• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/12/29

پیام نوروزی به مناسبت فرا رسیدن سال‌ نو

حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌ که‌ بمناسبت‌ سال‌ نو فرستادند، ضمن‌ تبریک‌ سال‌ نو و عید نوروز، ملت‌ ایران‌ را به‌ تقویت‌ وجدان‌ کار و رعایت‌ انضباط اجتماعی‌ در همه‌ امور توصیه‌ فرمودند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ پیام‌ با تأکید بر انس‌ بیشتر با خداوند متعال‌ و سازش‌ با همنوعان‌ و استمرار پیشرفت‌ کشور در امر سازندگی‌ فرمودند: ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ تنها در فکر نجات‌ زندگی‌ خود نیست‌ بلکه‌ حرکت‌ تاریخی‌ ملت‌ ما در حال‌ پدید آوردن‌ یک‌ تمدن‌ است‌. ما در حال‌ پیشرفت‌، سازندگی‌ و بنای‌ تمدنی‌ هستیم‌ که‌ پایه‌ اصلی‌ آن‌ مبتنی‌ بر فرهنگ‌، بینش‌، معرفت‌ و کمال‌ فکری‌ انسانی‌ است‌، چنین‌ حرکتی‌ برای‌ یک‌ ملت‌ همه‌ چیز را فراهم‌ می‌کند و علم‌ را نیز برای‌ او به‌ ارمغان‌ می‌آورد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از وجدان‌ کار و انضباط اجتماعی‌ بعنوان‌ دو شاخص‌ بسیار مهم‌ و ضروری‌ در امور شخصی‌ و زندگی‌ اجتماعی‌ نام‌ بردند و فرمودند: ملتی‌ که‌ دارای‌ وجدان‌ کار باشد محصول‌ کار او خوب‌ و ارزنده‌ خواهد بود و بطور قطع‌ وضع‌ اجتماعی‌ او نیز بهبود خواهد یافت‌.

همچنین‌ انضباط اجتماعی‌ به‌ مفهوم‌ نظم‌ پذیری‌ در همه‌ امور است‌ و رعایت‌ آن‌ در انجام‌ مسئولیت‌های‌ اجتماعی‌ و در برخورد با مردم‌، کشور و ملت‌ را در مسیر شادابی‌ و پیشرفت‌ روز افزون‌ قرار می‌دهد. رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در تشریح‌ شرایط کنونی‌ ایران‌ اسلامی‌ فرمودند: ما در کشور با عظمت‌ و بزرگ‌ خود، نظامی‌ نو و تازه‌ و برخوردار از ارزشهای‌ متعالی‌ و شعارهایی‌ بسیار مهم‌ داریم‌ که‌ دارای‌ جهت‌گیری‌ روشن‌ و پرجاذبه‌ برای‌ هر انسان‌ با انصاف‌ است‌. کشور با عظمت‌ ما سابقه‌ تاریخی‌ مهم‌ و فرهنگی‌ بسیار متعالی‌ و درخشان‌ در طول‌ تاریخ‌ همراه‌ با میراث‌ ارزشمندی‌ از گذشته‌ دارد و از ثروتهای‌ فراوان‌ مادی‌ برخوردار است‌ لذا در چنین‌ شرایطی‌ لازم‌ است‌ ملتی‌ با این‌ عظمت‌ یک‌ تحول‌ اخلاقی‌ را در خود بوجود آورد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تحول‌ اخلاقی‌ و اصلاح‌ در رفتار و زندگی‌ را یکی‌ از بزرگترین‌ اسرار حرکت‌ تکاملی‌ انسان‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: ما هر که‌ هستیم‌ و در هر مرتبه‌ای‌ از دانش‌، معرفت‌، و کمال‌ و اخلاق‌ انسانی‌ قرار داریم‌ باید از خدا بخواهیم‌ که‌ حال‌ ما را نیکوتر کند و به‌ سمت‌ کامل‌تر شدن‌ پیش‌ ببرد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پیام‌ نوروزی‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا، ایثارگران‌، جانبازان‌ و آزادگان‌ تجلیل‌ کردند و یاد اسرای‌ دربند رژیم‌ عراق‌ و رزمندگان‌ مفقودالاثر را گرامی‌ داشتند. رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ به‌ روح‌ مطهر امام‌ بزرگوار امت‌ اسلام‌ بعنوان‌ بازکننده‌ راه‌ سعادت‌ بشریت‌، دورود فرستادند و رحمت‌ و برکت‌ و مغفرت‌ و فضل‌ خداوند رحمان‌ را در حق‌ امام‌ عزیز مسئلت‌ کردند.