• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/10/17

دیدار مسئولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

در سالروز خجسته میلاد مولای موحدان و امیر مؤمنان حضرت علی بن ابی‌طالب علیه السلام مقامات و مسئولان دستگاههای گوناگون کشوری و لشکری به همراه جمع زیادی از اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و زاد روز پربرکت خورشید تابناک آسمان ولایت و امامت را به ایشان تبریک گفتند.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تبریک ولادت با سعادت مولای متقیان به امت اسلام،‌آزادگان جهان و بویژه ملت انقلابی و پرافتخار ایران، به بیان ابعاد عظمت و درخشندگی شخصیت والا و ملکوتی امیرالمؤمنین علی(ع) پرداختند و طی آن از عبادت، علم، تقوا، شجاعت، رحیم بودن نسبت به ضعفا و نیز فصاحت و بلاغت آنحضرت به عنوان بخشی از فضائل و امتیازات برجسته پیشوای مسلمین جهان حضرت علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) نام بردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت توجه همراه با تعمق و تدبر مسلمانان را در ابعاد مختلف زندگی نورانی امیرمؤمنان حضرت علی(ع) مورد تأکید قراردادند و فرمودند: عدل و دادگری و نیز زهد وپارسایی آن حضرت دو برگ زرین و دو فصل برجسته از کتاب قطور زندگی پر برکت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است. دادگری و عدالت یکی از بخشهای زیبای شخصیت آن بزرگوار بشمار می رود که در حکومت کوتاه آن حضرت تجسم یافت و نمادی جاودانه شد و نیز بی اعتنایی مولای متقیان به ظواهر فریبنده دنیا در عین تلاش مستمر و سازندگی و حضور در میدانهای مبارزه برای ساختن جهان مطلوب و موردنظر اسلام از ویژگیهای ممتاز آن حضرت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مغایرت زهد و تقوی با استفاده حریصانه و ولع‌آمیز از لذائذ مادی و زیبایی های زندگی را خاطرنشان ساختند و در بخش دیگری از بیاناتشان با تأکید بر لزوم اقامه ی قسط و عدل در جامعه فرمودند: درجمهوری اسلامی عدل نه یک پیام شخصی بلکه یک نظام اجتماعی است که براساس آن قسط و عدل باید در جامعه جاری شود و قانون،‌ نظارت، اجراء ‌و قضاوت و تقسیم امکانات، عادلانه صورت گیرد.

رسالت پیامبران الهی، انتظار بشریت برای ظهور امام زمان(عج) و قیام اسلامی در ایران برای اقامه عدل است و جمهوری اسلامی نیز تأمین عدالت را در جامعه، هدف اساسی حرکت خود قرار داده است.

رهبر انقلاب اسلامی عدالت درقانون،‌ قضاوت و اجراء و نیز نظر عادلانه به آحاد ملت را موجب افزایش تلاش اجتماعی، اقتصادی و سازندگی در کشور دانستند و فرمودند: در نظام جمهوری اسلامی سیاستها همواره براساس عدالت تنظیم شده اند لذا در کشور ما هدف، افزایش حجم ثروت مادی نیست که در سایه ی‌ آن برخی افراد بتوانند از انواع و اقسام راههای تولید ثروت برخوردار شوند، بلکه همه ی کارها در اقامه ی عدل ارزش می یابند و در حرکت اسلامی ما این یک هدف اصلی است. زیرا در جامعه نابرابر، افزایش ثروت تنها به سود یک قشر و یا یک گروه از مردم تمام می شود.

مقام معظم رهبری در تبیین معنا و مفهوم عدالت فرمودند: عدالت در همه جا به معنای برابری نیست بلکه هر چیز را در جای خود قراردادن و بر طبق حق عمل کردن است. در کشوری که نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی و اعضای دولت در آن دلسوز مردم و طالب و عاشق عدالت هستند،‌ رئیس جمور و مدیر اجرایی آن همواره منادی عدالت بوده است و ملتی کارآمد، با ایمان و پرافتخاردر آن زندگی می کند، زمینه ی مناسبی برای تداوم و تسریع حرکت به سمت عدالت وجود دارد و این مسئله همان شاخص اصلی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت تلاش مسئولین کشور را در انعکاس پرتوی از زهدِ حضرت علی (ع) در زندگی و عمل خود موردتأکید قراردادند و در پایان سخنانشان فرمودند: دنیاخواهی و دویدن به دنبال زخارف فریبنده دنیا برای یک مسئول در جمهوری اسلامی نقص و یک نقطه منفی است. در نظام اسلامی ما حکومت کردن و سمت و منصب و مسئولیتهای بالا یک غنیمت محسوب نمی شود امادر عرف امروز دنیا آنرا طعمه ای می دانند که باید از پول، قدرت، نفوذ، تسهیلات و امکانات آن حداکثر بهره را ببرند و به نزدیکان و دوستان خود بخورانند. در جمهوری اسلامی سمت و منصب تنها یک مسئولیت، تعهد و وظیفه‌ی محض تلقی می شود و همه چیز باید از روی حق و عدالت و روحیه‌ی بی‌اعتنایی به زخارف دنیا مورد ارزیابی و توجه قرارگیرد.

بنا بر همین گزارش در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ آیت‌الله مهدوی کنی، برخی از اعضای شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان قوه قضائیه، معاونین و مشاورین رئیس جمهور، وزراء، رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مشاورین نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح،فرماندهان و معاونین نیروهای مسلح،‌ رؤسای سازمانهای وابسته به ریاست جمهوری،معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمانهای وابسته به وزارت خانه ها، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، جمعی از ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در مراکز استانها، نمایندگان ولی فقیه، رؤسا و مسئولان بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان و جانبازان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حج و اوقاف، بنیاد مسکن، بنیاد 15خرداد، نهضت سواد آموزی، جمعی از اعضای جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز تهران، حجةالاسلام والمسلمین فلسفی و جامعه وعاظ تهران، مسئولین روزنامه های کثیرالانتشار، صدا وسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی، اعضای هیئت عالی گزینش به همراه اعضای هیئتهای گزینش سراسر کشور، اعضای شرکت کننده در سمینار دفاع ازتولید ملی، اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده شهدا و جانبازان و جمعی ازمسئولان و کارکنان دستگاههای دولتی و ارگانهای انقلابی حضور داشتند.