• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/01/26

حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در مراسم مشترک دانش‌آموختگیِ دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام تأکید کردند: هنگامی که علم، جهاد، ایمان و اراده‌ی مستحکم با یکدیگر توأم شوند، انسان‌هایی به وجود خواهد آمد که دنیا به برکت این انسان‌ها می‌تواند به آینده‌ی خود امیدوار باشد.
در ابتدای این مراسم سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و سپس فرمانده کل قوا با حضور در مقبره‌ی شهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه برای علو درجات شهدا دعا کردند و از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، علم را یک موهبت الهی خواندند و افزودند: متأسفانه برخی انسان‌ها از این موهبت الهی در جهت فساد، طغیان، تجاوز و ستم استفاده کردند که نتیجه‌ی آن تبدیل جهان به دو بخش ستمگر و ستم‌پذیر بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که پیروزی انقلاب اسلامی یک قیام بزرگ بشری بر ضد این وضع بود، خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ایران فریاد اسلام، توحید، عدالت و کرامت انسانی در دنیای سرشار از ظلم بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسانی که اکنون به ملت ایران توصیه می‌کنند به نظام جهانی باز گردد، همان کسانی هستند که از حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی ابراز ناخرسندی می‌کردند.
ایشان تأکید کردند: توصیه برای بازگشت به نظام جهانی به معنای تسلیم‌شدن در برابر قدرت‌های زورگو و پذیرفتن نظام ناعادلانه‌ی جهان است، اما ملت ایران در طول ۳۰ سال گذشته به این درخواست جاهلانه و غیر منطقی پاسخ «نه» گفته است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تمام فشارهای ۳۰ سال گذشته بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی برای پایین‌آوردن جایگاه رفیع و خواستگاه معنوی انقلاب بوده است که البته به نتیجه نرسیدند و در آینده هم به نتیجه نخواهند رسید.
فرمانده کل قوا خطاب به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام خاطرنشان کردند: شما پاسدارانِ چنین حقیقت مقدس و هویت متعالی هستید و باید به این جایگاه خود افتخار کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جوانانی مؤمن، پاک و دارای عزم راسخ و پولادین افزودند: نتیجه‌ی مجاهدت آن جوانان به‌ویژه در دوران دفاع مقدس آن شد که ملت ایران با رهنمودهای امام راحل رحمةالله‌علیه توانست قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کند و به پیش رود.
ایشان تأکید کردند: جوانان مؤمن امروز ایران اگر جلوتر از جوانان مؤمن اول انقلاب نباشند، عقب‌تر نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان را به تجهیز خود در عرصه‌ی علم و دانش، سازندگی معنوی و روحی توصیه و خاطرنشان کردند: قدرت‌های استکباری غالباً تلاش می‌کنند تا هیبت و تشر خود را به ملت‌ها تحمیل کنند، اما ابهت معنوی جوانان مؤمن و مجهّز به علم قطعاً بیشتر از هیبت مادّی آن‌ها خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امروز دشمنان به‌خوبی می‌دانند که ایران اسلامی با داشتن سرمایه‌ی ارزنده‌ای از ملت و جوانان مؤمن و مصمّم و دولتمردان و مسئولان پایبند به ارزش‌ها در مقابل هیچ تشر و هیبتی واهمه نخواهد داشت.
 
سردار سرلشکر جعفری -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- در این مراسم در سخنانی وجود نیروی انسانی مؤمن، انقلابی، بصیر و شجاع و همچنین اندیشه‌ورزی و دست‌یابی به سطوح بالای دانایی را دو عامل اصلی نقش‌آفرینی سپاه در دهه‌ی چهارم انقلاب برشمرد و گفت: بر همین اساس و با توجه به تغییرات ساختاری مجموعه‌ی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام به دو دانشگاه «افسری و تربیت پاسداری» و «دانشگاه جامع» تبدیل شده است. وی وظیفه‌ی دانشگاه افسری با مقطع کارشناسی را تربیت و آموزش افسران سپاه و وظیفه‌ی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام با داشتن مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را تحقق مرجعیت علمی سپاه بیان کرد.
سردار سرتیپ علیرضا تمییزی -فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام- نیز در سخنانی با اشاره به تحصیل بیش از سه هزار دانشجو در این دانشگاه، تقدّم تزکیه بر تعلیم، کسب مهارت‌های علمی و کاربردی و توجه به دکترین جنگ نامتقارن را از جمله اهداف مصوب این دانشگاه برشمرد.
در ادامه‌ی این مراسم، تعدادی از فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان، اساتید، پژوهشگران، مدیران، مربیان و فرماندهان نمونه جوایز و دانش‌آموختگان برگزیده درجه‌ی خود را از فرماندهی کل قوا دریافت کردند.
در پایان ضمن برگزاری عملیات اعتماد‌به‌نفس، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.
فرمانده کل قوا همچنین امروز با حضور در مرکز تحقیقات آیرودینامیک این دانشگاه از نزدیک در جریان چگونگی طراحی و ساخت تونل باد فوق صوت به وسیله‌ی محققان و کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتند.
تونل باد فوق صوت از جمله مراحل بسیار مهم و دقیق در طراحی موشک و هواپیما است که به وسیله‌ی آن می‌توان ضریب دقت موشک و همچنین طراحی سازه را بررسی کرد.
هنگام حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات آیرودینامیک، آزمایش مافوق صوت تونل باد در حضور ایشان انجام شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از این آزمایش، ضمن تجلیل از مجاهدت علمی، محققان و کارشناسان سپاه برای طراحی و ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات تأکید کردند: برای جبران عقب‌ماندگی‌های علمی حتماً باید از راه‌های «میان‌بر» استفاده شود و این راه‌ها را همانند دانش باید کشف کرد.
ایشان با تأکید بر این‌که جوانان مؤمن و انقلابی ایران توانایی انجام هرکاری را دارند، افزودند: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز ایران اسلامی با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و اکنون شتاب علمی کشور بسیار زیاد است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با وجود شتاب علمی زیاد، اما هنوز راه زیادی تا نقطه‌ی مطلوب و جبران عقب‌ماندگی‌های علمی باقیمانده است که با همّت دانشمندان جوان کشور دست‌یافتنی است.