• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/01/01

دیدار زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در نخستین‌ روز از سال‌ نو طی‌ سخنانی‌ که‌ در اجتماع‌ باشکوه‌ مردم‌ مشهد و زائران‌ مرقد مطهر حضرت‌ ثامن‌الحجج‌ علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع‌) ایراد کردند تأثیر پیام‌ حق‌ اسلام‌ و آرمانهای‌ بلند نظام‌ اسلامی‌ را در بیداری‌ ملتها موجب‌ هراس‌ قدرتهای‌ استکباری‌ دانستند و تبلیغات‌ مسموم‌ و جوسازیهای‌ دشمنان‌ اسلام‌ را علیه‌ ملت‌ ایران‌ یک‌ عکس‌العمل‌ شیطانی‌ توصیف‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ سپس‌ با تشریح‌ ماهیت‌ نظام‌ استبدادی‌ حاکم‌ بر جهان‌ افزودند: ملت‌ و دولت‌ مسلمان‌ ایران‌ استقلال‌ ملتها و حاکمیت‌ آنها را بر منابع‌ و ثروتهای‌ طبیعی‌ خود جزو آرمانها و اهداف‌ خویش‌ می‌دانند و این‌ مساله‌ای‌ است‌ که‌ هیچیک‌ از قدرتهای‌ جهان‌ آن‌ را نمی‌پسندند. امروز در ظلمی‌ که‌ بر ملتهای‌ مسلمان‌ بویژه‌ بر فلسطینی‌ها اعمال‌ می‌شود و نیز در برابر نظام‌ سلطه‌، جز از ایران‌ اسلامی‌ صدای‌ حقی‌ بلند نمی‌شود و این‌ حقیقتی‌ است‌ که‌ در سطح‌ جهان‌ تمامی‌ ناظران‌ منصف‌ آن‌ را تحسین‌ می‌کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مجاهدت‌ ملت‌ ایران‌ در هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحمیلی‌ رژیم‌ عراق‌ و قدرتهای‌ ظالم‌ حامی‌ او را موجب‌ ترس‌ و هراس‌ مجموعه‌ قدرتهای‌ استکباری‌ از ملت‌ ایران‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: در حالیکه‌ قدرتهای‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ دنیا منابع‌ طبیعی‌ کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ و یا عقب‌ نگهداشته‌ شده‌ را به‌ نازلترین‌ قیمت‌ چپاول‌ می‌کنند ملت‌ ایران‌ با شعار استقلال‌ و مقابله‌ با سلطه‌ قدرتهای‌ استکباری‌ همچنان‌ حرکت‌ خود را ادامه‌ میدهد.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ مقاومت‌ با عظمت‌ و شکوهمند ملت‌ ایران‌ را طی‌ 15 سال‌ گذشته‌، موجب‌ امیدواری‌ ملتهای‌ دیگر توصیف‌ کردند و در تبیین‌ توطئه‌های‌ سردمداران‌ استکبار برای‌ در هم‌ شکستن‌ مقاومت‌ ملت‌ ایران‌ فرمودند: اظهارات‌ ریاکارانه‌ آمریکا در ابراز تمایل‌ به‌ برقراری‌ رابطه‌ با ایران‌، به‌ معنای‌ پذیرفتن‌ اشتباهات‌ گذشته‌ و یا تعهد نسبت‌ به‌ اصلاح‌ رفتار خود در آینده‌ نیست‌ بلکه‌ یک‌ اقدام‌ فریبکارانه‌ و شیطانی‌ است‌ .

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ فرمودند: آمریکا برقراری‌ رابطه‌ با ایران‌ را مشروط به‌ دست‌ برداشتن‌ ملت‌ ایران‌ از مواضع‌ اصولی‌ خود کرده‌ است‌، که‌ یکی‌ از این‌ اصول‌ عدم‌ دخالت‌ قدرتهای‌ استکباری‌ در امور ملت‌ ایران‌ است‌. آنها باید بدانند که‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ دارای‌ فرهنگی‌ کهن‌ و سوابقی‌ درخشان‌ و تاریخی‌ است‌ و با عبور از مشکلات‌ بزرگ‌ همچون‌ پولاد آبدیده‌ای‌ شده‌ است‌ که‌ هرگز قیمومیت‌ آمریکا و قدرتهای‌ استکباری‌ را نخواهد پذیرفت‌ .

