• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/08/08

دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشگاهی، مهم‌ترین وظیفه‌ی نسل جوان را احساس مسئولیت برای آینده‌ی کشور دانستند و با اشاره به این‌که اختلاف جمهوری اسلامی ایران و آمریکا فراتر و ریشه‌ای‌تر از اختلاف نظرهای سیاسی است، تأکید کردند: آمریکا نخواهد توانست ملت ایران را از مسیر استقلال، هویت و سربلندی خود بازدارد و آینده‌ی حتمی ملت ایران دست‌یابی به قله‌های والای علم، اقتدار، رفاه و شرف است.
در این دیدار که در آستانه سیزدهم آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که وظیفه‌ی جوانان برای ساختن آینده‌ی کشور سنگین‌تر است افزودند: پیروزی نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و فروریختن سنگر مستحکم استکبار در ایران ناشی از احساس مسئولیت نسل جوان بود و ایستادگی و پیروزی معجزه‌آسای ملت ایران در برابر قدرت‌های استکباری در هشت سال دفاع مقدس نیز به برکت احساس مسئولیت جوانان به دست آمد.
ایشان حماسه‌ی بزرگ ۱۳ آبان و تسخیر سفارت آمریکا را که مرکز جاسوسی بود، نتیجه‌ی احساس مسئولیت جمعی از جوانان برجسته دانستند و خاطرنشان کردند: امروز نیز ملت و کشور ایران به احساس مسئولیت نسل جوان نیازمند است و جوانان که مسئولان و برنامه‌ریزان آینده‌ی کشور هستند، باید برای ادای این مسئولیت بزرگ، خود را از لحاظ تعمیق ایمان، تقوا، بصیرت و ارتقای توانایی‌های علمی و آگاهی‌ها، اماده کنند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس با طرح این سؤال که علت مشکلات و اختلاف‌های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا چیست، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: برای یافتن پاسخ این سؤال باید نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر به این مسأله داشت، زیرا این اختلاف، فراتر از اختلاف نظر بر سر چند مسأله‌ی سیاسی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین آن افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی پایگاه اصلی آمریکا را در قلب خاورمیانه که منطقه‌ی نفت‌خیز دنیاست، از سیطره‌ی آن خارج کرد و ایران با شعار مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از حقوق ملت‌ها به مهم‌ترین پایگاه مقابله با سلطه‌گری آمریکا تبدیل شد.
ایشان خاطرنشان کردند: بعد از بیرون رانده شدن آمریکایی‌ها از ایران، آنان طبق روال سیاست‌های استکباری، از طریق سفارت خود در تهران مشغول فعالیت و جاسوسی علیه نظام اسلامی شدند، اما حرکت بزرگ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، ترفند آنان را باطل کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به جوانان برای مطالعه‌ی کتاب‌های مربوط به اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا و آگاهی از نقش این سفارتخانه در قبل و بعد از انقلاب اسلامی افزودند: اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا، کار بسیار بزرگ و به فرموده‌ی امام خمینی رحمة‌الله‌علیه بزرگ‌تر از انقلاب اول بود، زیرا موجب فروریختن هیمنه‌ی سلطه‌ی آمریکا در ایران و جهان شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ایستادگی، دستاوردها و پیروزی‌های ملت ایران موجب تأثیرگذاری و تحسین در میان ملت‌های مسلمان و دلباختگی بیش از پیش آنان به نظام جمهوری اسلامی شده است، خاطرنشان کردند: هدف آمریکایی‌ها از انواع فشارها این است که ملت ایران با دست‌کشیدن از استقلال و عزت خود و با اظهار خستگی و پشیمانی از انقلاب اسلامی، بار دیگر به ملتی وابسته تبدیل و تسلیم آمریکا شود.
ایشان تنفر و انزجار ملت ایران از آمریکا را نیز عمیق دانستند و افزودند: علت این مسأله هم، توطئه‌های مختلف دولت آمریکا علیه کشور و ملت ایران در طول بیش از پنجاه سال گذشته است و آمریکایی‌ها ضمن آن‌که از این اقدامات عذرخواهی نکرده‌اند، همچنان به استکبارورزی خود ادامه می‌دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ما اهل حفظ هویت، استقلال و عزت خود هستیم و اهل ستیزه‌گری نیستیم، اما اگر کسی بخواهد هویت و استقلال ملت ایران را پایمال کند، ملت ایران دست او را قطع خواهد کرد.
