• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/06/03

دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب در هفته دولت

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین روز از هفته دولت طی سخنانی در دیدار رئیس جمهور، معاونین ریاست جمهوری و هیئت وزیران با ایشان فرمودند: مهمترین مسئولیت نظام ما کوشش همه جانبه در از بین بردن محرومیت و زدودن فقر و حمایت از طبقات مستضعف است و این سیاست باید در اولویت کارها قرار گیرد بگونه ای که معیاری برای سنجش دیگر کارها باشد.

مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید با اخلاص، تلاش مناسب، ابتکار عمل و حرکت انقلابی نیاز مردم و زمان خود را پاسخگو باشیم، اظهار داشتند: امروز، دولت از امتیازات بزرگی برخوردار است و حرکت و تلاش یکایک افراد آن متکی به اعتقادی راسخ،ایمانی صادقانه و خالص و خدمت دلسوزانه به مردم محروم است. وجود چنین دولتی خدمتگزار و تشنه خدمت به مردم محروم از نعمتهای بزرگ الهی بر مردم است که باید شرک گزارد، چرا که وجود رئیس جمهوری با خصوصیات و فضائل و سوابق انقلابی و همکارانی با منش کاملاً دینی، ایمانی و انقلابی حقیقتاً در گذشته تاریخ ما کمتر میتوان سراغ داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت ما امروز بیش از همیشه به خدمتگزاران صدیق و صمیمی احتیاج دارد خطاب به حاضران فرمودند: شما از کار نباید خسته شوید و با حضور مؤثر و نظارت کامل و دقیق بر مجموعه ای که اداره آن برعهده شماست باید بر سلامت دستگاه خود بیافزائید تا از این راه به اهداف تعیین شده توسط نظام به سرعت و سهولت برسید.

دستگاه بروکراسی ضمن اینکه یک دستگاه لازم و اجتناب ناپذیر است، اگر بر آن نظارت نشود چیز خطرناکی خواهد شد و مانع رسیدن به اهداف و مقاصدتان خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر دو عنصر« ترکیب مناسب» و « نظارت کامل » بر دستگاه اداری فرمودند: گاهی اوقات یک فرد معمولی نامطلوب در یک دستگاه اجرایی، مانع از اجرای سیاسی قطعی و ابلاغ شده آن دستگاه میشود و حل اینگونه مسائل، فقط در گرو نظارت شما بر دستگاه اداری تحت مدیریتتان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان فرمودند: یک مدیر خوب کسی است که اگر وقت خودش را تقسیم می کند، نیمی از آنرا در امر نظارت صرف کند و بقیه را در امور دیگر.شما باید به گزارشهایی که از کارکنان دستگاه اداری، به دستتان می رسد،ترتیب اثر بدهید. هر مدیر ضمن اینکه باید مجموعه تحت مدیریت خود را حمایت کند، به گزارشات واصله در مورد کارکنانش هم اهمیت بدهد و با تخلفات بطور جدی برخورد کند.در این صورت دیگر نیازی به دستورالعمل های زاید اداری نخواهد بود.

مقام معظم رهبری، مسئله گزینش در دستگاهها را مورد تأکید قرار داده و افزودند: سعی کنید در گزینش افراد، بخصوص در سطوح بالا، دقت زیاد داشته باشید.مسئله این نیست که افراد غیر متخصص در مسئولیتها قرار گیرند بلکه منظور این است که از میان افراد کارآمد و کاردان، کسانی را انتخاب کنید که تعهد، تقوی و اخلاص داشته باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه صفا، صمیمیت و روح همکاری باید در بین کارگزاران اصلی دستگاههای اجرایی نظام حاکم باشد و هدف دولت و مسئولین ما خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم باشد، فرمودند: مهمترین مسئله نظام جمهوری اسلامی ایران کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت از طبقات مستضعف و محروم کشور است و این همان چیزی است که همه ما به آن معتقد هستیم و بارها گفته ایم. اینکار باید در اولویت و رأس همه امور قرار بگیرد بطوری که همه دستگاهها سیاست، سرمایه گذاری و برنامه ریزی خود را در این جهت بکار گیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حجم بسیار زیاد تبلیغات استکبار جهانی نسبت به انقلاب اسلامی ایران و ملتهای مسلمان فرمودند: امروز تلاش دشمنان ملتهای مسلمان از همیشه بیشتر است و ما دخالت آمریکا را در مسائل جهانی به روشنی مشاهده می کنیم.

مقام معظم رهبری در پایان بیاناتشان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدای گرانقدر دولت، شهید رجائی و شهید باهنر فرمودند: این دو عنصر خدمتگزار باید همیشه به عنوان عناصر فراموش نشدنی در تاریخ دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در خاطره ها زنده بمانند.

این گزارش حاکیست پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشی رفسنجانی ریاست جمهوری طی بیاناتی مجموعه ی اعضای هیئت دولت را جمعی صمیمی و دلسوز و خدمتگزار واقعی مردم توصیف کردند و اظهار داشتند:

تمام همت و تلاش دولت خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان است.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران کشور گفتند: سخنان شما برای همه ی ما درسی سازنده بود و بخش اعظم آن مطالبی بود که همه ی ما آرزوی تحقق آن را داشتیم که انشاءالله با رهنمودهای حضرتعالی به مرحله تحقق نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی ضمن تشکر از حمایتها و پشتیبانی های مقام معظم رهبری از دولت اظهارداشتند: آشنایی و آگاهی کامل مقام معظم رهبری از روند حرکت دولت و امور اجرایی کشور سرمایه ای عظیم و پشتوانه ای گرانقدر برای دولت به شمار می رود. و ما هم بیشتر باید در صدد باشیم تا فعالیتها و کارهای هیئت دولت را بطور مستمر به اطلاع مردم قهرمان و همیشه در صحنه خود برسانیم.