• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/08/11

دیدار جمعی از طلاب‌ و دانشجویان‌ و دانش‌آموزان با رهبر انقلاب

در آستانه‌ فرارسیدن‌ روز ملی‌ مبارزه‌ با استکبار جهانی‌ و روز دانش‌آموز، صبح‌ امروز هزاران‌ تن‌ از طلاب، دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ از نقاط مختلف‌ کشور در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(رض) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.

در این‌ دیدار که‌ با شعارهای‌ «مرگ‌ بر امریکا، مرگ‌ بر اسرائیل‌ و ما همه‌ سرباز توائیم‌ خامنه‌ای، گوش‌ به‌ فرمان‌ توائیم‌ خامنه‌ای» توأم‌ بود، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ طی‌ سخنانی‌ نقش‌ جنایتکارانه‌ و خباثت‌آمیز آمریکا را در دوران‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ تشریح‌ کردند و فرمودند: پیروزی‌ ملت‌ ایران‌ در سال‌ ۱۳۵۷ در حقیقت‌ به‌ مفهوم‌ به‌ ثمر رسیدن‌ یک انقلاب‌ ضد آمریکایی‌ بود، زیرا ملت‌ ایران، آمریکا را مسئول‌ همه‌ جنایات‌ رژیم‌ پهلوی‌ می‌دانست. بنابراین‌ هنگامی‌ که‌ انقلاب‌ پیروزمند اسلامی‌ به‌ ثمر رسید، ملت‌ ایران‌ حق‌ داشت‌ هر تصمیمی‌ را در مورد عوامل‌ آمریکایی‌ اتخاذ کند. اما رفتار این‌ انقلاب، ملت‌ و امام‌ بزرگوار نسبت‌ به‌ آمریکایی‌ها آکنده‌ از ارفاق‌ و اغماض‌ بود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ واکنش‌ خصمانه‌ رژیم‌ آمریکا در قبال‌ رفتار بزرگوارانه‌ ملت‌ ایران‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ فرمودند: آمریکا به‌ جای‌ مغتنم‌ شمردن‌ کرامت‌ امام‌ عظیم‌الشأن‌ و بزرگ‌ منشی‌ مردم‌ ایران‌ رفتاری‌ خصمانه‌ را در پیش‌ گرفت‌ و سفارتخانه‌ خود را به‌ مرکز سازماندهی‌ مخالفین‌ و دشمنان‌ انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ تبدیل‌ کرد و نه‌ تنها از تحویل‌ میلیاردها دلار سرمایه‌ ملت‌ ایران‌ که‌ محمدرضا پهلوی‌ و عوامل‌ رژیم‌ او به‌ غارت‌ برده‌ بودند، خودداری‌ ورزید، بلکه‌ سرمایه‌ و ثروت‌ ایران‌ را که‌ در امریکا موجود بود، بلوکه‌ کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ اقدام‌ شجاعانه‌ دانشجویان‌ پیرو خط امام‌ در تسخیر لانه‌ جاسوسی‌ فرمودند: هدف‌ ملت‌ حاضر در صحنه، شجاع‌ و متهور ایران‌ از تسخیر لانه‌ جاسوسی، ابلاغ‌ این‌ پیام‌ به‌ رژیم‌ امریکا بود که‌ ملت‌ ایران‌ در برابر توطئه‌ او دست‌ روی‌ دست‌ نمی‌گذارد و به‌ هر قیمتی‌ در مقابل‌ قدرت‌ افزون‌طلب، مغرور، متوقع‌ و مستکبری‌ همانند امریکا ایستاده‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ تلاش‌ آمریکا برای‌ منتقل‌ کردن‌ مشکلات‌ خود با ایران‌ به‌ سایر کشورهای‌ جهان، از جمله‌ اروپا اشاره‌ کردند و فرمودند: