ ملتی‌ که‌ سر در مقابل‌ غیر خدا خم‌ نکرده‌ است‌، باید عزت‌ و کرامت‌ ملت‌ خود را همواره‌ حفظ کند و از کسانی‌ که‌ با انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ همراه‌ نیستند و در واقع‌ اصل‌ اسلام‌ را قبول‌ ندارند، بپرهیزد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ شغل‌ نمایندگی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ را عزیزترین‌ و بالاترین‌ مشاغل‌ خواندند و ضمن‌ تأکید بر لزوم‌ اختصاص‌ تمامی‌ وقت‌ نمایندگان‌ به‌ مباحث‌ مربوط به‌ مجلس‌، فرمودند: نمایندگان‌ مجلس‌ حتما باید در مجلس‌ حاضر باشند و وقت‌ آنان‌ به‌ صحن‌ داخلی‌ و یا داخل‌ کمیسیونها اختصاص‌ یابد. وقت‌ نمایندگان‌ متعلق‌ به‌ مجلس‌ و ملت‌ عزیز ایران‌ است‌ و به‌ هیچ‌ وجه‌ نباید در کاری‌ به‌ جز مأموریت‌ نمایندگی‌ صرف‌ شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ اوضاع‌ کشور را در حال‌ حرکت‌، پیشرفت‌ و رشد اقتصادی‌ و همراه‌ با برنامه‌ریزی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: در همه‌ جای‌ کشور، نشانه‌های‌ سازندگی‌ مشهود است‌.

نیروهای‌ فعال‌ و بویژه‌ دولت‌ خدمتگزار در حال‌ تلاش‌ هستند، وضع‌ کشور به‌ لحاظ سیاسی‌ خوب‌ و به‌ لحاظ اقتصادی‌ در حال‌ تحول‌ و پیشرفت‌ است‌ و از لحاظ فرهنگی‌ و اخلاقی‌ نیز، بیداری‌ بر کشور حکمفرماست‌ و با این‌ وضعیت‌ دشمن‌ نمی‌تواند هیچ‌ کار مؤثری‌ را علیه‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌، انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ انجام‌ دهد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ بر بی‌ارزش‌ بودن‌ تهدیدها و حرکتهای‌ نمایشی‌ آمریکا در خلیج‌ فارس‌ برای‌ ملت‌ با ایمان‌ و مستقل‌ ایران‌ تأکید کردند و فرمودند:

ملت‌ مقتدر ایران‌ در سنگر خود بیدار است‌ و روش‌ و حرکت‌ و پیشرفت‌ او بسیار فراتر از تحلیلهای‌ دشمنان‌ است‌. آنان‌ در فهم‌ واقعیات‌ ایران‌ اسلامی‌ بر خطا و در اشتباهند و همین‌ مسأله‌ موجب‌ می‌شود که‌ در تصمیم‌گیریهایشان‌ اشتباه‌ کنند و تصمیم‌گیری‌ خطا نیز ثمره‌ای‌ جز شکستهای‌ پی‌ در پی‌ برای‌ آنان‌ نداشته‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز ملت‌ ایران‌ کمر به‌ اقامه‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌، برافراشتن‌ پرچم‌ حق‌ و تحکیم‌ احکام‌ و قوانین‌ الهی‌ بسته‌ است‌ و تصمیم‌ دارد که‌ دست‌ دشمن‌ را کوتاه‌ کند و اراده‌ خداوند نیز بر این‌ قرار گرفته‌ است‌ که‌ پرچمش‌ در اهتزاز بماند و دینش‌ عزت‌ یابد.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌، پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ ناطق‌ نوری‌ رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ از اهم‌ عملکرد مجلس‌ چهارم‌، گزارشی‌ را به‌ استحضار رساند و طی‌ آن‌ اهتمام‌ مجلس‌ به‌ مسائل‌ فرهنگی‌ و آموزشی‌، رسیدگی‌ به‌ امور محرومین‌ جامعه‌، کنترل‌ و هدایت‌ نقدینگی‌ در جهت‌ مقابله‌ با تورم‌ و گرانی‌ و توجه‌ به‌ تولیدات‌ و صادرات‌ غیر نفتی‌ را یادآور شد و بررسی‌ کارشناسانه‌ و دقیق‌ برنامه‌ پنج‌ساله‌ دوم‌ را یکی‌ از برجسته‌ترین‌ کارهای‌ مجلس‌ چهارم‌ عنوان‌ کرد.