• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/02/18

بازدید رهبر انقلاب از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب که در آن شصت هزار عنوان کتاب داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است بازدید کردند. در این بازدید که سه ساعت بطول انجامید مقام معظم رهبری با ناشران و چند تن از نویسندگان و مترجمان کتابهای مختلف به گفتگو پرداختند و مسئولان غرفه ها پیرامون عناوین، محتوا، صحافی و مراحل چاپ کتاب توضیحاتی را به استحضار رهبر معظم انقلاب اسلامی رساندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که توسط آقای وهاجی وزیر بازرگانی و آقای صباح زنگنه مسئول برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب همراهی می شدند بیش از 250 غرفه این نمایشگاه را مورد بازدید قرار دادند و طی آن به رسم یادبود در غرفه های مؤسسات انتشاراتی امیرکبیر و نگار چند کتاب را حاشیه نویسی کردند و ضمن ابراز مراتب خرسندی خود از پیشرفتهای بدست امده در زمینه انتشار کتاب، ضرورت تلاش هر چه بیشتر مؤلفان، مترجمان و ناشران برای خدمت به فرهنگ، کتاب و مطبوعات کشور را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری همچنین کتابهائی به زبان فارسی و عربی خریداری کردند و از نزدیک با آخرین کتابهائی که طی یکسال گذشته توسط مؤسسات انتشاراتی داخلی به چاپ رسیده است آشنا شدند. بازدید سه ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب که با تأمل ایشان در هر یک ازغرفه ها همراه بود بیانگر اهمیت خاصی است که حضرت آیةالله خامنه ای همواره برای امور فرهنگی از جمله کتاب، کتاب نویسی و کتابخوانی قائل بوده و بر آن تأکید داشته اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این بازدید از اینکه نمایشگاه کتاب امسال در حدی گسترده تر از سال گذشته و با تازه های بیشتری ترتیب یافته است ابراز خوشحالی و خرسندی کردند و آن را حاکی از رواج بازار کتاب در جامعه اسلامی ما دانستند و همچون گذشته توصیه فرمودند که مردم کتابخوانی را یکی از کارهای اصلی خود قرار دهند.

براساس همین گزارش در چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب که روز دوشنبه هفته جاری 16 اردیبهشت افتتاح شده است دوازده هزار عنوان کتاب به زبان فارسی ازسوی 320 ناشر داخلی و چهل و هشت هزار کتاب به زبانهای بیگانه از سوی ششصد ناشر خارجی از سی کشور جهان در معرض دید مردم و علاقمندان به کتاب قرار گرفته است. این کتابها عموماً در زمینه مسائل سیاسی، تاریخی، حقوقی، هنری، فرهنگی و فلسفی نگاشته شده اند و نمایش هفت هزار جلد کتاب داخلی و خارجی در غرفه فلسطین همراه با صنایع دستی، لباسهای سنتی و تابلوهایی از هنرمندان مشهور فلسطینی از جمله ویژگیهای نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته است.

همچنین عرضه چندین هزار عنوان مجله علمی، هنری، فرهنگی و سیاسی در دو سالن اختصاص یافته به مطبوعات داخلی و خارجی و نیز برگزاری سمینارهای متعدد فرهنگی و ادبی توسط نویسندگان، مترجمان و محققان ایران از دیگر امتیازات چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب است.