• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/09/25

دیدار جمعی از زنان سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از زنان مسلمان و انقلابی ایران با ایشان، طی بیاناتی به تشریح شخصیت پر فروغ و جامع الاطراف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعنوان کاملترین الگوی زن مسلمان پرداختند و فرهنگ و تمدن منحط غربی را به سبب تحمیل ظلم و ستم بی سابقه بر زنان جهان تقبیح کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به کمالات معنوی ومنزلت عالی صدیقه کبری سلام الله علیها، فرمودند: عمل انسان تأثیر زیادی در احراز فضائل و ارزشهای عالی دارد و از همین رو دانشِ والا و معرفت و حکمت بی نظیر فاطمه زهرا سلام الله علیها در سنین جوانی در حد زیادی به تلاش عملی آن حضرت ارتباط پیدامی کند. دخت گرامی رسول اکرم(ص) غمگساری مهربان برای پدر، همسری فداکار برای شوهر و مربی بزرگی برای فرزندان بود و در دامان او شخصیتهایی چون امام حسن و امام حسین علیهم السلام و حضرت زینب کبری(س) تربیت شدند. آن حضرت با عبادت خود به تقویت ایمان و خودسازی پرداخت و راه معرفت و نور الهی را به قلب خود باز کرد. از زخارف، تشریفات و تجملات دنیا دوری جست. در دفاع از اسلام، حمایت از پیامبر وامامت و ولایت و در خدمت به شوهر خود، یعنی بزرگترین سردار اسلام مجاهدی نمونه بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زنان مسلمان ایران را به نمونه و الگو قراردادن زندگی حضرت صدیقه کبری(س) سفارش کردند و فرمودند: زن مسلمان باید در راه کسب علم و خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند، به تجملات بی اعتنا باشد و با حفظ عفت، عصمت و طهارتش چشم و نظر بیگانه را از خود دور کند،‌ در محیط خانه دلارام همسر و فرزندان و آرامش بخش زندگی و محیط خانواده باشد، و در دامن پر مهر و عطوفت خود انسانهایی سالم، خوش روحیه و بدون عقده های روانی پرورش دهد.

رهبر انقلاب اسلامی دربخش دیگری از بیاناتشان دنیای استکباری را به سبب تخریب شخصیت، ارزش و اعتبار زن، سرشار از جاهلیت دانستند و فرمودند: کسانی که در دنیای جاهل، غافل و گمراه تمدنغربی مدعی طرفداری از حقوق زن و حقوق بشر هستند در حقیقت ستمگران به زن هستند زیرا در قالب شعار آزادی زن او را به وسیله ای برای التذاذ و تمتع مردان هرزه تبدیل کرده اند.به اعتقاد ما ظلمی که در فرهنگ منحط غربی به زن شده است و نیز برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگی و ادبی غرب وجود دارد، در تمام دوران تاریخ بی سابقه است. ظلم عمومی و فراگیر علیه زن، مخصوص دوران اخیر و ناشی از تمدن غرب است و به عقیده ی ما آنچه که امروز در غرب از آن بعنوان آزادی زن نام برده میشود، آزادی زن نیست بلکه در واقع باید آن را آزادی مردان هرزه برای التذاذ از زن نامید.

مقام معظم رهبری در مذمت و تقبیح دیدگاه غرب نسبت به زن فرمودند: غربی ها نه تنها در صحنه ی کار و فعالیت صنعتی بلکه در عرصه ی هنر و ادبیات نیز به زن ظلم کرده اند و نگرش آنها به زن در آثار هنری، داستانها، فیلمها و نقاشی هایشان منعکس کننده ی همین واقعیت است. غربی ها زن را موجودی مصرف کننده، دست و دلباز و کارگری ارزان درنظر می گیرند. اما اسلام اینها را برای زن ارزش نمی داند. اسلام با کارکردن زنان موافق است و حتی کار را برای او تا آنجا که مزاحم وظیفه ی اساسی و مهم تربیت فرزند و حفظ خانواده نباشد لازم می داند، اما کار زن نباید با کرامت وارزشهای معنوی و انسانی او منافات داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم حفظ کرامت زن از دیدگاه اسلام فرمودند: تکبر در اسلام صفت مذمومی بشمار می رود. اما در فرهنگ اسلام زن باید در برابر مرد نامحرم متکبر باشد و از خضوع و کرنش دوری جوید. زیرا این امر کرامت زن را تضمین می کند.

