• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/11/28

دیدار جمعی از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم مؤمن و انقلابی آذربایجان شرقی، هوشیاری، درک حساسیت حوادث و موقعیت‌ها و اقدام شجاعانه و مناسب را درس بزرگ اربعین حسینی خواندند و افزودند: ملت ایران با درک حساسیت زمان، در مقابل تلاش دشمن برای تهی‌کردن انقلاب و نظام از محتوای اسلامی و روح انقلابی کاملاً هوشیار است.
در این دیدار که در آستانه‌ی سالروز قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز در بزرگداشت اربعین شهدای قم صورت گرفت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتشار وسیع پیام قیام سیدالشهداء علیه‌السلام و جرأت‌بخشیدن به مردم را مهم‌ترین هدف خطبه‌ها و افشاگری‌های حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و امام سجاد علیه‌السلام برشمردند و افزودند: اربعین حسینی زمینه‌ساز ادامه‌ی مبارزه‌ی تاریخی مؤمنان با ظلم و استکبار و استبداد شد و حادثه‌ی ۲۹ بهمن تبریز نیز در انقلاب اسلامی همین نقش تعیین‌کننده را ایفا کرد و انگیزه‌ی بیداری، قیام و مبارزه را در سراسر کشور گسترش داد.
ایشان هوشیاری و درک موقعیت، جرأت اقدام و نترسیدن از سختی‌ها و خطرها  و ایمان و امید به آینده را سه درس مهم قیام مردم تبریز دانستند و خاطرنشان کردند: این درس‌های مهم، راهگشای امروز و آینده‌ی ملت و کشور است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین هدف و جهت‌گیری کنونی دشمنان ملت ایران به شکست آنان در ریشه‌کن کردن جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: استکبار در سی سال اخیر همه‌ی امکانات سیاسی اقتصادی و نظامی خود را برای نابود‌کردن انقلاب اسلامی به کار گرفته است، اما به این نتیجه رسیده که حمایت بی‌دریغ ملت و اتکای نظام اسلامی به ایمان عمیق مردم، از بین بردن جمهوری اسلامی را ناممکن کرده است و به همین علت با همه‌ی توان، خنثی‌کردن وجهه‌ی ضد استکباری و کاهش محتوای دینی و روح انقلابی نظام را دنبال می‌کند که این واقعیت، هوشیاری کامل ملت و مسئولان را می‌طلبد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از راهپیمایی باشکوه و پرعظمت ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال، این نمایش عظیم را نمودی از حمایت عمیق مردم از انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: پیشرفت‌های علمی، حضور پرشور و آگاهانه‌ی جوانان در عرصه‌های مختلف و زنده‌تر شدن شعارهای انقلاب نمونه‌های پرمغز دیگری از ناکامی دشمن در شکست جمهوری اسلامی است. ضمن این‌که کسی از مسئولان امروز با شرمندگی با این شعارها روبه‌رو نمی‌شود، بلکه به این شعارها افتخار می‌کند.
ایشان تهاجم و شبیخون فرهنگی را از جمله علائم تلاش جبهه‌ی استکبار برای بی‌محتوا کردن نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: درک هوشمندانه‌ی این موضوع و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، وظیفه‌ی این‌جانب و مردم است که به فضل الهی، مردم امروز با هوشیاری، درک بالا و قدرت تحلیلِ تحسین‌برانگیز در صحنه حاضرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یاری خداوند به مردم مؤمن و حاضر در صحنه را وعده‌ی تخلف‌ناپذیر الهی دانستند و افزودند: ملت ایران در پرتو ایمان عمیق، با همان احساسات و شعارهای اول انقلاب صراط مستقیم را پیگیری می‌کند و نسل جوان امروز، با قدرشناسی از این موقعیت، زبده‌تر و کارآزموده‌تر از جوانان اول انقلاب، احساسات را با ‌فکر و اندیشه و درک صحیح در هم آمیخته و در عرصه‌های مختلف، حضوری تحسین‌برانگیز دارد که باید این برکت الهی را کاملاً قدر دانست.
 
در این دیدار، جناب آقای مجتهد شبستری -نماینده‌ی ولیّ ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه‌ی تبریز- با اشاره به قیام مردم تبریز در اربعین شهدای قم گفت: همان‌طور که مردم آذربایجان در نهضت امام خمینی و مبارزات ستمشاهی فعال و مؤثر بودند، امروز نیز آماده‌ی فداکاری در دفاع از ایران و کیان اسلام هستند.
در ابتدای این دیدار، مداحان اهل بیت در اربعین حسینی به مرثیه‌خوانی و عزاداری پرداختند.