• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/10/19

دیدار جمعی از مردم قم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمع زیادی از فضلا،‌ طلاب و طبقات مختلف مردم شهیدپرور قم با ایشان، طی سخنان هشداردهنده ای فرمودند: جمهوری اسلامی ایران و منطقه خلیج فارس کانون نیروی عظیم اسلامی است و ملتهای مسلمان اجازه حکمرانی و قدرت نمایی و بدست گرفتن سیاست منطقه را به آمریکا و دیگر قدرتهای استکباری نخواهند داد.

در این دیدار که به مناسبت سالگرد قیام خونین مردم قم و آغاز نهضت اسلامی انجام شد و با ابراز احساسات پرشوردیدارکنندگان و شعارهایی نظیر«مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست» توأم بود مقام معظم رهبری نوزدهم دیماه را یادآور آغازیک مرحله ی جدید در نهضت اسلامی خواندند و افزودند: در تاریخ پر فراز و نشیبایرانِ مظلوم،‌ شهر قم نامی برجسته و بیانگر یک جهتگیری و حرکت خاص است. تشکیل نظام اسلامی بزرگترین ثمره ای است که تنها بر حوزه ی علمیه قم مترتب است و درتاریخ اسلام هیچ حوزه علمیه ای چنین ثمره ی پربرکتی را به دنیای اسلام نداده است.نظام اسلامی از حوزه ی علمیه جوشید و درخشید و مردم قم به صمیمیت و وفاداری ،‌آنرا حفظ و از آن حراست کردند و با حضور فداکارانه ی خود در میدان جنگ و صحنه های گوناگون،‌ معنویت و روحانیت انقلاب را در همه جا به اثبات رساندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد نظام اسلامی در ایران را معجزه ای قابل تکرار دانستند وفرمودند: براساس یک تحلیل روشن می توان گفت که یک مجموعه عظیم مردمی اگر به خداایمان داشته و آماده فداکاری باشد در همیشه ی زمان و در هر نقطه ای از جهان قادربه پیروزی بر بزرگترین قدرتهای استکباری خواهد بود و این اصل را ملت ایران تجربه کرده است. این ملت در سایه ایمان و فداکاری توانست رژیمی را که از حمایت کامل بزرگترین قدرتهای استکباری برخوردار بود نابود کرده و نظام اسلامی را علی‌رغم مخالفت تمامی شیاطین جهان در کشور خود حاکم سازد.

رهبر انقلاب اسلامی به بیان تلاش دشمنان اسلام برای تضعیف ایمان،‌ روحیه فداکاری و امید در مردم پرداختند وافزودند: استکبار جهانی ازطریق تبلیغات سوء،‌ دروغ پراکنی و نسبتهای غلط و خباث آمیز نسبت به جمهوری اسلامی ،‌ مسئولان و دولت خدمتگزار، می کوشد تا با بزرگ کردن مشکلات و نادیده گرفتن موفقیتها مردم را مأیوس و روحیه آنان را تضعیف کند. امروزهر سخنی که یأس مردم نسبت به جمهوری اسلامی را به دنبال داشته باشد از زبان هرکس که صادر شود سخن دشمن بشمار می رود. امروز هرکس ملت ایران را ناامید و خدمات،‌پیشرفتها و تلاشهای موفق جمهوری اسلامی را در سطح کشور و مسلمین عالم کوچک کند از زبان دشمن سخن گفته است.

مقام معظم رهبری خدماتی را که دولت و ملت ایران در سایه وحدت عملی خود برای رفع مشکلات بجای مانده از رژیم گذشته و دوران جنگ تحمیلی به انجام رسانده‌اند بسیار قابل توجه توصیف کردند و فرمودند: برای پیاده کردن اسلام،‌ مقابله با توطئه های استکبار نسبت به تمامیت کشور، منطقه و ملتهای مستضعف و نیزترمیم خرابی‌هایی که ایادی استعمار و استکبار در طول دهها سال در این کشور انجام دادند وظایف و تکالیف زیادی برعهده داریم که باید آنها را به انجام برسانیم. این ملت سخت ترین کارها یعنی تشکیل نظام جمهوری اسلامی و حفظ انقلاب را انجام داده است و یک جزیره ی امن الهی را درمیان اقیانوس متلاطم مادی گری،‌ کفر و طغیان بوجودآورد،‌ لذا کاری مشکل تر از این در پیش روی ما نیست که ملت ایران از عهده ی انجام آن عاجز باشد.

