• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/10/14

برگزاری مراسم‌ اختتامیه‌ یازدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ قرآن‌ در حضور رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، پیش‌ از ظهر امروز در مراسم‌ اختتامیه‌ یازدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ حفظ، قرائت‌ و تفسیر قرآن‌ کریم‌ که‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) برگزار شد، بر لزوم‌ فهم‌ و تدبر در قرآن‌ کریم‌ تأکید کردند.

در این‌ مراسم‌ که‌ برگزار کنندگان‌ و شرکت‌ کنندگان‌ در این‌ مسابقات‌ به‌ همراه‌ جمعی‌ از قاریان‌ و حافظان‌ قرآن‌ کریم‌ حضور داشتند، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ طی‌ سخنانی‌ فرمودند: جامعه‌ اسلامی‌ با نزدیک شدن‌ به‌ فهم‌ قرآن‌، رشد و استحکام‌ می‌یابد، استقلال‌ خود را تضمین‌ می‌کند و توجه‌ مسلمانان‌ جهان‌ را به‌ خود جلب‌ می‌کند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ اظهار داشتند: معرفت‌، نجات‌، سلامت‌، رشد و تعالی‌ و تقرب‌ انسان‌ به‌ سوی‌ خدای‌ متعال‌ از دستاوردهای‌ قرآن‌ کریم‌ است‌ که‌ تنها با انس‌ و تدبر در قرآن‌ کریم‌ به‌ دست‌ می‌آید.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، تلاوت‌ قرآن‌ با صدای‌ خوش‌ را خوب‌ و پسندیده‌ اما ناکافی‌ برای‌ درک معانی‌ حقیقی‌ قرآن‌ خواندند و بر لزوم‌ فهم‌ معانی‌ آیات‌ قرانی‌ تأکید کردند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با تجلیل‌ از والدینی‌ که‌ فرزندان‌ خردسال‌ خود را در فراگیری‌ و حفظ با تمام‌ خصوصیات‌ آن‌ قرار می‌دهند، بر لزوم‌ تعلیم‌ خصوصیاتی‌ از قرآن‌ به‌ فرزندان‌ که‌ در فهم‌ معانی‌ آیات‌ تأثیر دارند، تأکید کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ سالهای‌ ظلمانی‌ دور افتادن‌ ملت‌ ایران‌ از قرآن‌ در پیش‌ از انقلاب‌ و نزدیک شدن‌ بیش‌ از پیش‌ و مستمر مردم‌ به‌ قرآن‌ در سالهای‌ بعد از پیروزی‌ انقلاب‌ فرمودند: قرآن‌، کتاب‌ معرفت‌ و برکت‌ است‌ و بسیاری‌ از ظلمات‌ و ابهامها از قلب‌ و روح‌ انسان‌ به‌ برکت‌ قرآن‌ زدوده‌ می‌شوند.

بنا بر همین‌ گزارش‌ در این‌ مراسم‌، تنی‌ چند از اساتید تلاوت‌ قرآن‌ کریم‌ و برگزیدگان‌ این‌ مسابقات‌، آیاتی‌ از قرآن‌ را تلاوت‌ کردند.

در این‌ مراسم‌ همچنین‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ امام‌ جمارانی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ و سرپرست‌ سازمان‌ اوقاف‌ و امور خیریه‌، گزارشی‌ از برگزاری‌ یازدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ حفظ، قرائت‌ و تفسیر قرآن‌ کریم‌ ارائه‌ کرد و در پایان‌، جوایز نفرات‌ اول‌ تا سوم‌ هر یک از سه‌ رشته‌ مسابقات‌ مذکور توسط وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ و نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در سازمان‌ اوقاف‌ و امور خیریه‌ به‌ برگزیدگان‌ اهدا شد.