• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/09/13

دیدار اعضای کنفرانس اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب

مسئله فلسطین مهمترین و اصلی ترین مسئله جهان اسلام به شمار می‌رود. هدف محور رژیم غاصب اسرائیل است و برای این منظور مسلمانان جهان بعنوان یک تکلیف شرعی باید مبارزین مسلمان فلسطین را با امکانات سیاسی،‌ تبلیغاتی، اخلاقی و نظامی مورد حمایت وسیع و همه جانبه ی خود قراردهند.
این مطلب را حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین بعنوان حکم صریح و بلاشک اسلام مورد تاکید قراردادند و جهاد برای بازپس گیری سرزمین اشغال شده فلسطین را واجب عینی و سازش در مسئله فلسطین را خیانت دانستند.
ولی امر مسلمین پیش از ظهر امروز در دیدارشخصیتهای مبارز و انقلابی خارجی و داخلی شرکت کننده در اولین کنفرانس اسلامی فلسطین طی بیانات مهمی که خطاب به آنان ایراد فرمودند اهمیت و حساسیت فوق العاده مسئله فلسطین را یادآورد شدند و افزودند: تحقیقاً امروز در زندگی مسلمین و درآفاق اسلامی هیچ مساله ای به اهمیت مسئله ی فلسطین نیست. این بزرگترین بلایی است که در دورانهای اخیر بر آحاد مسلمین نازل شده است که دشمنان جهانی اسلام بخشی ازخانه ی مسلمانان را سنگری برای مبارزه با خواسته ها،‌ حرکتها و حمله به صفوف مسلمانان قرارداده اند . دفاع از قیام اسلامی فلسطین واجب عینی و واضح ترین مصادیق جهاد دفاعی است که تمامی فقهای اسلام بر آن تاکید دارند.
رهبر انقلاب اسلامی اتحاد کشورهای اسلامی و اتخاذ یک تصمیم جدی از سوی آنان برای بازپس گیری فلسطین را مؤثر توصیف کردند و فرمودند: در مسئله فلسطین هدف محو اسرائیل است و میان سرزمینهای اشغال شده قبل و بعد از سال 1967 هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر وجب از خاک فلسطین یک وجب از خانه ی مسلمین است و هر حاکمیتی به جز حاکمیت اسلام و مردم مسلمان فلسطین حکومتی غاصب محسوب می شود. بحث شما ستیز با یهودیان نیست بلکه مسئله بر سر خانه ی غصب شده مسلمین است.
حضرت آیت الله خامنه ای از قیام اسلامی ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی به عنوان یک نعمت بزرگ الهی که فلسطین را نجات خواهد داد نام بردند و با اشاره به هراس حامیان و بوجودآورندگان رژیم اشغالگر قدس از این قیام فرمودند: شکر این نعمت الهی آ ن است که مسلمانان در هر نقطه ای ازجهان بصورت وسیع و همه جانبه فلسطینیانی را که به نام اسلام مبارزه می کنند مورد حمایت سیاسی، تبلیغاتی،‌ اخلای و نظامی قراردهند و آن را تکلیف شرعی خود بدانند.
ولی امر مسلمین امید بستن به نجات فلسطین ازطریق آمریکا و هم پیمانان او را یک اشتباه تاسف انگیز خواندند و فرمودند: دوستی با کسانی که پشتیبان همه جانبه غاصبین فلسطین محسوب میشوند مغایر دشمنی با رژیم صهیونیستی است لذا تکیه برحامیان این رژیم قطعاً انحراف و یک اشتباه بزرگ است. کسانی که صهیونیست ها و اسرائیل را تغذیه و یا او را به نحوی کمک می کنند و یا با وی مذاکره میکنند درجبهه ی اسرائیل قراردارند. مبارزه برای بازپس گیری سرزمین فلسطین باید معنای حقیقی داشته باشد. مبارزه در نقطه مقابل سازش قراردارد و در مسئله فلسطین مبارزه یک وظیفه و سازش یک خیانت است.
رهبر مسلمانان جهان به غفلت مسلمانان در شناخت شیوه های تبلیغاتی دشمن صهیونیستی و نیز عدم استفاده از بهترین شیوه ها برای بیان حقانیت مردم فلسطین اشاره کردند و افزودند:‌ روشنفکران،‌ نویسندگان، هنرمندان و دست اندرکاران تبلیغات در جهان اسلام باید با احساس تکلیف نسبت به مسئله فلسطین افکار عمومی دنیا را از ظلم بی نظیری که امروز به ملت فلسطین می شود آگاه سازند و برای این منظور باید تمامی ابعاد و شیوه های هنری مورد توجه قرارگیرد.
ایشان دربخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به خشم و کینه دشمنان اسلام از انقلاب اسلامی فرمودند: پس از آنکه انقلاب اسلامی قاطعیت و کارآیی اسلام را نشان داد. دشمنان ماجدی تر شدند و جبهه های جدیدی را علیه اسلام بوجود آوردند که نمونه های آن را از رفتاری که در اروپا، آفریقا و حتی در کشورهای اسلامی علیه افراد و گروههای مسلمان برای مقابله با اسلام ناب صورت می گیرد می‌توان دریافت.
اکنون در همه نقاط دنیا حرکات خصمانه ی جدیدی علیه اسلام در جریان است لذا مسلمانان در دفاع ازاسلام باید جدی تر باشند و خود را به معنای واقعی کلمه سرباز اسلام بدانند و به مقتضای آن عمل کنند. مقام معظم رهبری به ماجرای مسجد« بابری »در هند اشاره کردند و با تصریح این نکته که دشمنان اسلام با ایجاد تحریک علیه مقدسات اسلامی قصد دارند زندگی را بر مسلمانان هندی تلخ کنند فرمودند: اقدامات هندوهای متعصب بدون شک ناشی از تحریکات دشمنان اسلام است که می خواهند ماجرایی مانند مسجد« بابری» رابه مسئله روز مسلمانان تبدیل کنند. البته مسلمین هند در این مسئله محق هستند و مسلمانان جهان در پشت سر آنان قراردارند و از حق مسلمین هند دفاع می کنند.
ولی امر مسلمین در پایان سخنانشان پیروزی کسانی که برای دفاع از اسلام بپا خاسته اند را قطعی دانستند و شرکت کنندگان در اولین کنفرانس اسلامی فلسطین را به یافتن راههای عملی برای نجات فلسطین و نیز عمل به تکلیف الهی خود توصیه کردند.
برپایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنان کوتاهی به بیان تلاشهای به عمل آمده در جهت برگزاری کنفرانس اسلامی فلسطین پرداخت و آن را در نوع خود اولین کنفرانس بین المللی دانست که جمهوری اسلامی ایران بعنوان پرچمدار مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس آن را برگزار می کند.
این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار حدود یکصد و پنجاه تن ازشخصیتهای برجسته ی جهان اسلام از کشورهای فلسطین، لبنان،‌ سوریه،‌ عراق، اردن،‌حجاز،‌ کویت، پاکستان، افغانستان و نیز چهره های مبارز و انقلابی از کشورهای نروژ،‌ کانادا، مالزی،‌ کشمیر و فیلیپین حضور داشتند.