• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/08/08

حکم انتصاب فرمانده نیروى دریایى ارتش جمهورى اسلامى ایران

بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
رزمنده‌ی شجاع و فداکار
جناب آقاى على شمخانى

 نظر به خدمات ارزنده و مجاهدتهاى بزرگ شما در صحنه‌هاى نبرد و فرماندهى عملیّات پیروز و مسئولیّتهاى حسّاس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، همچنین با عنایت به اینکه به فرموده‌ی امام فقید بزرگوار، ارتش و سپاه دو بازوى انقلابند و مقتضاى این سخن حکیمانه آن است که این دو سازمان در همه‌ی جهات باید با یکدیگر همکارى و به یکدیگر کمک و مساعدت نمایند، و با توجّه به اینکه اکنون ارتش جمهورى اسلامى شما را به یکى از مسئولیّتهاى مهمّ خود فرامیخوانَد، لهذا:

۱) شما را به ارتش جمهورى اسلامى انتقال داده، درجه‌ی سرتیپّى نیروى دریایى (دریادارى) را به شما اعطا مینمایم؛

۲) شما را به فرماندهى نیروى دریایى ارتش جمهورى اسلامى ایران منصوب میکنم.

 وظیفه‌ی جنابعالى آن است که نیروى مزبور را که از ظرفیّتهاى وسیع و امکانات تجهیزاتى و پرسنلىِ ممتازى برخوردار است و مخصوصاً در سالهاى فرماندهى تیمسار دریادار ملک‌زادگان، پیشرفتهاى چشمگیر و تحسین‌برانگیزى کرده و در جریان جنگ تحمیلى افتخار آفریده است، به اوج کارایى نائل ساخته، کلّیّه‌ی ظرفیّتهاى آن را به کار گیرید و مخصوصاً در تربیت فرماندهان زبده و مؤمن و شجاع در آن نیرو اهتمام ورزید و نیروهاى مستعد و متعهّد آن را شناسایى کرده، در معرض ترقّیّات نظامى قرار دهید.

 همکارى و هماهنگى با دیگر نیروهاى ارتش از طریق ستاد مشترک ارتش جمهورى اسلامى و با دیگر نیروهاى مسلّح از راه‌هاى منتهى به ستاد فرماندهى کلّ قوا، وظیفه‌ی مهمّ دیگرى است که لازم است بدان تأکید کنم.

 پرسنل نیروى دریایى موظّفند حضور شما در آن نیرو را قدر دانسته، حدّاکثر همکارى را بنمایند. لازم میدانم از زحمات و خدمات بی‌دریغ تیمسار محمّدحسین ملک‌زادگان در دوران فرماندهى نیروى دریایى صمیمانه تشکّر کنم و امیدوارم که در گروه مشاوران فرمانده کل، از تجربه و کارایى وى استفاده شود. (۱)
سیّدعلى خامنه‌اى
۶۸/۸/۸       
 

۱) ر.ک: حکم انتصاب مشاور نظامى فرماندهى کلّ نیروهاى مسلّح در امور دریایى (۱۳۶۸/۹/۹)