• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/12/04

دیدار جمعی از قاریان داخلی و خارجی با رهبر انقلاب

در خجسته سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت رسول اکرم(ص) صبح امروز 60نفر از قاریان چهل کشور جهان و جمعی از روشن ضمیران اهل معرفت در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه حضور یافتند و سه تن از قاریان برجسته تبعه مصر و سوریه در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای آیاتی چند از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در پایان این مراسم که در محیطی آکنده از معنویت و صوت دل انگیز و روح بخش آیات نورانی قرآن کریم برگزار شد، ولی امر مسلمین جهان طی بیاناتی سالروز بعثت بی نظیر و الهی پیامبر بزرگوار اسلام را به مسلمانان جهان و ملت انقلابی ایران تبریک گفتند و فرمودند: بعثت به عنوان یک حادثه الهی، مهم ترین مسئله ای است که تاکنون در طول تاریخ بشریت اتفاق افتاده است و هیچ لطف و فضل الهی را نمی توان یافت که به عظمت و تأثیر بعثت رسول اکرم بوده و به اندازه آن در سرنوشت بشر و تاریخ بشریت مؤثر بوده باشد.

رهبر انقلاب اسلامی پی بردن به معنا و حقیقت بعثت را خارج از دسترسی عقول بشریت دانستند و فرمودند: آنچه که امروز برای مسلمانان سراسر جهان در مسئله بعثت مطرح می باشد، این است که بعثت سرچشمه جوشان فضل و برکت الهی برای انسان ها در طول تاریخ است و یک حقیقت طبیعی این عالم و یک حالت قطعی و حتمی برای بشریت محسوب می شود.

هدف از عدالت و حقیقتی که با بعثت خاتم الانبیاء در دنیا مطرح شد کمال رسانیدن همه وجود و به تبع آن بشریت بود، لذا هر انسان مسلمانی وظیفه دارد که بعثت نبوی را در زندگی شخصی و دنیائی خود تحقق بخشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به این مطلب که شعار ملت ها، دولت ها و صاحبان مکاتب گوناگون در جهت تأمین عدالت اجتماعی، آزادی و آزادگی، علم و دانش، ترقی خواهی و تعالی سطح زندگی جزئی از شعارهای بعثت الهی است فرمودند: بشریت به سمت تدین به مفاهیم و ارزش های بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام در حرکت است و ما درجمهوری اسلامی به تحقق شعار دین و عمل به قرآن در زندگی خود افتخار می کنیم و از شناخت و عشق ورزی به حقیقت و حرکت در جهت آن به خود می بالیم و این راهی است که همه بشریت باید طی کند.

رهبر مسلمین جهان از حرمت، تکریم، محبت و نام رسول گرامی اسلام به عنوان محور اصلی تجمع آحاد مسلمین در تمامی ادوار اسلامی یاد کردند و فرمودند: مسلمانان در قرآن، کعبه، فرایض و عقاید نیز مشترکند اما هر کدام از اینها یک بعد از شخصیت انسان را به سوی خود می خواند و در مجموعه دین اسلام وجود مبارک حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه یک نقطه ی محوری و مرکزی به شمار می رود که از جهات عقلی، عاطفی، روحی، معنوی و اخلاقی مورد قبول و تفاهم همه فرق و آحاد مسلمین می باشد و این خود نشان می دهد که مسلمانان از لحاظ فکر و اعتقاد و نیز عاطفه و احساس، وحدت و اشتراک دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به تهاجم فرهنگی و توطئه خباثت آمیز دشمن بر علیه وجود مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام که نمونه ای از آن در کتاب موهن آیات شیطانی تجلی یافت اشاره کردند و ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام بیش از پیش به امر قرآن کریم فرمودند: پیروزی انقلاب اسلامی قرآن را به ما باز گرداند و راه قرآن را به روی ما باز کرد و ما باید عقب ماندگی های خود را در فراگیری جامع این کتاب الهی جبران کنیم و علاوه بر متن قرآن با ترجمه آن نیز کاملاً آشنا شویم.

حضرت آیت الله خامنه ای ضرورت تلاش و برنامه ریزی دستگاه های ذیربط در جهت آموزش روخوانی و فهم قرآن کریم به تمامی ملت مسلمان ایران را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: روخوانی قرآن باید تمامی ملت را شامل شود و همه مردم بتوانند قرآن کریم را بخوانند و سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات گوناگونی که با عشق به قرآن به وجود آمدند باید این کار را در ردیف اول وظایف خود قرار دهند. در کشوری که بر اساس اسلام اداره می شود همه مردم باید قادر به خواندن درست قرآن کریم باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان بر لزوم توجه عمیق به ترجمه صحیح قرآن کریم تأکید کردند و تعدد ترجمه های صحیح قرآن را برای جامعه اسلامی مفید دانستند.

بنابر همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین امام جمارانی طی سخنان کوتاهی بعثت رسول گرامی اسلام را به محضر رهبر انقلاب و امت اسلام تبریک گفت و افزود: بعثت شریف و نورانی اساس مکاتب دست ساخته بشر را به هم ریخته و با جلب افکار بشریت و نسل امروز جهان به امیدی برای محرومان و مستضعفان تبدیل شده است.

وی همچنین به شروع هفتمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم اشاره کرد و شرکت 60 تن از قاریان برجسته چهل کشور جهان در این دوره از مسابقات را یادآور شد.