• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/05/29

دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب

گروه زیادی از آزادگان سرافراز اسلام عصر امروز پس از زیارت مرقد مطهر قائد فقید و عظیم الشأن جهان اسلام حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ضمن دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، با ایشان بعنوان ولی امر مسلمین و جانشین به حق رهبر کبیرانقلاب اسلامی بیعت کردند.

در این اجتماع پرشور و بی نظیر که در محیطی آکنده ازعشق به ولایت انجام شد، آزادگان اسلام احساسات پاک و اخلاص بی شائبه ی خود را نسبت به مقام معظم رهبری ابراز داشته، با سردادن شعارهای ابوالفضل علمدار - خامنه ای نگهدار و ما همه سرباز توأیم خامنه ای گوش به فرمان توأیم خامنه ای بر اطاعت وپیروی از اوامر و فرامین ایشان تأکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که از شکوه خاصی برخوردار بود طی بیاناتی آزادی پیروزمندانه رزمندگان اسلام از اسارت رژیم عراق را به آزادگان قهرمان، خانواده های معظم آنان و ملت بزرگ ایران تبریک گفتند و ضمن گرامیداشت خاطره و یاد پیشوای فقید مسلمین جهان حضرت امام خمینی قدس سره الشریف فرمودند: این روزها حقیقتاً یکی ازشیرین ترین ایام و دوران پس از انقلاب برای ملت ما بود. تنها چیزی که در این ایام شادی بخش و این عید بزرگ دلها را آزرده میکند جای خالی امام بزرگوار است. اما روح پرفتوح و جلیل القدر امام بخاطر موفقیتها و دستاوردهای بزرگ انقلاب شادمان و مسرور است.

ایشان به بیان استمرار حمایت و هدایت انقلاب اسلامی توسط دست قدرتمند الهی پرداختند و فرمودند: آزادگان عزیز ما ذخیره ی بزرگ انقلاب و اسلام هستند که خداوند آنان را به آغوش ملت قدرشناس ایران اسلامی باز گرداند. تجربه نشان داده است که بر اثر صبر و مقاومت همه چیز در جهت مصلحت ملت مسلمان و با ایمان و بردبار ایران به پیش خواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی آرزوی تمامی ملتهای مسلمان، مصلحان و آزادمردان طول تاریخ اسلام بوده است، فرمودند:علی‌رغم تمامی توطئه ها و دسایس استکبار جهانی و قدرتهای شیطانی بر علیه اسلام،قرآن و ارزشهای اسلامی، ملت مسلمان ایران به لطف اتکال به خداوند و ایمان و اتحاد توانست کید دشمنان را خنثی، اسلام را عزیز و ملتهای مسلمان را بیدار کند.

امروز اسلام و نهضت اسلامی به برکت خود شهدا، زحمات و تلاشهای بی وقفه، استقامت ها و محنت پذیریهای ملت سربلند ایران، برای مسلمانان جهان یک ارزش بزرگ مذهبی، ملی و سیاسی محسوب میشود و ما شاهد به بار نشستن مجاهدتها و مبارزات مخلصانه در خط اسلام هستیم.

مقام معظم رهبری از ایران اسلامی بعنوان پایگاه اسلام ناب محمدی(ص) وانقلابی نام بردند و افزودند: خداوند با علم به قدر و منزلت و استعدادهای درخشان ملت بزرگ ایران، عظیم ترین مسئولیتها یعنی احیای اسلام،‌ قرآن و ارزشهای اسلامی رابر عهده او نهاده است و علی‌رغم تمامی پیروزیهای بزرگی که نصیب ملت مسلمان ایران شده است ما همچنان در میان راه هستیم و مجاهدان راه اسلام، مسلمانان مخلص و واقعی باید با احساس مسئولیت، تلاش و کار بیشتر در برابر قدرتهای استکباری و نیز شیطان بزرگ آمریکا به دفاع از اسلام عزیز ادامه دهند زیرا دشمنان دین خدا در کمین هستند و از ضربه زدن به اسلام و مسلمانان انقلابی مأیوس نشده اند.

