• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/10/22

دیدار فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا پیش از ظهر امروز دردیدار فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای نظامی و انتظامی با ایشان،‌ آئین نامه انضباطی کلیه نیروهای مسلح را جهت اجراء‌ به آقای دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا اعطاء‌ فرمودند.

فرمانده کل قوا در این دیدار به بیان حساسیت نظام فرماندهی در تشکیلات نظامی پرداختند و فرمودند: فرماندهی محور اصلی نیروهای مسلح است و باید ستون آن بسیار محکم و استوار باشد. در مجموعه ی نظامی،‌ تشکیلات سازمانی بافرماندهی باید ارتباط مستحکمی داشته باشد، زیرا سازماندهی کامل و پویا ،‌ فرماندهی را به معنای واقعی کلمه کارآمد می کند.

مقام معظم رهبری،‌ فرماندهی را یک امرمعنوی و مدیریت همه جانبه و متکی به اندیشه، عمل،‌ احساس ،‌ جسم و روح توصیف کردند و با تأکید بر لزوم حفظ رابطه ی صحیح فرماندهی با اجزای سازمانی تشکیلات فرمودند: حفظ سلسله مراتب در نیروهای مسلح و وجود خصوصیات لازم در فرماندهان از اهمیت بالایی برخوردار است. فرمانده باید باایمان،‌ مسئولیت پذیر،‌ دلسوز، پرتلاش،پی‌گیر و خستگی ناپذیر باشد و بطور مستمر از ارکان و اجزاء مختلف حیطه ی مأموریت خود اطلاع حاصل نماید.

رهبر انقلاب اسلامی شایستگی ملت ایران برای برخوردار بودن از یک نیروی نظامی کارآمد را خاطرنشان ساختند و افزودند: فاصله ی موجود میان قطب قدرتها و قطب وابستگان به آنها از لحاظ نظامی ،‌ سیاسی و اقتصادی امروز بسیار ژرف و ناپیمودنی است و ارائه ی هرگونه کمکی ازسوی قدرتهای استکباری به ملتها به قیمت از دست رفتن شرف و ناموس ملی و استقلال آنها انجام می گیرد. اما چنین چیزی برایملت ایران با این انقلاب و پیشینه و برخورداربودن از ظرفیت عظیم فکری و علمی محال است. ملت ما تنها ملتی است که به نیروهای ذاتی، توانایی ها و لیاقتهای خود متکی است و حفظ موجودیت و تمامیت کشور و ملت ما نیز در گرو همین امر بوده است.

فرمانده کل قوا ضرورت تقویت و آمادگی نیروهای مسلح کشورمان برای دفاع از حیثیت ملی کشور،اسلام و ارزشهای والای آن را مورد تأکید قراردادند و در پایان سخنانشان امرفرمودند که فرماندهان نظامی و انتظامی آئین نامه انضباطی را بعنوان سمبل انضباط با دقت و قدرت اعمال نمایند.

بنابر همین گزارش در این دیدار رئیس و معاونین ستادفرماندهی کل قوا، رئیس گروه مشاورین فرماندهی کل قوا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،‌ وزیر کشور، نمایندگان ولی فقیه، رؤسای ستادهای مشترک و فرماندهاننیروهای سه گانه ارتش و سپاه، فرماندهان نیروهای قدس و مقاومت بسیج،‌ فرمانده ورؤسای نیروهای انتظامی کمیته ،‌ ژاندارمری و شهربانی و دیگر مسئولین عالیرتبه ینیروهای مسلح حضور داشتند.