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با تاکید بر بیداری‌ و حضور آحاد ملت‌ ایران‌ در صحنه‌های‌ گوناگون‌ فرمودند: امروز یک‌ حرکت‌ ملی‌، اسلامی‌ و الهی‌ عظیمی‌ بر سراسر ایران‌ حاکم‌ است‌ و ملت‌ ایران‌ به‌ آنچه‌ که‌ تا امروز انجام‌ داده‌ است‌ افتخار می‌کند. رئیس‌ جمهور، دولتمردان‌، نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و مسئولین‌ دستگاه‌ قضایی‌ همه‌ از متن‌ مردم‌ برخاسته‌ و دارای‌ احساسات‌ و جهت‌گیری‌های‌ مردمی‌ هستند و مسئولین‌ کشور باید با کمک‌ مردم‌ و در یک‌ تلاش‌ مشترک‌ به‌ جبران‌ کمبودها و به‌ صفر رساندن‌ مشکلات‌ بپردازند و این‌ راه‌ روشن‌ را با استعانت‌ از برکات‌ اسلام‌، قرآن‌، هدایت‌ الهی‌ و رهنمودهای‌ امام‌ طی‌ کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سخنانشان‌ با بهره‌ گرفتن‌ از معارف‌ و آیات‌ قرآنی‌ در زمینه‌ ضرورت‌ و هوشیاری‌ و بیداری‌ و متوجه‌ بودن‌ مسلمانان‌، فرمودند: کسانی‌ که‌ سرمست‌ شهوت‌ و قدرتند دچار غفلت‌ هستند. آنها کسانی‌ را که‌ به‌ نور هدایت‌ الهی‌ بیدار شده‌اند دشمن‌ خود می‌دانند، لذا در تلاش‌ هستند تا آنها را به‌ مانند خود از راه‌ راست‌ منحرف‌ و دچار غفلت‌ کنند و ملت‌ ایران‌ امروز به‌ سبب‌ کسب‌ توفیق‌ بزرگ‌ الهی‌ در برافراشتن‌ پرچم‌ اسلام‌ و سربلند کردن‌ نام‌ خدا و پیامبران‌ در دنیا باید مسأله‌ ذکر خدا و هدایت‌ الهی‌ را بعنوان‌ یک‌ مساله‌ اساسی‌ مورد توجه‌ قرار دهد و هرگونه‌ غفلتی‌ را در زمینه‌های‌ مختلف‌ از زندگی‌ خود بزداید.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ به‌ بیان‌ مجاهدت‌ حضرت‌ ابراهیم‌خلیل‌ در مبارزه‌ با شرک‌ و بت‌پرستی‌ پرداختند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: حضرت‌ ابراهیم‌ (ع‌) با درهم‌ شکستن‌ بتها یک‌ تنه‌ در برابر دنیای‌ ظلمانی‌ قدرتهای‌ مادی‌ ایستاد و با مجاهدت‌ فکری‌ خود سخن‌ حق‌ را در یک‌ جمله‌ به‌ اندیشه‌ها و دلها ابلاغ‌ کرد و از آن‌ پس‌ کسانی‌ که‌ سرمست‌ شهوت‌ و قدرت‌ و پول‌ بودند به‌ مقابله‌ با او برخاستند زیرا حرکت‌ ابراهیم‌ خلیل‌الله‌ را موجب‌ بیداری‌ مردم‌ از خواب‌ غفلت‌ و به‌ ضرر خویش‌ می‌دیدند و امروز این‌ حقیقت‌ بزرگ‌ را در تهدید و عکس‌العمل‌ قدرت‌ استکباری‌ و در رأس‌ آنها آمریکا علیه‌ نظام‌ اسلامی‌ و ملت‌ ایران‌ مشاهده‌ می‌کنیم‌ زیرا آنان‌ سخن‌ حق‌ اسلام‌ و انقلاب‌ را به‌ زیان‌ خود می‌دانند.

بر اساس‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آیت‌الله‌ واعظ طبسی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و تولیت‌ آستان‌ قدس‌ رضوی‌ ضمن‌ خیر مقدم‌ به‌ رهبر بزگوار انقلاب‌ اسلامی‌ طی‌ سخنان‌ کوتاهی‌ رابطه‌ مدیریت‌ اجرایی‌ استان‌ خراسان‌ را با مراکز و محافل‌ روحانی‌ و علمای‌ دینی‌ منطقی‌ و قابل‌ قبول‌ خواندند و آمادگی‌ آستان‌ قدس‌ رضوی‌ را برای‌ سرمایه‌ گذاری‌ در زمینه‌ مسائل‌ فرهنگی‌ و هنری‌، صنعتی‌ و تولیدی‌ و اجرای‌ طرحهای‌ لازم‌ در جهت‌ رفاه‌ حال‌ زائران‌ اعلام‌ کرد.