• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/02/12

دیدار معلمان نمونه سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار معلمان نمونه سراسر کشور با ایشان که به مناسبت روز معلم انجام شد، تلاش در جهت تعلیم و تربیت فرزندان میهن اسلامی و ریشه کن کردن بی سوادی و بی فرهنگی از کشور را یکی از بزرگترین ارزشهای نظام اسلامی خواندند و بر ضرورت تکریم و بزرگداشت واقعی مقام معلم در سطح جامعه ی اسلامی تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار رعایت حقوق معلم را یک حکم اسلامی ذکر کردند و فرمودند: تکریم و بزرگداشت معلم به معنای واقعی کلمه آثار مثبتی را در فرهنگ جامعه بر جای میگذارد و تعلیم و تربیت را درکشور رایج میکند. در فرهنگ اسلامی خصوع و ارادت شاگرد در برابر معلم توصیه شده است. چرا که در چنین فضایی تعلیم و تربیت رواج پیدا خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای پیش بینی نکردن احترام به معلم در فرهنگهای غربی و اروپایی را خاطر نشان ساختند و افزودند: امروز جامعه ی ما در مورد تکریم مقام معلم در حال بازگشت به اصالت اسلامی خود است و معلمان نیز باید قدر و منزلت خود را بدانند، به معلم بودن اهمیت بدهند و آن را افتخار بزرگی برای خود بدانند. زیرا تلاش برای تعلیم و تربیت و ریشه کن کردن بی سوادی و بی فرهنگی از کشور یکی از بزرگترین ارزشهای نظام اسلامی ماست.

مقام معظم رهبری جبران لطمات ناشی از تأثیرات فرهنگ اروپائی را در سایه ییک مجاهدت بلند مدت امکان پذیر دانستند و در پایان سخنانشان ضرورت تلاش مضاعف معلمان و دست اندر کاران آموزش و پرورش در جهت گسترش تعلیم و تربیت در کشور را مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دکتر نجفی وزیر آموزش و پرورش یاد استاد و فیلسوف بزرگ اسلامی شهید آیت‌الله مطهری را گرامی داشت و تصریح کرد که برای مبارزه ی فرهنگی با استعمار و استکبار تأسی و تمسک معلمان کشور به آثار شهید مطهری ضرورت دارد.