• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/06/29

دیدار فرماندهان‌ سپاه‌ با رهبر انقلاب

در آستانه‌ فرارسیدن‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌، جمع‌ زیادی‌ از فرماندهان‌ و مسئولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا دیدار کردند.

در این‌ دیدار که‌ همزمان‌ با برگزاری‌ مجمع‌ سالیانه‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انجام‌ شد، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ طی‌ سخنانی‌ از جهاد در راه‌ خدا و حضور در میدان‌ خطر برای‌ مبارزه‌ با دشمنان‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ یک نعمت‌ بزرگ‌ برای‌ سپاه‌ اسلام‌ یاد کردند و فرمودند: امام‌ به‌ عنوان‌ بزرگ‌ مردی‌ فقیه‌، زاهد و عارف‌ همواره‌ و از صمیم‌ دل‌ آرزو می‌کردند که‌ ای‌ کاش‌ یک پاسدار بودند زیرا آنچه‌ که‌ امام‌ را اینگونه‌ به‌ شوق‌ می‌آورد، شور و اشتیاق‌ پاسداران‌ اسلام‌ به‌ جهاد و حضور در میدانهای‌ خطر و جنگ‌ با دشمن‌ و بهره‌ گرفتن‌ از این‌ فرصت‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ کمال‌ بشری‌ بود.

فرمانده‌ کل‌ قوا تلاش‌ و مجاهدت‌ در راه‌ خدا را لازمه‌ سعادت‌ و سربلندی‌ انسان‌ و بر آمدن‌ از عهده‌ بندگی‌ خدا دانستند و فرمودند: هدف‌ از تمامی‌ تلاشهایی‌ که‌ در راه‌ سازندگی‌، خودسازی‌، خدمت‌ به‌ خلق‌، اقامه‌ عدل‌ و برپا داشتن‌ حکومت‌ حق‌ به‌ عمل‌ می‌آید، ادا کردن‌ حق‌ بندگی‌ در پیشگاه‌ خداوند است‌ و اقامه‌ حکومت‌ عدل‌ و ایجاد راهی‌ برای‌ هدایت‌ بشریت‌ و نجات‌ او از ضلالت‌، مقدمه‌ای‌ برای‌ ادای‌ حق‌ بندگی‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ پی‌ریزی‌ نهضت‌ اسلامی‌ در گذشته‌ تاریخ‌ که‌ موجب‌ به‌ وجود آمدن‌ بزرگترین‌ تمدن‌ بشری‌ شد اشاره‌ کردند و با بیان‌ چگونگی‌ به‌ وجود آمدن‌ تمدن‌ اسلامی‌ در جهان‌ فرمودند: با پیدایش‌ تمدن‌ اسلامی‌، همه‌ چیز اروپا در مقابل‌ آن‌ رنگ‌ باخت‌ زیرا جوهره‌ این‌ تمدن‌ بزرگ‌ از مکتب‌ اسلام‌ بود. تمدن‌ اسلامی‌ با بکار گرفتن‌ علم‌، کشف‌ حقایق‌ درجه‌ یک عالم‌ وجود و استخدام‌ اندیشه‌ها، ذهنها و فعالیتهای‌ عظیم‌ علمی‌ توانست‌ دانشگاههای‌ بزرگ‌ را در مقیاس‌ جهانی‌ ایجاد کند و دهها کشور ثروتمند و مقتدر و یک قدرت‌ سیاسی‌ بی‌نظیر را در طول‌ تاریخ‌ پدید آورد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از قرون‌ وسطا به‌ عنوان‌ دوران‌ جهالت‌ و بدبختی‌ برای‌ اروپا و دوران‌ تشعشع‌ علم‌ در سرزمینهای‌ اسلامی‌ یاد کردند و فرمودند: نتیجه‌ مجاهدت‌ خالصانه‌ و مخلصانه‌ در راه‌ خدا، درخشش‌ و تلالو معنوی‌ و مادی‌ است‌ و تمدن‌ اسلامی‌ نیز در پرتو همین‌ مجاهدت‌ به‌ لحاظ سیاسی‌ و علمی‌ به‌ چنان‌ قدرتی‌ دست‌ یافت‌ که‌ توانست‌ تمامی‌ نیروهای‌ زنده‌، سازنده‌ و فعال‌ بشری‌ را در خدمت‌ اهداف‌ عالی‌ خود قرار دهد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ با تأکید بر استحکام‌ و خدشه‌ ناپذیر بودن‌ بنای‌ نظام‌ اسلامی‌ فرمودند: در دنیایی‌ که‌ همه‌ انگیزه‌ها علیه‌ اسلام‌ و بر دور نگهداشتن‌ ایران‌ از اسلام‌ و قرآن‌ متمرکز بوده‌ است‌، ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ با رهبری‌ و هدایت‌ امام‌ عظیم‌الشأن‌ (رض‌) کار بزرگی‌ را انجام‌ داد که‌ در واقع‌ یک افسانه‌ و باور نکردنی‌ بود. سرزمین‌ بزرگ‌ ایران‌ با ذخایر عظیم‌ طبیعی‌ از جمله‌ نفت‌ و با این‌ موقعیت‌ حساس‌ و جایگاه‌ مهم‌ جغرافیایی‌ از دست‌ آمریکا خارج‌ شد و حکومت‌ دست‌نشانده‌، مطیع‌، گوش‌ به‌ فرمان‌، مخلص‌ و مرید آمریکا از میان‌ رفت‌. آنچه‌ که‌ آمریکا برای‌ حفظ کشورهای‌ کوچکی‌ چون‌ هائیتی‌، پاناما و کویت‌ انجام‌ داد بوضوح‌ نشان‌ می‌دهد که‌ خارج‌ کردن‌ ایران‌ از دست‌ آمریکا و استقرار نظامی‌ مستقل‌ و اسلامی‌ در آن‌ تا چه‌ حد به‌ یک افسانه‌ شبیه‌ است‌.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ کل‌ قوا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ موحدی‌ کرمانی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در سپاه‌ و نیز سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ هر یک در سخنان‌ کوتاهی‌ از برگزاری‌ مجمع‌ بزرگ‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌ گزارش‌ دادند و طی‌ آن‌ برنامه‌های‌ آموزشی‌ در سپاه‌ بویژه‌ در جهت‌ رشد معنوی‌ و تقویت‌ روحیه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را خاطرنشان‌ کردند.

این‌ گزارش‌ همچنین‌ حاکیست‌ در پایان‌ این‌ دیدار نماز جماعت‌ ظهر و عصر به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) برگزار شد.