ایشان مبارزه با سلطه ی آمریکا در سایه پشتیبانی مردم مؤمن و فداکار کشورمان را مورد تأکید قراردادند و فرمودند: خلیج فارس متعلق به مسلمانان است و ملت مسمان ایران و ملتهای این منطقه اسلامی اجازه نخواهند داد تایک قدرت متجاوز و استکباری بخواهد با دخالت در ترتیبات امنیتی منطقه ، قیمت گذاری و تجارت نفت و نیز داد و ستدهای منطقه را در اختیار و کنترل خود داشته باشد. مگرملت ما و ملتهای منطقه مرده اند که آمریکا بتواند برای خود در منطقه سیستم امنیتی ایجادکرده و در رفت و آمد کشتی ها و امور دیگر مردم دخالت کند.

رهبر انقلاب اسلامی این خوش باوری که دستگاه استکبار با اسلام و انقلاب اسلامی آشتی کرده است را نفی کردند و افزودند: قدرتهای شیطانی بدانند که ایران اسلامی و منطقه ی خلیج فارس کانون همان نیروی عظیم اسلامی است که امروز در تمامی جهان تخت قدرت های استکباری را به لرزه درآورده است. ما اجازه نخواهیم داد که آنها در این منطقه حکم برانند، قدرت نمایی کنند و سیاست منطقه را دردست خود بگیرند. این منطقه متعلق به مسلمانان است و ما اعتقاد داریم که استکبار و شیطان بزرگ نخواهد توانست هیچ آسیبی را به ملت مسلمان ایران و نهضت اسلامی وارد‌آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باتصریح این نکته که انقلاب در قالب یک نظام و قوانین مربوط به آن شکل گرفته و روزبه روز کاملتر خواهدشد، فرمودند: مجلس شورای اسلامی ،‌ یک مجلس اسلامی و متشکل ازنمایندگان منتخب مردم است و شورای نگهبان که حافظ و ناظر به جهت گیری های صحیح قوانین محسوب می شود، این نظام را اسلامی تر و کاملتر خواهندکرد. دولت لایق وخدمتگزار که بخاطر تفضل خداوند متعال در حق ملت،‌ امروز زمام امور کشور را برعهده دارد در مسیر رفاه،‌ آبادانی و استحکام هرچه بیشتر تلاش می کند. مقصود از اهداف اسلامی نیز همین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان،‌ ناتوانی دشمنان انقلاب اسلامی در برابر ایمان و فداکاری ملت ایران را مورد تأکیدقراردادند و مردم را به حفظ وحدت و یکپارچگی خود در سایه ی قرآن و اسلام توصیه کردند.

بنابر همین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شرعی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ طی سخنان کوتاهی به نقش مردم شهیدپرور قم در نهضت اسلامی و تحقق آرمانهای امام عظیم الشأن و راحل اسلام اشاره کرد و تبعیت و اطاعت مردم قم از مقام معظم ولایت فقیه را مورد تأکیدقرارداد.

این گزارش حاکیست در این دیدار: جامعه مدرسین و شورای مدیریت و طلاب وفضلای حوزه علمیه قم،‌ مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مسئولین سازمان تبلیغات قم،‌ ائمه جماعات مساجد قم،‌ جمعی از خانواده های معظم شهدا ودانش آموزان دبیرستانهای شاهد قم، گروهی از جانبازان ، آزادگان و هیئت رزمندگان قم،‌ فرماندار و مسئولین ادارات و نهادهای قم، جمعی از فرهنگیان و دانشگاهیان قم،‌ نیروهای نظامی و انتظامی اعم از سپاه پاسداران،‌ بسیج،‌ شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و آمادگاه منظریه قم، مسئولین و قضات دستگاه قضایی قم، شوراهای اسلامی روستاها و عشایر و کشاورزان نمونه قم، اعضای ستاد برگزاری مراسم نمازجمعه قم، اصناف، بازاریان، مجمع امور صنفی و هیئت مدیره و تعاونیها و اتحادیه های صنفی قم،‌ جمعی از اساتید و قاریان قرآن قم،‌ جمعی از مدیران انجمنهای اسلامی، شوراهای اسلامی و بسیج کارخانجات قم،‌شوراهای محلی و هیئت های مذهبی قم،جامعه انجمن های اسلامی ادارات قم،‌اتحادیه و جامعه انجمنهای اسلامی اصناف قم، انجمن اسلامی ولی عصر (عج) دانش آموزان قم و جمعی از خواهران طلبه جامعه‌الزهرا(س) قم حضور داشتند.