رهبر انقلاب اسلامی به استقامت، پایمردی و استحکام ملت ایران در برابر حوادث گوناگون طی 12 سال گذشته اشاره کردند و فرمودند: دشمنان اسلام تلاش زیادی را برای ایجاد شکاف میان صفوف به هم پیوسته ی مردم و نیز دور ساختن آنان از اسلام، آرزوها و آرمانهای خود به کارگرفته اند. اما ملت پرافتخار ایران امتحانات عظیمی را با سربلندی پشت سر گذاشت ونشان داد که در برابر حوادث مقاوم و پابرجاست.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این مطلب که ملت ایران همچون گذشته با قدرت، شادابی. شهامت و قاطعیت پشت سرمسئولین دلسوز انقلاب ایستاده است، فرمودند: مردم ایران باید به مدد اسلام و اتحاد و اتفاق خود را از لحاظ نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در درجه ی اعلای قدرت قرار دهند تا بتوانند با اقتدار اسلامی و نیروی خود امید قدرتهای بزرگ و متجاوز را قطع کرده و الگوی جوامع اسلامی شوند.

مقام معظم رهبری با اشاره به توسعه طلبی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در منطقه خلیج فارس فرمودند: قدرتهای بزرگ امروز در فکر اجرای طرحهای توسعه طلبانه و افزایش دامنه ی سلطه ی خود در خاور میانه هستند. آنها به دفع تجاوز نمی اندیشند بلکه خود متجاوزند. وجود سلطه گران برای ملتهای اسلامی خطرناک و زیان بار است.

ایشان در پایان سخنانشان آحاد ملت بزرگ کشورمان را به حرکت در پشت سر مسئولین و تلاش برای سازندگی یک ایران قدرتمند فرا خواندند وفرمودند: رئیس جمهور ما مایه ی امید اسلام و انقلاب و در امور سیاسی و نظامی کشور مورد اعتماد و اطمینان امام بودند و این خود امتیاز بزرگی است که ملت ما از آن برخوردار است. مسئولین اجرایی و قضایی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان نیروهای نظامی و انتظامی همه دلسوز، مخلص، علاقمند و خدمتگزار به اسلام،انقلاب، مردم و مستضعفین هستند و برای پیشرفت کارها و انجام وظیفه تلاش میکنند.لذا ملت ما میتواند با این کشور بزرگ و تاریخ پر بار خود مایه ی افتخار و الگوی مسلمانان سراسر جهان باشد.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ثمری پدر یک شهید و نیز یکی از آزادگان سرافراز اسلامطی سخنان کوتاهی از روحیه ی مقاوم و با ایمان عزیزان آزاد شده از بند رژیم عراق تجلیل کرد و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی را گرامیداشت. آنگاه حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری طی سخنانی از آزادگان بعنوان ذخیره های انقلاب یاد کرد و خطاب به آنان اظهار داشت: همسنگران شما پایگاه انقلاب و اسلام را و اسلام را مستحکم کرده اند و شما نیز در زندانها و اردوگاههای دشمن با پرداختن به خودسازی رابطه ی خود را با خدا، اسلام و انقلاب و راه امام، شهیدان و همسنگران خویش حفظ کرده اید و با قرآن، افکار اسلامی و خط امام مأنوس بوده اید.

رئیس جمهوری از آزادگان بعنوان قهرمانانی که ملت ایران همچون گذشته به آنان در تقویت انقلاب امید بسته است یاد کردند و ضمن گرامیداشت یاد امام بعنوان بزرگمرد تاریخ اسلام گفتند: در سایه ی راهنمایی های امام فقید و عظیم الشأن اسلام اکنون شخصیت شایسته ای جانشین ایشان شده اند که فقدان آن حضرت را جبران و خلاء وجودی امام امت را پر میکنند که نمونه ی حسن تدبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای باز پسگرفتن حقوق کشورِ امام زمان(عج) بوده است.

رئیس جمهوری در پایان سخنانشان به بیان اعتراف و تسلیم دشمن پرداخت و محقق شدن اهداف مقدس انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

این گزارش حاکیست چند تن از آزادگان طی سرود ویژه ای که در محضر رهبر انقلاب اسلامی اجرا کردند تبعیت و اطاعت خود از ولایت فقیه را مورد تأکید قراردادند.

به گزارش خبرنگار ما رزمندگان آزاد شده از بند رژیم عراق به هنگام ورود به حسینیه ی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در خیابانهای اطراف از سوی دستجات مختلف مردم که به روی آنان شاخه های گل پرتاب میکردند، مورد استقبال قرارگرفتند.

در این مسیر همچنین مردم با ذبح چندین رأس گوسفند، پخش شیرینی، پاشیدن گلاب، دود کردن اسپند و توزیع شربت مقدم آزادگان را گرامی داشتند.