• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/06/27

دیدار شرکت‌کنندگان در چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان سپاه با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا عصر امروز در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان به بیان این مطلب که اکنون در حال گذراندن یک نقطه عطف و مرحله ای مهم در حرکت تاریخ هستیم پرداختند و با استناد به آیات قرآن کریم، رسالت انقلاب اسلامی و پرچمداران حق را نجات بشریت غفلت زده و هدایت انسانها به سوی رستگاری و کمال حقیقی ذکر کردند.

در این دیدار که در پایان چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد فرمانده کل قوا پایداری، هوشیاری، مقاومت و دوری جستن از منیت ها را لازمه پیشرفت قطعی در برابر جبهه متحد کفر و استکبار دانستند و فرمودند: امروز هوس های خباثت آمیز همراه با برنده ترین ابزارهای بشری در خدمت زورمندان جهانی قرار دارد اما حرکت تاریخ در جهت تکامل معنویت بشر اثبات می کند که باقی ماندن دنیا در جهالت ممکن نیست و ما در این نقطه عطف تاریخ به اهداف والای خود دست خواهیم یافت.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان بر لزوم استحکام و تقویت بنیه سپاه تأکید کردند و فرمودند: سپاه شامل مجموعه ای از بهترین عناصر مؤمن و انقلابی است که سخت ترین میدانها را پشت سر گذاشته اند. سپاه پاسداران باید از لحاظ آموزش، تجهیزات،سازماندهی و انضباط تقویت شود و همچنان در اوج معنویت و تحکیم ارتباط دلها با خدا قرار داشته باشد زیرا واقعیتی که در ایران اتفاق افتاد نشان داد بزرگترین قدرتها شامل آمریکا، مجموعه ناتو، مرتجعین منطقه، پول، تجهیزات و تاکتیک های نظامی و اطلاعات ماهواره ای قادر نیستند ملتی را که استحکام و قدرت خود را از معنویت و ایمان به اسلام و امام بدست آورده است شکست دهند.

فرمانده کل قوا لزوم رعایت تدین و نظامی گری از طریق رعایت سلسله مراتب، فراگیری دانش نظامی در سپاه پاسداران را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: سپاه پاسداران باید در جای خود قرار داشته باشد و با روشن بینی، برخورداری از شم سیاسی، آگاهی به زمان و مکان و تحلیل صحیح سیاسی از مسائل داخلی و خارجی به مسئولیت مهم خویش در دفاع نظامی از انقلاب عمل کند و به تأمین و تحصیل آنچه که برای انجام این مسئولیت لازم است بپردازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان هم چنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزئی از مجموعه بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ذکر کردند و با تأکید بر لزوم بقای ارتش و سپاه به عنوان دو سازمان نظامی با مسئولیتهای تفکیک شده فرمودند: رعایت ارزشهای بین سازمانی در درون سپاه و جدی گرفتن مسئله تشویق و تنبیه یک اصل مهم است که باید به آن اهمیت لازم داده شود.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان به نابودی امپراطوری شرق و ظهور امپریالیسم آمریکا به عنوان یک ابرقدرت بی رقیب اشاره کردند و فرمودند: اینجانب با قوت قلب و اعتقاد کامل بر این باور هستم که اگر آمریکا تمامی امکانات و نیروهای خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بسیج کند باز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. نقاط ضعف این قدرتمندان ظاهری و پوشالی به خوبی احساس میشود و تضادهای میان آنان بتدریج آشکارتر خواهد شد و این در حالی است که صدای شکست امپراطوری زر و زور از دور به گوش می رسد. بر پایه همین گزارش پیش از بیانات فرمانده کل قوا حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی به ارائه ی گزارشی از چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان و مسئولان سپاه پرداخت و آمادگی نیروهای سپاه برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و انجام مأموریتهای محوله را مورد تأکید قرار داد.