• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/10/19

دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی

به مناسبت ۱۹ دیماه سالروز قیام خونین مردم قم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبرانقلاب اسلامی در دیدار جمع زیادی از طلاب، روحانیون و مردم شهر قم با ایشان طی بیاناتی از این روز بعنوان سرآغاز دوره مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی در ایران نامبردند و عامل دین و رهبری دینی را موجب پیروزی و بقاء نظام جمهوری اسلامی وپیشگیری از انحراف انقلاب و سازش آن با ابرقدرتها دانستند.

رهبر انقلاب دراین دیدار یاد قهرمان حماسه کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها را گرامی داشتند و در تمجید از قیام سرنوشت ساز مردم قم در ۱۹ دیماه سال ۱۳۵۶ از این شهر به عنوان مرکز قیام و کانون جوش و خروش انقلابی ملت مسلمان ایران یاد کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیوستگی انقلاب با دین، ‌معارف اسلامی و روحانیت را پدیده ای مهم توصیف کردند و فرمودند: تجربه تاریخی ایران نشان داده است که اگر انقلاب ما با دین آمیخته نبود و علمای دین پیشاپیش این نهضت حرکت نمی کردند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و تداوم نمی یافت و نمی توانست به حرکت مستقیم خود بدون انحراف و لغزیدن در دامان ابرقدرتها ادامه دهد. دشمنان انقلاب در داخل و خارج به این حقیقت پی برده‌اند که دین و رهبری دینی نیروی پیش برنده و دفاع کننده انقلاب است لذا مجدانه تلاش می کنند این عنصر با برکت را از انقلاب بگیرند.

رهبر انقلاب اسلامی هدف آمریکا، قدرتهای استکباری و هم پیمانان آنان در مبارزه با انقلاب را ضدیت با اسلام دانستند و فرمودند: اسلام پرچمدار دفاع از حقوق بشر است اما دشمنان ما برای مخدوش جلوه دادن اسلام در چشم مردم دنیا آن را ضد حقوق بشر معرفی میکنند و این درحالی است که برخورد مدعیان دروغین حقوق بشر با فلسطینی های رانده شده از وطن و زادگاهشان که جرمی جز طرفداری از اسلام ندارند و نیز ترفند خباثت آمیز قدرتهای شیطانی در جلوگیری از رسیدن امکانات دفاعی به مردم مظلوم و مسلمان بوسنی وهرزگوین این یقین را برای مسلمانان جهان بوجود آورده است که امروز ابرقدرتها درسیاستهای مستکبرانه خود هدفی جز مخالفت و مبارزه با اسلام را دنبال نمیکنند.

مقام معظم رهبری اخراج جوانان مؤمن فلسطینی از خانه و موطنشان را مغایر با منشور عمومی اعلامیه جهانی حقوق بشر دانستند و در بخش دیگری از سخنانشان ضمن تقبیح اقدام قدرتهای جهانی در جلوگیری از ارسال اسلحه برای مردم بی دفاع و مظلوم بوسنی و هرزگوین فرمودند: مدعیان صاحب اختیاریِ دنیا به بهانه پیشگیری از مشتعل شدن جنگ سخن بی معنی، بی منطق و غلطی را درمورد ممنوعیت ارسال اسلحه به منطقه درگیری تصویب کرده اند اما آنها گزارشهای مکرر ارسال اسلحه به صربها برای کشتار مسلمانان را نادیده می گیرند و تا این حد علیه مسلمانان حق کشی و زورگویی می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبری دینی و حاکمیت اسلام بر ایران را مانع چپاولگری آمریکا وانگلیس برای غارت ثروت و خزائن کشور توصیف کردند و افزودند: ملت ایران قدرتمند وغالب است و بطور قطع و مسلم آمریکا، اروپا و اجتماع مستکبرین قادر نیستند برخلاف اراده ملت مسلمان ایران گامی به جلو بردارند. مردم مسلمان و انقلابی ایران به رغم خواست دشمن با درهم کوبیدن توطئه ها از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع و حراست کرده و با هوشیاری و آگاهی دستاوردهای مبارزات خود را حفظ خواهدکرد.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت شناخت توطئه دشمنان معارض اسلام علیه دین، تعالیم دینی و علمای اسلام را مورد تأکید قراردادند و در پایان سخنانشان لزوم پیوند میان آحاد مردم ومسئولین احترام به خدمتگذاران دین و کشور، ‌تلاش برای عمق بخشیدن به معارف اسلامی و به عمل در آوردن امکانات سرشار موجود ر ابا هدف مأیوس کردن دشمنان اسلام وبازکردن راه پیشرفت کشور خاطرنشان ساختند.