• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/01/29

دیدار زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که از صبح دیروز جهت زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) وارد شهر مقدس مشهد شده اند عصر امروز پنجشنبه با شرکت در اجتماع بزرگ مردم این شهر و زائران بارگاه پر نور و پر برکت ثامن الائمه(ع) که در صحن امام خمینی برگزار شد طی بیاناتی از حیات طیبه الهی و اسلامی به عنوان یک هدف اصلی و عمده نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و توأم شدن ایمان اسلامی مردم و اجرای احکام، قوانین و مقررات الهی را برای رسیدن به این هدف لازم و کافی دانستند.

پیش از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشتاقان دیدار با مقام معظم رهبری، احساسات پرشور و علاقه وافر خود را نسبت به ایشان ابراز داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتشان ابتدا مراتب قدردانی خود از مردم به خاطر کمک به آوارگان عراقی و حضور گسترده در تظاهرات و راهپیمائیهای روز جهانی قدس که موجب امیدواری و شادی مبارزین فلسطینی شد را ابراز داشتند و سپس به تشریح معنا و مفهوم حیات طیبه الهی و اسلامی از دیدگاه قرآن کریم پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده از ابزارهای معنوی و مادی برای وصول به قرب الهی و تخلق به اخلاق اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: اهدافی که نظام اسلامی در پی آن است بالاتر از اهداف مادی است. اسلام به تأمین زندگی مادی، رفاه و امنیت انسانها اهمیت می دهد اما اضافه بر آن تلاش میکند تا روح و دل انسانها از صفا و نورانیت و برادری و فداکاری نسبت به منوعان خود و عبودیت و بندگی و اخلاص نسبت به خدای متعال برخوردار باشد. اما در تمدن مادی غرب چنین چیزی هرگز وجود نداشته است و سردمداران این تمدن با تمامی پیشرفتهای علمی و ثروتهای مادی که از کشورهای جهان سوم به غارت برده اند در ادعای خود مبنی بر ریشه کن کردن فقر دروغ گفته اند و رفاه، آسایش و زندگی مرفهی که آنان عنوان میکنند تنها به یک طبقه خاص اختصاص دارد.

مقام معظم رهبری تربیت انسانهای تکامل یافته که به عروج رسیده اند را موجب ریشه کن شدن جنگها، ظلمها، پلیدی ها و نابرابریها دانستند و در تبیین حیات طیبه الهی فرمودند: حیات طیبه برای یک ملت به معنای تلاش و زندگی او در راه تقویت صنعت، بازرگانی، کشاورزی، قدرت علمی و تکنیکی در کنار آن آشنائی فزاینده با خدا و افزودن بر ایمان اسلامی است این هدفی است که نظام اسلامی برای رسیدن به آن تلاش میکند و پیامبران الهی و مصلحان جهان آن را اعلام کرده اند.

ایشان در ادامه سخنانشان به بیان دلایل دشمنی استکبار جهانی با اسلام و جمهوری اسلامی ایران پرداختند و فرمودند: دنیا هنوز با غارتگریها و تاخت و تاز قدرتهای جهانی و در رأس آنها آمریکا روبروست. استکبار جهانی به خوبی واقف است که اگر اندیشه، تمدن و نظام اسلامی وارد صحنه شود دیگر اثری از آنان بجای نخواهد ماند، لذا به مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی ایران پرداخته و تاکنون به شکلهای مختلف علیه آن کارشکنی کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا که برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران ابراز تمایل کرده است را مورد استیضاح قرار دادند و فرمودند: آنها با نظامی می خواهند روابط حسنه داشته باشند که از ارزشها و اهداف اسلامی در آن خبری نباشد و در آن صورت جمهوری اسلامی نیز یک اسم دروغ خواهد بود. آنها با نظامی که ارزشهای اسلامی را به عنوان حیاتی ترین خواسته های خود مطرح میکند هرگز روابط عادی نخواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به وحشت روز افزون قدرتهای جهانی از جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و با تصریح این نکته که هراس آنها از نظام اسلامی ایران بیان کننده پیشرفتها و موفقیت های آنان است افزودند: امروز دشمنان ایران اسلامی در برابر عظمت ملت بزرگ ما انگشت حیرت به دندان میگزند. انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم وسوسه خناسان و اشکال تراشی عناصر بدکینه و بی انصاف تاکنون پیشرفتهای زیادی بدست آورده و با قدرت به پیش خواهد رفت و بدون تردید وعده الهی تحقق خواهد یافت.

مقام معظم رهبری الگو شدن انقلاب اسلامی را علت اساسی دشمنی استکبار با ملت ایران ذکر کردند و افزودند: پیروزی از آنِ پرچم اسلام و نام خدا است و سلاحهای آمریکا و زورمندان دنیای سیاست و اقتصاد قادر به مقابله با اسلام نخواهند بود. جوانان این ملت در دفاع جانانه خود از انقلاب و کشورشان طی هشت سال جنگ تحمیلی دنیا را به حیرت انداختند و قطعیت پیروزی اسلام را به اثبات رساندند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان ادعای دخالت مسئولان جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی عراق را تکذیب کردند و افزودند: با ارائه کمکهای انسان دوستانه خود به مقتضای برادری اسلامی به وظیفه و تکلیف خود عمل می کنیم. نصیحت مابه زور مداران و دشمنانمان این است که از سرنوشت صدام حسین در آزمایشگاه تاریخ درس عبرت بگیرند. صدام علی‌رغم کشتار مردم عراق و ویران کردن شهرها و اعتاب مقدسه که قبله گاه میلیون ها انسان است سرانجام نابود میشود و این سرنوشتی است که آمریکا نیز به آن دچار خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ملت بزرگ و عظیمالشأن ایران را به تحکیم وحدت و افزودن بر روحیه ایمان، صداقت و عطوفت میان یکدیگر توصیه کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجةالاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی طی سخنان کوتاهی حضور رهبر انقلاب اسلامی در مشهد را گرامی داشت و مراتب وفاداری، اخلاص و آمادگی مردم مسلمان و همیشه در صحنه خراسان نسبت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای رهنمودها و اوامر حیاتبخش معظم له و حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران را ابراز داشت.