• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/02/13

دیدار جمعی از کارگران‌ و معلمان با رهبر انقلاب

جمع‌ زیادی‌ از کارگران‌، استادان‌، معلمان‌ و فرهنگیان‌، پیش‌ از ظهر امروز در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند و طی‌ آن‌ احساسات‌ پرشور و بی‌شائبه‌ خود را در تبعیت‌ از رهبری‌ عظیم‌الشأن‌ انقلاب‌ ابراز داشتند و با شعارهای‌ مستمر مرگ‌ بر آمریکا و مرگ‌ بر اسرائیل‌، مراتب‌ تنفر و انزجار خود را نسبت‌ به‌ اقدامات‌ خصمانه‌ و شیطانی‌ آمریکا، علیه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مورد تأکید قرار دادند.

در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ طی‌ سخنانی‌ به‌ جنجال‌ تبلیغاتی‌ آمریکا در اعمال‌ تحریم‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: رئیس‌ جمهور ساده‌ دل‌ و بی‌تجربه‌ آمریکا بازی‌ خورد و در نشست‌ صهیونیستها، ممنوعیت‌ روابط اقتصادی‌ آمریکا با ایران‌ را اعلام‌ کرد. ملت‌ ایران‌ و تمامی‌ مسؤولین‌ کشور از این‌ اقدام‌ آمریکا عمیقا خوشحال‌ و با نشاط هستند، زیرا در نتیجه‌ تحریمها و محدودیتهایی‌ که‌ در گذشته‌ بر ایران‌ تحمیل‌ شد، نیروهای‌ مؤمن‌ و مبتکر این‌ ملت‌، به‌ پیشرفتهای‌ عظیمی‌ دست‌ یافتند و این‌ اقدام‌ تازه‌ دولت‌ آمریکا نیز روحیه‌ کار، نشاط، تلاش‌ و تولید را در مردم‌ انقلابی‌ ایران‌ افزایش‌ خواهد داد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بیان‌ ناتوانی‌ آمریکا برای‌ تحمیل‌ خواست‌ خود بر جهان‌ فرمودند: آمریکا قادر نیست‌ سرنوشت‌ ملتی‌ را که‌ دارای‌ عزم‌ و اراده‌ سیاسی‌ است‌ و کار، تلاش‌ و جدیت‌ را مبنای‌ حرکت‌ خود قرار داده‌ است‌ به‌ دست‌ بگیرد. چنین‌ ملتی‌ در مقابل‌ زیاده‌خواهانی‌ مانند آمریکا می‌ایستد و بر سینه‌ او دست‌ رد می‌زند، اما مردمی‌ که‌ اهل‌ کار و ابتکار و تلاش‌ نباشند و خود را به‌ اداره‌ امور کشور و تولید نیازهای‌ خود موظف‌ ندانند، شرایطی‌ را پدید می‌آورند که‌ موجب‌ تسلط آمریکا بر کشورشان‌ می‌شود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با ابراز خوشحالی‌ عمیق‌ خود از قطع‌ ارتباط اقتصادی‌ آمریکا با جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ فرمودند: ایران‌ اسلامی‌، همان‌ کشوری‌ است‌ که‌ در مواجهه‌ با تحریمها و محدودیتهای‌ دوران‌ جنگ‌، به‌ ابتکار و استعداد جوانان‌ مؤمن‌ خود متکی‌ بود که‌ در نتیجه‌ آن‌، امروز برخی‌ از پیچیده‌ترین‌ ابزار جنگی‌ در داخل‌ کشور تهیه‌ می‌شود و پیشرفتهای‌ عظیم‌ به‌ دست‌ آمده‌ در این‌ زمینه‌، حتی‌ به‌ ذهن‌ دشمنان‌ ما نیز خطور نمی‌کند و امروز در مقابل‌ این‌ اقدام‌ خصمانه‌ و صریح‌ آمریکا، آحاد مردم‌ ایران‌ در هر نقطه‌ای‌ از کشور، فریاد مرگ‌ بر آمریکا را از عمق‌ جان‌ و با اطمینان‌ بیشتر سر می‌دهند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ادعاهای‌ آمریکا را در مورد ساخت‌ بمب‌ اتم‌ در ایران‌، یک تهمت‌ آشکار و دروغین‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: کشورهای‌ دنیا از سیاستهای‌ ضد ایرانی‌ آمریکا تبعیت‌ نمی‌کنند و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ در داخل‌ ایران‌ نیز مسؤولان‌ عالی‌ کشور و آحاد مردم‌ با روحیه‌ای‌ قوی‌ و مشتهایی‌ گره‌ کرده‌ و با قدرت‌ و قاطعیت‌ در مقابل‌ آمریکا ایستاده‌اند و هیچ‌ قدرتی‌ نخواهد توانست‌ بر این‌ ملت‌ نیرومند و اراده‌های‌ استوار مسؤولین‌ غلبه‌ کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌، نقش‌ علم‌ و کار در پیشرفت‌ یک ملت‌ را بسیار با اهمیت‌ خواندند و فرمودند: تمجید از علم‌ و کار به‌ مفهوم‌ تمجید از معلم‌ و کارگر است‌. علم‌ و کار دو بال‌ یک ملت‌ برای‌ پیشرفت‌ و رسیدن‌ به‌ کمال‌ بشری‌ محسوب‌ می‌شود و این‌ دو لازمه‌ رسیدن‌ به‌ کمال‌ مطلوب‌ الهی‌ است‌ زیرا جامعه‌ بی‌کار، کم‌کار، بدکار، بدون‌ علم‌ و بی‌سواد، از دستیابی‌ به‌ کمال‌، محروم‌ می‌ماند و زندگی‌ دنیایی‌اش‌ به‌ هدر خواهد رفت‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ خائنانه‌ دو سلسله‌ پادشاهی‌ پهلوی‌ و قاجار در عقب‌ نگهداشتن‌ ایران‌ در زمینه‌ علم‌ و کار فرمودند: این‌ دو سلسله‌ و خبیث‌ به‌ موجودی‌ این‌ کشور و ملت‌ و سرمایه‌های‌ معنوی‌ آن‌، چوب‌ حراج‌ زدند و نه‌ تنها انجام‌ کارهای‌ اساسی‌ را در کشور ترویج‌ نکردند، بلکه‌ هر چه‌ توانستند بساط علم‌ و دانش‌ جوشان‌ این‌ ملت‌ را برچیدند و به‌ سرنوشت‌ این‌ ملت‌ با هوش‌ و با استعداد نیز پشت‌ پا زدند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، افزایش‌ شمار دانش‌آموزان‌، دانشجویان‌، معلمان‌، استادان‌، کارگاههای‌ تولیدی‌ و گسترش‌ فعالیتهای‌ کشاورزی‌ و انجام‌ هر چه‌ بیشتر کارهای‌ دقیق‌ و برجسته‌ در کشور را به‌ برکت‌ اسلام‌، حضور مردم‌ در صحنه‌ و مردمی‌ بودن‌ نظام‌، ممکن‌ دانستند و فرمودند: پراکندن‌ علم‌ و انجام‌ کار، عمل‌ صالحی‌ است‌ که‌ اجر و ثواب‌ الهی‌ را نصیب‌ معلمان‌ و کارگران‌ می‌کند. بنا بر این‌ از یک سو هر چه‌ کار مفیدتر و بهتر و علم‌ آموخته‌ شده‌ ثمربخش‌تر باشد; ثواب‌ آن‌ بیشتر است‌ و از سوی‌ دیگر مشارکت‌ معلمان‌ و کارگران‌ در بنای‌ آینده‌ جامعه‌ بزرگ‌ ایران‌، دستاورد بسیار مهمی‌ برای‌ آنان‌ محسوب‌ شود.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ حفظ آقایی‌ یک ملت‌ و امکان‌ رو به‌ رو شدن‌ با دشمنان‌ را مستلزم‌ عمل‌، تلاش‌ و برنامه‌ریزی‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ تأکید بر اهمیت‌ ترویج‌ وجدان‌ کاری‌ و انضباط اجتماعی‌ و اقتصادی‌ در جامعه‌ فرمودند: وجدان‌ کاری‌ باید به‌ فرهنگ‌ عمومی‌ مردم‌ تبدیل‌ شود و برای‌ این‌ منظور، معلمان‌ باید روحیه‌ کار، استقلال‌ و علم‌طلبی‌ را در نوجوانان‌ پرورش‌ دهند و مسؤولین‌ دستگاههای‌ اجرایی‌ و قضایی‌ و نمایندگان‌ مجلس‌ نیز در جهت‌ ترویج‌ وجدان‌ کار، انضباط اجتماعی‌ و اقتصادی‌ به‌ طور جدی‌ برنامه‌ریزی‌ کنند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ وزرای‌ کار و امور اجتماعی‌ و آموزش‌ و پرورش‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ روز کارگر و روز معلم‌ را تبریک گفتند و یاد فیلسوف‌ بزرگ‌ اسلام‌، استاد شهید مرتضی‌ مطهری‌ را گرامی‌ داشتند.

این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکی‌ است‌ در این‌ دیدار، مدیران‌، مربیان‌ و معلمان‌ نمونه‌ کشور به‌ همراه‌ وزیر آموزش‌ و پرورش‌، جمع‌ کثیری‌ از کارگران‌ و کارکنان‌ کارخانجات‌ به‌ همراه‌ وزیر کار و امور اجتماعی‌، نمایندگان‌ جامعه‌ کارگران‌ خانه‌ کارگر، جمعی‌ از کارگران‌ منتخب‌ و نمونه‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ کارخانجات‌، جمعی‌ از دانشجویان‌ دانشگاهها، مراکز تربیت‌ معلم‌ و دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌، جمعی‌ از مربیان‌ امور تربیتی‌ و پرورشی‌ تهران‌ و تویسرکان‌ و همچنین‌ مدیران‌ و کارکنان‌ بنیاد مسکن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سراسر کشور به‌ همراه‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ رسولی‌ محلاتی‌، نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در این‌ بنیاد حضور داشتند.