ایشان در ادامه، این سؤال را مطرح کردند که سرانجام رویارویی ایران و آمریکا چه خواهد شد و در تبیین پاسخ آن خاطرنشان کردند: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به‌ویژه آمریکا این‌گونه وانمود می‌کنند که پایان این رویارویی، بن‌بست برای ملت ایران و موفقیت برای آمریکا خواهد بود، اما این دروغ محض است، زیرا پایان این راه، بن‌بست برای رژیم استکباری آمریکاست.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان دلایل این امر افزودند: اگر قرار بود آمریکا ملت ایران را شکست دهد، آن زمانی این کار را انجام می‌داد که این ملت از لحاظ تجربه، علم، توانایی‌های نظامی، نیروی جوان و نفوذ در میان ملت‌ها در موقعیتی به‌مراتب پایین‌تر از موقعیت کنونی بود، ولی در آن زمان نتوانست و اکنون نیز که ملت ایران بسیار مقتدرتر و تواناتر از گذشته است، قطعاً نخواهد توانست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شرایط و موقعیت ضعیف کنونی آمریکا تأکید کردند: امروز دولت آمریکا وجهه و آبرویی حتی در میان ملت‌های غربی و در داخل آمریکا ندارد و امروز همه‌ی شعارهای اساسی آمریکا از قبیل حقوق بشر و دموکراسی در دنیا مفتضح شده است.
ایشان افزودند: حقوق بشر آمریکا در ابوغریب، گوانتانامو و زندان‌های دیگر و همچنین کشتار مردم افغانستان و پاکستان به نمایش درآمده و دموکراسی آمریکا نیز در مقابله با دولت مردمی حماس در فلسطین، تحت فشار گذاشتن دولت مردمی عراق برای امضای توافقنامه‌ی امنیتی و طرح اتهام‌های بی‌اساس برضد جمهوری اسلامی ایران که همه‌ی مسئولان آن با رأی مردم انتخاب می‌شوند، آشکار شده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امروز بی‌آبرویی و وجهه‌ی دولت آمریکا به گونه‌ای است که رئیس‌جمهور آمریکا به هر کشوری که سفر می‌کند مردم با برپایی تظاهرات خواستار خروج او می‌شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران و مسئولان به علت ایستادگی بوده است، خاطرنشان کردند: این به معنای نبود مشکل و نابسامانی نیست، ولی مشکلات و نابسامانی‌ها نیز مربوط به مسائلی است که در آن‌ها ایستادگیِ لازم نشده است.
ایشان افزودند: رمز پیروزی، وحدت میان آحاد مردم، وحدت ملت و دولت و اتحاد میان مسئولان کشور است.
رهبر انقلاب اسلامی همه‌ی ملت و به‌ویژه جوانان، سیاسیون، مسئولان و همچنین مطبوعات را به مراقبت و هوشیاری در مقابل طرح‌های دشمن فراخواندند و تأکید کردند: طراحی دشمن ایجاد اختلاف، به جان هم انداختن فعالان سیاسی، منزوی‌کردن خط اصیل و ارزش‌های اسلامی، سرگرم‌کردن جوان‌ها به هوا و هوس، ایجاد بی‌نظمی و اختلال در محیط‌های آموزشی و ناامیدکردن مردم است. بنابراین همه باید مراقب باشند در زمین طراحی‌شده‌ی دشمن بازی نکنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر حفظ وحدت، امید، نزدیکی دل‌ها به یکدیگر، کار و تلاش روزافزون خاطرنشان کردند: مسائل مربوط به انتخابات به‌ویژه حضور پرشور مردم در آن، در همان ایام نزدیک به انتخابات بسیار مهم است، اما عده‌ای باعجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده‌اند که این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف‌شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این، به ضرر مصالح کشور است.
ایشان در پایان تأکید کردند: ملت ایران به توفیق الهی، قطعاً از گردنه‌های سخت عبور خواهد کرد و به قله‌ها خواهد رسید.