مسئله‌ رابطه‌ خصمانه‌ ملت‌ ایران‌ و آمریکا، مختص‌ رژیم‌ امریکاست‌ و به‌ رغم‌ تلاش‌ آمریکائی‌ها، ما با همه‌ کشورهای‌ جهان، روابطی‌ منطقی‌ و خوب‌ داریم‌ و در حقیقت، این‌ آمریکاست‌ که‌ با همه، بد است‌ و علیه‌ همه‌ با پرخاشگری، تکبر، افزون‌طلبی‌ و وقاحت‌ رفتار می‌کند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی، توطئه‌های‌ مستمر رژیم‌ امریکا را علیه‌ ملت‌ ایران، انقلاب‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی، خاطرنشان‌ کردند و فرمودند: ایران‌ کشوری‌ بزرگ‌ و دارای‌ تاریخی‌ عظیم‌ و فرهنگی‌ بسیار عمیق‌ است‌ که‌ در یکایک افراد ملت‌ متجلی‌ است. بنابراین‌ رژیم‌هایی‌ همانند امریکا نباید مردم‌ ایران‌ را دستکم‌ بگیرند. ملت‌ آزاد و مستقل‌ ایران، در گذشته، اسلام‌ و در این‌ زمان، حکومت‌ اسلامی‌ و زندگی‌ توأم‌ با مبارزه‌ و استقلال‌ از قدرت‌های‌ بزرگ‌ را انتخاب‌ کرده‌ است. و قدرتها و دولتهای‌ جهان‌ مشتاق‌ داشتن‌ ارتباط با چنین‌ ملتی‌ هستند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ مذاکره‌ و رابطه‌ با امریکا را به‌ عنوان‌ دشمنی‌ مغرور و افزون‌خواه‌ مردود دانستند و فرمودند: هدف‌ امریکائی‌ها از انجام‌ مذاکره‌ با ایران‌ یافتن‌ راهی‌ برای‌ وارد آوردن‌ فشار بر دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است. ما با آنها هیچ‌ مذاکره‌ای‌ نداریم‌ زیرا از آنها نمی‌ترسیم‌ و به‌ آنها نیز هیچ‌ احتیاجی‌ نداریم. میان‌ ما و رژیمی‌ که‌ به‌ بهانه‌ واهی‌ و دروغین‌ هواپیمای‌ مسافربری‌ ایران‌ را سرنگون‌ کرد و دهها نفر را به‌ شهادت‌ رساند و حتی‌ عذرخواهی‌ هم‌ نکرد، هیچ‌ رابطه‌ محبت‌آمیز و عطوفت‌ و دوستی‌ وجود ندارد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ شعار «مرگ‌ برامریکا» را برخاسته‌ از اعماق‌ جان‌ مردم‌ ایران‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: رابطه‌ ما و رژیم‌ امریکا به‌ مفهوم‌ نفرت‌ از طرف‌ ملت‌ ایران‌ و خصومت‌ خباثت‌آمیز از طرف‌ رژیم‌ آمریکاست‌ و تا هنگامی‌ که‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در خط صحیح‌ حرکت‌ می‌کند و آرمانها و اهداف‌ او الهی، اسلامی‌ و قرآنی‌ است‌ این‌ نفرت‌ و نیز مقابله‌ با سردمداران‌ استکبار جهانی‌ و در رأس‌ همه‌ آنها آمریکا به‌ قوت‌ خود باقی‌ خواهد ماند مگر آنکه‌ آنها رفتار خود را تغییر دهند که‌ بعید به‌ نظر می‌رسد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ حرکت‌ عظیم‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ در مقیاس‌ جهانی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: تلاش‌ و فعالیت‌ ما در داخل‌ مرزهایمان‌ صورت‌ می‌گیرد. اما انقلاب‌ اسلامی‌ محدود به‌ این‌ مرزها نیست. زیرا