• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/10/10

دیدار کارگزاران‌ نظام‌ و نمایندگان‌ سیاسی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ سالروز بعثت‌ مبارک‌ رسول‌ گرامی‌ اسلام‌، حضرت‌ محمدبن‌ عبدالله‌(ص‌) صبح‌ امروز، کارگزاران‌ نظام‌ اسلامی‌ و نمایندگان‌ سیاسی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند و این‌ عید بزرگ‌ را به‌ معظم‌ له‌ تبریک‌ و تهنیت‌ گفتند.

در آغاز این‌ دیدار ابتدا آیاتی‌ چند از کلام‌ الله‌ مجید تلاوت‌ شد و سپس‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور در سخنان‌ کوتاهی‌ ضمن‌ تبریک‌ عید مبعثت‌، گفتند: سالروز بعثت‌ پیامبر اکرم‌(ص‌) برای‌ تاریخ‌ بشریت‌، روز بزرگ‌ و مبارکی‌ است‌. زیرا در این‌ روز در حقیقت‌، بلوغ‌ انسان‌ برای‌ دریافت‌ پیام‌ جاوید الهی‌، جشن‌ گرفته‌ می‌شود.

رئیس‌ جمهور از ایران‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ شایسته‌ترین‌ کشور برای‌ برگزاری‌ این‌ جشن‌ بزرگ‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و اظهار داشتند: ایران‌، امروز پرچم‌ رسالت‌ شخصیت‌ ممتاز تاریخ‌ انسانیت‌ را بر دوش‌ گرفته‌ است‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ به‌ دنبال‌ همان‌ رسالتی‌ است‌ که‌ پرده‌های‌ متراکم‌ ظلمت‌ را درید و جهان‌ را نورافشانی‌ کرد.

پس‌ از سخنان‌ رئیس‌ جمهور، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عید مبعث‌ را به‌ امت‌ بزرگ‌ اسلامی‌، ملت‌ ایران‌ و مسئولان‌ نظام‌ تبریک‌ گفتند و از حادثه‌ بعثت‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از مسائل‌ مهم‌ تاریخ‌ بشریت‌ نام‌ بردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در تبیین‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ که‌ سبب‌ جدایی‌ دوران‌ اسلام‌ از دوران‌ جاهلیت‌ می‌شود فرمودند: توحید خالص‌ به‌ مفهوم‌ نفی‌ عبودیت‌ غیرخدا، فلاح‌ و رستگاری‌ حقیقی‌ را برای‌ دنیا و آخرت‌ انسان‌ به‌ ارمغان‌ می‌آورد. تسلیم‌ محض‌ خدا بودن‌ از نکات‌ برجسته‌ دعوت‌ اسلامی‌ است‌ که‌ در مقابل‌ آن‌، عبودیت‌ نظامهای‌ اجتماعی‌ غلط، عبودیت‌ خرافات‌ و عادات‌ و آداب‌ ناپسند، عبودیت‌ هواهای‌ نفسانی‌ و نیز عبودیت‌ زر و زور از ویژگیهای‌ دوران‌ جاهلیت‌ محسوب‌ می‌شود.

حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌، ظلم‌، تبعیض‌ و زورگویی‌ قوی‌ به‌ ضعیف‌ را از ویژگیهای‌ زندگی‌ جاهلی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: اسلام‌ در مقابل‌ زندگی‌ جاهلی‌، استقرار عدل‌ را مطرح‌ می‌کند. عدل‌، تنها یک‌ شعار نیست‌ بلکه‌ جامعه‌ اسلامی‌ باید در پی‌ تأمین‌ آن‌ باشد. استقرار، ترویج‌ و بزرگداشت‌ عدل‌ و تبعیت‌ از آن‌ و نیز تقبیح‌ ظلم‌ در هر نقطه‌ از جهان‌، یکی‌ از خصوصیات‌ اسلامی‌ است‌ و حیات‌ مبارک‌ پیامبر عظیم‌الشأن‌ اسلام‌ و نیز بهترین‌ و سالمترین‌ دوران‌ تاریخ‌ اسلامی‌ حاکی‌ از همین‌ واقعیت‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دعوت‌ به‌ مکارم‌ اخلاق‌ را یکی‌ از خصوصیات‌ بعثت‌ نبی‌اکرم‌ (ص‌) دانستند و فرمودند: در جامعه‌ اسلامی‌ که‌ به‌ سمت‌ مکارم‌ اخلاق‌ حرکت‌ می‌کند، مردم‌، باگذشت‌، متفکر، اهل‌ خیر و احسان‌ دارای‌ صبر و بردباری‌ هستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، محدود نشدن‌ همت‌ انسانها به‌ زندگی‌ دنیوی‌ را از دیگر ویژگیهای‌ بعثت‌ برشمردند و با تأکید بر نقش‌ نظام‌ اسلامی‌ ایران‌، در تأمین‌ ارزشها و خصوصیات‌ بعثت‌ پیامبر اسلام‌ فرمودند: امروز جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، پرچم‌ اسلام‌ و پرچم‌ بعثت‌ را برافراشته‌ است‌ و برای‌ ترویج‌ توحید به‌ معنای‌ حقیقی‌ کلمه‌ و تسلیم‌ در برابر پروردگار، استحکام‌ بخشیدن‌ به‌ عدالت‌ در نظام‌ اجتماعی‌ و مبتنی‌ کردن‌ نظام‌ اخلاقی‌ جامعه‌ بر فضایل‌ انسانی‌، تلاش‌ می‌کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر نیازمند بودن‌ جهان‌ به‌ ارزش‌های‌ اسلامی‌ فرمودند: برخورد جامعه‌ اسلامی‌ در مقابل‌ جامعه‌ جاهلی‌ باید دلسوزانه‌ باشد اما کسانی‌ که‌ با دشمنی‌ و ستیزه‌گری‌، مانع‌ از تحقق‌ این‌ تحول‌ در درون‌ نظام‌ اسلامی‌ می‌شوند، معارض‌ با اسلام‌ هستند و اسلام‌ با آنها برخورد معارضه‌آمیز می‌کند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از پیام‌ بعثت‌ به‌ عنوان‌ پیامی‌ سازنده‌ نام‌ بردند و فرمودند: پیام‌ بعثت‌، پیامی‌ سازنده‌ و یک‌ حرکت‌ است‌ و آحاد مردم‌ و بیش‌ از همه‌ مسئولان‌ نظام‌ باید در این‌ حرکت‌ از یکدیگر پیشی‌ بگیرند و همانند امام‌ بزرگوار که‌ حقیقتا متأثر از اسلام‌ بود و خود را با معارف‌ اسلامی‌ و قرآنی‌ تطبیق‌ می‌کرد، این‌ حرکت‌ را با شدت‌ و قوت‌ ادامه‌ دهند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از بیاناتشان‌ به‌ تبلیغات‌ مسموم‌ رسانه‌های‌ خبری‌ دشمنان‌ اسلام‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: تبلیغات‌ مسمومی‌ که‌ با پولهای‌ حرام‌ زرمندان‌ و زورمندان‌ جهت‌ داده‌ می‌شوند، گویای‌ حقد، حسد و بغض‌ دشمنان‌، نسبت‌ به‌ اسلام‌ و به‌ ویژه‌ ترس‌ آنان‌ از اسلام‌ است‌. هدف‌ دستگاههای‌ تبلیغاتی‌ دشمن‌، خلاف‌ واقع‌ نشان‌ دادن‌ مسائل‌ اقتصادی‌ کشور و نیز بزرگ‌ جلوه‌ دادن‌ مشکلات‌ و وانمود کردن‌ ناامیدی‌ در مردم‌ است‌ اما مردم‌ روشن‌بین‌ ایران‌ در طول‌ 15 سال‌ گذشته‌ تا امروز به‌ وضوح‌ حضور خود را در صحنه‌های‌ انقلاب‌ نشان‌ داده‌اند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ سکوت‌ غربی‌ها در قبال‌ تضییع‌ حقوق‌ مسلمانان‌ در بوسنی‌ و هرزگوین‌، فلسطین‌، لبنان‌ و چچن‌ را دلیلی‌ بر دشمنی‌ آنان‌ با اسلام‌ دانستند و بر بزرگی‌ و برتری‌ اسلام‌ به‌ رغم‌ تمامی‌ دشمنی‌های‌ استکبار به‌ عنوان‌ یک‌ واقعیت‌ روشن‌ تأکید کردند.

بنابر همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار رئیس‌ جمهور، رئیس‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، حجه‌الاسلام‌ و المسلمین‌ حاج‌ سیداحمد خمینی‌، اعضای‌ شورای‌ نگهبان‌ و مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، جمعی‌ از علماء و اعضای‌ جامعه‌ روحانیت‌ مبارز و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز تهران‌، نمایندگان‌ ولی‌ فقیه‌ و مسئولان‌ نهادهای‌ انقلابی‌، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، مسئولان‌ قوه‌ قضائیه‌ و قوه‌ مجریه‌، جمعی‌ از فرماندهان‌ نظامی‌ و انتظامی‌ و مسئولان‌ سازمانهای‌ عقیدتی‌ سیاسی‌، اعضای‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌، نمایندگان‌ سیاسی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در تهران‌ و مسئولان‌ سازمانهای‌ صداوسیما و خبرگزاری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و روزنامه‌های‌ کثیرالانتشار حضور داشتند.