• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/05/22

دیدار رئیس جمهور الجزایر با رهبر انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار رئیس‌جمهور الجزایر و هیأت همراه، با اشاره به اهمیت همکاری کشورهای اسلامی و استفاده‌ی آن‌ها از امکانات و توانایی‌های یکدیگر خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران و الجزایر زمینه‌های همکاری فراوانی دارند که امیدواریم این سفر گام مؤثری برای گسترش جدی‌تر روابط باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل جهان اسلام تأکید کردند: کلید بازشدن قفل‌های مشکلات کشورهای اسلامی، احساس اقتدار ایمان در دل مردم و مسئولان این کشورها و ایستادگی آنان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری تجربه‌ی تاریخی ایستادگی ملت‌ها برای استیفای حقوق خود افزودند: تجربه‌ی الجزایر، شمال آفریقا و همچنین تجربه‌ی ایران نشان می‌دهد ایستادگی ملت‌ها بر حقوق خود و مطالبه‌ی آن، نتیجه‌بخش است.
ایشان با تأکید بر این‌که دولت‌ها به عنوان نماینده‌ی ملت‌ها باید پیگیر جدی حقوق آنان باشند، خاطرنشان کردند: ملت ایران و مسئولان نظام اسلامی با وجود فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها، به سبب این ایستادگی در مقابل نظام سلطه، به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای علمی و فناوری جوانان ایران تأکید کردند: همه‌ی این پیشرفت‌ها در شرایطی به دست آمده که جمهوری اسلامی ایران در تحریم بوده و این تحریم‌ها به نفع ملت ایران و نظام اسلامی تمام شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستاوردهای مردم فلسطین و استقرار دولت مردمی حماس در این سرزمین و پیروزی‌های سیاسی و نظامی مقاومت اسلامی در لبنان را نتیجه‌ی ایمان و ایستادگی ناشی از آن دانستند و افزودند: اگر ملتی به حقوق طبیعی و مسلم خود حساس و پیگیر آن نباشد، قطعاً حقوق آن ملت پایمال خواهد شد.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای بوتفلیقه -رئیس‌جمهور الجزایر- با اشاره به مذاکرات خود در تهران، اظهار امیدواری کرد این دیدار زمینه‌ساز گسترش جدی همکاری‌های تهران و الجزیره باشد.
رئیس‌جمهور الجزایر همچنین با اشاره به مسائل جهان عرب و اسلام تأکید کرد: ملت‌های مسلمان باید برای دست‌یابی به حقوق خود تلاش کنند.