پیام‌ آن‌ یک پیام‌ جهانی‌ و بین‌المللی‌ است. پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ایران‌ برای‌ هر مسلمانی‌ در هر نقطه‌ای‌ از جهان‌ به‌ مفهوم‌ سرآغاز فصلی‌ نو در حرکت‌ تاریخ‌ بوده‌ است‌ و با ظاهر شدن‌ امام‌ در صحنه‌ و برافراشته‌ شدن‌ پرچم‌ اسلام‌ در ایران‌ تمامی‌ مسلمانان‌ همگام‌ با ملت‌ ایران‌ احساس‌ پیروزی‌ کردند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر حضور شایسته‌ ملت‌ ایران‌ در صحنه‌های‌ مختلف‌ فرمودند: نظام‌ اسلامی‌ با تکیه‌ بر حضور فعال‌ و تعیین‌ کننده‌ مردم‌ توانسته‌ است‌ موانع‌ را از سر راه‌ بردارد و در تمامی‌ صحنه‌ها به‌ پیش‌ برود و این‌ یک واقعیت‌ انکارناپذیر است.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ کشور را به‌ تعمیق‌ ایمان‌ اسلامی‌ و تقویت‌ آگاهی‌های‌ سیاسی‌ برای‌ در امان‌ ماندن‌ از فریب‌ تبلیغات‌ دشمن‌ سفارش‌ کردند و خطاب‌ به‌ آنان‌ فرمودند: شما جوانانی‌ که‌ مشغول‌ تحصیل‌ علم‌ هستید باید وحدت‌ کلمه‌ را حفظ کنید و وحدت‌ ملت‌ را ارج‌ بنهید و مراقب‌ باشید که‌ انگیزه‌های‌ صنفی، حزبی، گروهی، سلیقه‌ای‌ و خطی‌ به‌ وحدت‌ ملی‌ لطمه‌ نزند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: با حمایت‌ و کمک خداوند در طول‌ دهها سال‌ آینده‌ بنای‌ تمدن‌ رفیعی‌ در ایران‌ اسلامی‌ و بسیاری‌ از مناطق‌ دیگر پی‌ریزی‌ خواهد شد و چنان‌ عظمتی‌ از اسلام‌ و مسلمین‌ پدیدار می‌شود که‌ دیگر هیچ‌ حقیقت‌ و واقعیتی‌ برای‌ استکبار جهانی‌ باقی‌ نخواهد ماند.

این‌ گزارش‌ حاکیست‌ در این‌ دیدار جمعی‌ از فرهنگیان، معلمان‌ و دانش‌آموزان‌ مدارس‌ شهرهای‌ تهران، شهرری، وارمین، کرج، شهریار، اسلام‌شهر، چالوس، فومن، تنکابن، ارسنجان، خرم‌آباد، کوهدشت، اراک، گلپایگان، اصفهان، کاشان، قم‌ و اهواز، اعضاء اتحادیه‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ سراسر کشور، اعضاء دفاتر نمایندگی‌ ولی‌ فقیه‌ در دانشگاههای‌ استان‌های‌ تهران‌ و مازندران، جمعی‌ از اساتید و دانشجویان‌ دانشگاهها، دانشجویان‌ اعضاء دفتر تحکیم‌ وحدت، اعضای‌ اتحادیه‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاههای‌ کشور، اعضای‌ جامعه‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ دانشگاهها، جمعی‌ از دانشجویان‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامی، دانشجویان‌ بسیجی‌ و طلاب‌ داخلی‌ و خارجی‌ شرکت‌ کننده‌ در مراسم‌ روز ۱۳ آبان، جمعی‌ از دانش‌آموزان‌ مدارس‌ شاهد و نمونه، جمعی‌ از دانش‌آموزان‌ مرکز آموزش‌ استثنایی‌ دانش‌ تهران‌ و گروهی‌ از طلاب‌ بسیجی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و طلاب‌ رزمی‌ تبلیغی‌ تیپ‌ ۸۳ امام‌ جعفر صادق‌(ع) قم‌ حضور داشتند.