• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/02/21

دیدار فرماندهان نیروی زمینی سپاه با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده ی کل قوا صبح امروز در دیدار فرماندهان یگانهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان، برضرورت جدی گرفتن آموزش مستمر و دقیق در داخل سپاه به عنوان یک حرکت علمی نظامی تأکید کردند و دستور دادند که یگان های زمینی سپاه از طریق انجام مانورهای عملیاتی گوناگون، در کیفیت بالا نگه داشته شوند. در این دیدار که با حضور فرمانده کل سپاه، نماینده ی ولی فقیه و مسئولین دفاتر این نمایندگی در یگانهای نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند، فرمانده ی کل قوا به اهمیت حضور فعال و مستمر فرماندهان در واحدهای تحت امر خود اشاره کردند و اجرای کامل و دقیق آئین نامه ی انضباطی در سپاه پاسداران را خاطر نشان ساختند.

رهبر انقلاب اسلامی فداکاری ناشی از تدین انقلابی را، راز استمرار پیروزی ملت مسلمان ایران در صحنه های مختلف دانستند و فرمودند: تدین همراه با روحیه ی انقلابی به معنای تفکر قرآنی و دین نابی است که: فداکاری، ایثار، ابتکار، اتکاء، به خود و اعتماد مطلق به خداوند در آن بارز است و همین امر تاکنون موجب غلبه ی رزمندگان ما بر انبوه دشمنانمان شده است.

مقام معظم رهبری، اسلام واقعی و تسلیم محض در برابر اراده ی خداوند را موجب عزت یک جامعه ی با ایمان توصیف کردند و افزودند: ما باید به آنجا برسیم که دنیا در رابطه با جامعه ی ما رو به صلاح و آبادی برود. راه ما طولانی و دشوار است و همه باید از طریق تربیت، تهذیب و تزکیه، نورانیت الهی را در خود بوجود بیاوریم. ما اگر این انقلاب و بنای آن را اسلامی نگه داریم، دشمنی ابرقدرتها و تصمیم آنها بر قلع و قمع این بنا هیچگاه کم نخواهد شد و آمریکا و دنیا طلب ها و طاغوتها با جمهوری اسلامی ایران هرگز آشتی نخواهند کرد.

فرمانده ی کل قوا در ادامه ی سخنانشان بر لزوم آمادگی برای مقابله با ترفندهای گوناگون دشمنان اسلام تأکید کردند و فرمودند: کانون معنویت الهی در ایران نفی همه ی ظلم ها، تعدیها و پلیدیها در دنیا را صلا داده است. لذا قدرتهای جهانی مصمم هستند تا آن را بطور فیزیکی محو کنند و اگر نتوانستند آن را از لحاظ کیفیت تغییر دهند. در چنین شرایطی وظیفه ی ما این است که از یک سو برای مقابله با استحاله ی معنوی آماده باشیم و اجازه ندهیم که انقلاب مانرا از درون میان تهی کنند و از سوی دیگر نیروهایمان را کار آمد، فعال، قدرتمند و آماده نگه داریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ضرورت همکاری درانجام وظایف را به فرماندهان سپاه پاسداران یادآور شدند و تصریح فرمودند که آموزش، تمرین، برخوردار شدن از تجهیزات پیشرفته رزمی همراه با رشد و تعالی روحی ومعنوی برای نیروهای نظامی در ارتش و سپاه یک تکلیف است.

همین گزارش حاکیست پیش از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار ایزدی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه ی سازماندهی جدید این نیرو را به استحضار فرمانده ی کل قوا رساند.