• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/05/27

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان

در خجسته‌سالروز میلاد ولی‌ّ عصر امام زمان عج‌الله‌تعالی‌‌فرجه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، وزیر، معاونان و مسئولان آموزش و پرورش و قشرهای مختلف مردم، نیمه‌ی شعبان را روز امید واقعی بشر به آینده‌ی روشن و سرشار از عدالت خواندند و افزودند: انتظار فرج یعنی ایجاد و حفظ، آمادگی همه‌جانبه‌ی فردی و اجتماعی و تلاش و حرکت در مسیر تحقق عدل و داد و به همین علت مردم باید در مقابل دروغ‌گویانی که با ادعاهای شرم‌آوری نظیر ارتباط با امام زمان، مفهوم انتظار را مایه‌ی سودجویی و دکان‌داری قرار داده‌اند، کاملاً هوشیار باشند.
ایشان با تبریک عید سعید میلاد حضرت ولی‌عصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه به همه‌ی مؤمنان و همه‌ی انسان‌های آگاه، آزادی‌طلب و ظلم‌ستیز افزودند: ظهور منجی عدالت‌گستر، بشارت تاریخی همه‌ی ادیان الهی و حتی دیگر ادیان، به انسان تشنه‌ی عدالت است و این بشارت امیدآفرین، متکی بر این حقیقت است که ستیز تاریخی حق و باطل، سرانجام با ظهور موعود، به سود پیروان حق، رقم خواهد خورد و زندگی مطلوب انسان آغاز خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی انتظار ظهور مهدی موعود را در اعتقادات شیعیان، نه یک آرزو و مسأله‌ی ذهنی محض، که یک واقعیت خواندند و خاطرنشان کردند: دلایل فراوان، روشن و راسخ که بسیاری از اهل سنت نیز آن‌ها را قبول دارند، این اعتقاد عمیق شیعیان را تصدیق می‌کند که حجت تابناک حق، یک انسان واقعی است که با عمر طولانی که خدا به ایشان داده، در میان مردم زندگی و دردها و مشکلات آنان را حس می‌کند و همه‌ی مسائل مربوط به زندگی نورانی ایشان روشن و معلوم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معنی حقیقی انتظار فرج را قبول‌نکردن اوضاع ظالمانه‌ی جهان و انتظار گشایش در زندگی کل بشر برشمردند و افزودند: امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌ ظهور خواهد کرد تا جوامع بشری و تاریخ بشر را نجات دهد و این نظم غیر عادلانه را که بر اثر جهالت و اغراض نفسانی بر جهان حاکم شده است، به نظمی عادلانه مبدل سازد.
رهبر انقلاب اسلامی وجود دو میلیارد گرسنه و فشارهای بی‌پایان بر ملت‌ها را نشانه‌هایی از بی‌عدالتی گسترده و عمیق در جهان کنونی دانستند و افزودند: در وضع کنونی جهان، حتی ملتی نظیر ملت ایران که توانسته است پرچم عدل و داد را بلند کند، مورد هجوم و ظلم قدرت‌هاست و این نشان می‌دهد که دنیا حقیقتاً پر از ظلم و جور و تشنه‌ی نسیم روح‌بخش عدالت است.
ایشان قبول‌نکردن وضع ناعادلانه‌ی جهان و تلاش برای فراهم‌شدن زمینه‌ی ظهور مهدی موعود عج‌الله‌تعالی‌فرجه را معنی حقیقی انتظار خواندند و تأکید کردند: معنای انتظار فرج، نشستن و دل خوش کردن به مفهوم انتظار و یا زمان ظهور نیست، بلکه انسان منتظر مانند یک سرباز مجاهد در راه استقرار عدالت و نزدیک شدن به هدف والای ظهور حرکت و تلاش می‌کند و با ایجاد و حفظ، امادگی‌های همه‌جانبه‌ی فردی و اجتماعی، زمینه را برای ظهور دست قدرتمند و ملکوتی امام عصر فراهم می‌سازد.
ایشان تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران را از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی دانستند و افزودند: ملت عزیز ایران با برداشتن این قدم بزرگ، فضای واقعی انتظار را ایجاد کرده و نشان داده است که کمربسته‌ی حقیقی مهدی موعود است.
رهبر انقلاب اسلامی عشق و ارادت روزافزون ملت ایران به وجود مقدس حضرت حجت را از برکات توجه و نگاه مهربانانه‌ی آن حضرت خواندند و بر لزوم قدرشناسی این نعمت بزرگ تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم هوشیاری آحاد مردم در مقابل سودجویان و دکان‌دارانی که مفهوم انتظار را مایه‌ی فریب مردم قرار داده‌اند، افزودند: ادعای رؤیت، ارتباط، تشرف، دستورگرفتن از حضرت حجت و اقتدای به آن حضرت در نماز، ادعاهایی حقیقتاً شرم‌آور و پیرایه‌های باطلی است که ممکن است حقیقتِ روشن انتظار را در چشم و دل انسان‌های پاک‌نهاد مشوب کند.
ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند: البته ممکن است انسان سعادتمندی این ظرفیت را پیدا کند که چشم دلش به نور جمال مبارک حضرت حجت روشن شود، اما چنین کسانی اهل ادعا و بازگو کردن این مسائل نیستند؛ همان‌گونه که بزرگان و برجستگان نیز چنین ادعاهایی نکرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عقاید شیعی را جزو پاک‌ترین، منطقی‌ترین و مستحکم‌ترین عقاید برشمردند و خاطرنشان کردند: فکر و اندیشه و خرد در این عقاید کاملاً آشکار است و مجموعه‌های فرهنگی مرتبط با مردم و یا شاغل در خارج از کشور باید این عقاید را به‌درستی بفهمند، با تدبّر و تأمّل آن‌ها را عمق دهند و به‌درستی منتقل کنند.
ایشان تلاش برای زدودن پیرایه‌ها، خرافه‌ها، ادعاهای دروغین، کج‌فهمی‌ها و بد‌فهمی‌ها را از عقاید روشن و مستدل تشیع، از وظایف مجموعه‌های فرهنگی در داخل و خارج دانستند و خاطرنشان کردند: اگر این عقاید درست منتقل شود، خردمندان و اندیشمندان عالَم آن‌ها را تصدیق و تأیید می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت معلمان، فرهنگیان و مجموعه‌های آموزشی و پرورشی مرتبط با نوجوانان و جوانان در تبیین و تعلیم صحیح و دقیق عقاید دینی افزودند: این‌گونه عقاید و حقایق را باید با هوشیاری و سنجیدگی در عمق ذهن و جان متعلم جایگزین کرد.
ایشان عمل‌کردن ملت بزرگ ایران به تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام را مایه‌ی آگاهی ملت‌ها و آشناشدن آنان با حقانیت تشیّع دانستند و افزودند: تجلّی عقاید تشیع در پایداری و مجاهدت‌های ملت ایران، برکات فراوانی داشته و خواهد داشت.
 
در آغاز این دیدار، دو تن از مداحان اهل بیت علیهم‌السّلام به قرائت مدایح و اشعاری در وصف حضرت مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه و میلاد مسعود آن حضرت پرداختند.
در این دیدار، رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، وزیر، معاونان و مسئولان آموزش و پرورش، جوانان شرکت‌کننده در سمینار سراسری جوانان، اعضای شورای عالی استان‌ها، هیئت امنای بنیاد بین‌المللی الغدیر، کمیته‌ی امداد امام خمینی رحمة‌الله‌علیه، مؤسسه‌ی دعبل خزایی و اعضای مرکزی جشن‌های شعبانیه حضور داشتند.