• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/04/25

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان با ایشان، ضمن تشریح تحولات معاصر دنیا، فرمودند: امروز احساس هویت اسلامی در میان ملل مسلمان و جمعیت های بی نظیر و یا کم نظیر است و قدرت جدید و عظیم اسلام در دنیای کنونی، ناشی از حرکت بی سابقه ی رهبری استثنایی و پرجاذبه ی امام راحلمان و عظمت ملت شریف ایران است و ایران همچنان باید پرچمدار معنویت اسلام باشد.

ولی امر مسلمین در این دیدار که بمناسبت پایان هشتمین اجلاس خبرگان صورت گرفت، ضمن تقدیر از نقش خبرگان ملت در سرنوشت نظام جمهوری اسلامی افزودند: اجتماع خبرگان درنظام جمهوری اسلامی، تعیین کننده ترین و مهم ترین رکن از ارکان نظام است و هیچکدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی دارای چنین اهمیتی نیستند و این مسأله مسئولیت این اجتماع را سنگین تر می سازد.

حضرت آیت الله خامنه ای اضافه فرمودند: در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولند اما سطح مسئولیت ها متفاوت است و مسئولیت های سطح بالا کار و اشتغال و دغدغه ی خاطر بیشتری را می طلبد و اگر این مسئولیت با نیتی صحیح وخالص همراه باشد انسان مأجور و سربلند خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشریح تحولات کنونی دنیا خاطرنشان ساختند: وضعیت کنونی دنیا، هرگز سابقه نداشته است و تمام خط کشی ها، مرز بندیها، جنگ قدرت های بزرگ و تشکیل بلوکهای دنیا محاسبات و معادلات سیاسی جهان را بر هم زده است.

ایشان افزودند: در حالیکه دستگاههای سلطه گر جهانی بسرعت به سوی یکپارچه شدن هر چه بیشتر به پیش می روند، اگر ملتی حاضر شد که از شرف و اقتدار و اراده ی ملی خود چشم بپوشد در ورطه ای از ضعف بی پایان که سرانجام آن معلوم نیست خواهد لغزید.

ولی امر مسلمین با تأکید بر این مطلب که در دنیای کنونی، افق روشن و تابانی روز بروز بیشتر طلوع می کند و خود را نشان می دهد و آن افق اسلام و ملتهای اسلامی است، فرمودند: این از شگفتی های تاریخ است که در زمانی که قدرتهای ضد اسلامی نیرو می گیرند و در همان زمانی که ملتهای ضعیف، ضعیف ترمی شوند، درست در همین شرایط، ملل مسلمان روزبروز شخصیت و هویت بیشتری احساس می کنندو ظهور نهضت های اسلامی در دنیا امروز امری جدی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: به نظر می رسد تمام عوامل دست به دست هم داده اند و ایمان اسلامی را در درون مسلمانان عالم نیرومندتر ساخته و آن را به عمل، منش و تحرک درونی و بیرونی مبدل کرده است. آنچه که امروز در مسلمانان مناطق مختلف جهان بخصوص در مناطقی که از رشد و فرهنگ بیشتری برخوردارند مانند شمال آفریقا، کشورهای اروپایی و بعضی ازکشورهای آسیائی مشاهده می شود، در طول تاریخ بی نظیر و یا کم نظیر است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امروز سردرمداران نظام غرب، تصریح می کنند که در آینده ی جهان، تقابل میان استکبار و جهان اسلام است. چه آنکه اسلام بصورت قدرتی جدید و عظیم در دنیا سر بلند کرده است. و این بیان واقعیتی محتوم و محسوس است. و ادامه ی موفقیت حرکت عظیم اسلام در دنیای کنونی و مقابله ی با کفر و استکبار جهانی صد در صد منوط و مربوط به کیفیت حرکت ما در آینده می باشد.

ولی امر مسلمین فرمودند: ایران اسلامی باید همچنان پرچمدار معنویت اسلام باشد و باید با همان احساس و قدرت و درخشندگی روزهای اول انقلاب باشد و همان احساس و ابراز اقتدار زمان امام راحلمان باید از ایران اسلامی مشاهده شود و پیوند آحاد ملت و توده های عظیم با رهبران اسلامی و علمای دین تداوم یافته و محسوس باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر رابطه ی میان مردم و مسئولین نظام جمهوری اسلامی، نقش اعضای مجلس خبرگان را در حفظ و تداوم این حرکت غیر قابل انکار توصیف فرمودند و اظهار داشتند: امروز بحمدالله ما می توانیم نظامی باشیم که ملتها به ما نگاه کرده و از ما امید و نیرو بگیرند و احساس قدرت کنند. ما می توانیم ملتی باشیم که زندگی، اوضاع اقتصادی و عدالت و دیگر مسائل زندگی ما، ملتهای دیگر را تشویق به پیمودن این راه کند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بیاناتشان فرمودند: خدای متعال را سپاسگزاریم که برای اداره ی کشور مجریانی برگزید که بهتر از آنان برای نظام جمهوری اسلامی متصور نیست.دولت امروز و رئیس جمهور محترم و ارجمند و عزیز در شرایط فعلی کسانی هستند که می توانند این کشور، ملت و این نظام را در اهداف عالیه ی خود راهنمایی کرده و به پیش ببرند و مایه ی اعتبار و آبروی اسلام در میان ملتها باشند.

ولی امر مسلمین افزودند: بحمدالله در طول تاریخ ایران، هیچ روزی مانند این دوران، اسلام در حاکمیت نبوده است و تمام تلاشها باید برای حفظ این نعمت بی سابقه و ارزشمند یعنی اسلام مبذول گردد و خوشبختانه ملت مسلمان ایران. ملتی فداکار، با تجربه، پخته و آبدیده و با استعداد و هوشمند است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اخلاص در عمل یاد آور شدند: اخلاص در عمل موجب تحکیم وحدت میان مردم و مسئولین شده است و به مسئولین نیرو داده تا بار سنگین انقلاب را با جرأت بدوش بگیرند و مشکلاتی را که ما ازسالهای دور وارث آن بوده ایم مرتفع سازند و اخلاص در عمل موجب شده است تا دشمن با تمامی تبلیغات و دسایس خود نتواند یکپارچگی ملت قهرمان ایران را سست کند.

ولی امر مسلمین در ادامه سخنان خود بار دیگر اهمیت جایگاه و منزلت مجلس خبرگان را متذکر شدند و فرمودند این مجلس می تواند فعالیتهای خود را افزایش داده و با بهره گیری از کمیته ی کمک به رهبری در مجلس خبرگان که از مهمترین وظایف مجلس خبرگان است، این مجموعه آماده را بعنوان نقطه ی امیدی برای ملت بزرگوار ایران در جایگاه مسئولیت خود حفظ کند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان بیاناتشان یاد آور شدند: درباره انتخابات خبرگان و وظایف مردم، در زمان مناسب به ملت عزیز تذکرات لازم را خواهم داد. ایشان همچنین توفیق اعضای مجلس خبرگان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

بر اساس این گزارش قبل از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی آیت الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان گزارشی از هشتمین اجلاس این مجلس را به استحضار ایشان رساند و طی سخنانی ضمن عرض تسلیت فاجعه ی زلزله در ایران به رهبر انقلاب اسلامی و گرامیداشت اما م راحلمان اظهار داشت: اعضای مجلس خبرگان خداوند را شکر گزارند که توفیق الهی یارشان بود که حضرتعالی را به رهبری انتخاب نمایند و این انتخابی الهی، شایسته و در خدمت به اسلام و جامعه بوده است.

آیت الله مشکینی افزود: با رهبری جنابعالی این انقلاب الهی باقی خواهد ماند و اعضای مجلس خبرگان در مدت یکسال که از این انتخاب شایسته می گذرد، خط مشی، روح، هدف و عظمت امام راحلمان را در شما دیده اند و راه شما، راه انبیاء و خط امام بوده است و با ولایت و حاکمیت چنین رهبری، ایران اسلامی به سرمنزل مقصود خواهد رسید.