رهبر انقلاب اسلامی به حضور زنان مسلمان و عالم و اندیشمند در سطح جامعه اشاره کردند و فرمودند: هنگامیکه زن مسلمان به فطرت و اصل خود باز می گردد، معجزه عظیمی نظیر آنچه که ما از قدرت و عظمت زن مسلمان پس از انقلاب شاهد بوده ایم به وقوع می پیوندد و ما عظمت اسلام را در چهره ی زنان انقلابی ایران شاهد هستیم که با حفظ حجاب، عفت، خانه داری و تربیت فرزندان به تحصیل علم پرداختند و امروز درجامعه ی ما شمار بسیاری ازپزشکان ممتاز زن، زنان فارغ التحصیل در رشته های گوناگون علمی و نیز دختران دانشجوی کوشا و با استعداد داریم که مایه ی افتخاراسلام و جمهوری اسلامی محسوب میشوند.

مقام معظم رهبری مدعیان حقوق بشر را بدلیل نادیده گرفتن حقوق بیش از یک میلیارد مسلمان جهان مورد سئوال قراردادند و فرمودند: امروز تمام دستگاههای استکبار و مزدوران قلم بدست آنها، با ادعای حقوق بشر برای دفاع از نویسنده ی مرتد و ملحد کتاب آیات شیطانی صف بسته اند، اما در برابر تضییع حقوق دویست میلیون مسلمان هندی که عبادتگاه آنان به تحریک گروهی از عناصر جاهل و متعصب و با تحریک دشمنان اسلام و مسلمین ویران شده است سکوت اختیار کرده اند و نسبت به قتل عام کودکان، زنان و بیماران بوسنیایی و نیز اقدام صهیونیست ها در بمباران اردوگاههای فلسطینی با بی تفاوتی برخورد می کنند. به اعتقاد ما آنها در ادعای طرفداری ازحقوق بشر دروغ می گویند و هدف آنها صرفاً حمایت از حقوق ستمگران علیه آحاد بشراست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه اسلام و جمهوری اسلامی ایران طرفدار واقعی حقوق انسانهاست، فرمودند: هیچ مکتبی همچون اسلام ارزش و کرامت انسانرا والا نمی داند. تکریم انسان و حقوق بشر یکی از اصول اسلامی ماست و حقوق انسان تنها در سایه ی احکام قضایی، جزایی،‌ مدنی و حقوق عمومی اسلامی قابل تأمین و دفاع خواهدبود. ما طرفدار حقوق بشر هستیم و بی اعتنا به اظهارات کمیسیون سازمان ملل، حقوق بشر را دنبال خواهیم کرد، زیرا آنچه را که آنها مطرح می کنند، فریب و دروغی بیش نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تربیت اسلامی و انقلابی زن مسلمان را مایه افتخار و مباهات جمهوری اسلامی ایران دانستند و در پایان سخنانشان ضمن تأکید بر اهمیت رعایت مسائل اسلامی در محیط های دانشگاهی، مسئولان دانشگاهها و همچنین دانشگاه تربیت مدرس را به تلاش هرچه بیشتر در جهت تربیت استادان و مدرسین عالی مقام اسلامی سفارش کردند.

بنابر همین گزارش در این دیدار خواهران طلبه جامعةالزهراء قم، خواهران دانشجوی دانشگاه امام صادق(ع) ، خواهران مبلغه‌ی سازمان تبلیغات اسلامی، خواهران جامعه ی زینب(س)، خواهران جمعیت زنان ایران،‌خواهران دانشجوی دانشگاه الزهراء تهران،‌خواهران کاروان شهید بهشتی اصفهان، جمعی از خواهران حوزه های علمیه تهران، جمعی از خواهران دانشجوی واحد الهیات دانشگاه آزاد اسلامی، خواهران مدرسةالزهرای اصفهان، خواهران پرستار دانشکده علوم پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، خانواده‌های شهدای جهاد سازندگی و دانشجویان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند.