• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/06/22

دیدار اقشار مختلف امت حزب‌الله با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز به هنگام دیدار جمع کثیری از اقشار مختلف امت حزب‌الله با ایشان ضمن تمجید و ستایش از ملت سرفراز ایران در تشخیص درست مسیر حرکت خود طی ده سال گذشته به تشریح خصومت آمریکای غاصب واستعمارگر با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و شعارهای «دست خدا بر سر ماست - خامنه ای رهبر ماست» و «ما همه سرباز توائیم خامنه ای - گوش به فرمان توائیم خامنه ای» توأم بود رهبر کشورمان بیانات مبسوطی را پیرامون مسئله تشخیص مصلحت اسلام، انقلاب و کشور ایراد داشتند و طی آن آمریکای جنایتکار و غاصب را شدیداً‌ مورد حمله و انتقاد قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که فطرت های پاک عامه مردم راه دفاع از انقلاب و مصالح کشور اسلامی را به خوبی تشخیص می دهند اظهار داشتند: ملت بزرگ ایران از آغاز انقلاب تا به امروز نشان داده است که در تمامی مسائل خوب فکر کرده و راه را بدرستی شناخته است و حضور وسیع و پرتوان اقشار مختلف مردم در جنگ تحمیلی خود گویای تشخیص صحیح مصلحت انقلاب و اسلام ازسوی عامه مردم و متن جامعه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نمونه هائی از کج فهمی ها و درک نادرست برخی از مدعیان تشخیص مصلحت انقلاب و یا به اصطلاح صاحب نظران مسائل سیاسی اشاره کرده و فرمودند: در مسئله جنگ تحمیلی مردم ما بدون اعتماد و اتکاء به تلاش های سیاسی که در سطح بین المللی انجام می گرفت مردانه آستین ها را بالا زدند و با نادیده گرفتن لذات کوچک زندگی، برای خارج ساختن سرنوشت خود از دست دشمنان اسلام پا به عرصه جهاد و دفاع گذاشتند و به دنیا فهماندند که جمهوری اسلامی ایران لقمه ای نیست که بتوان آنرا به راحتی فرو برد اما در همین ایام کسانی بودند که بر خلاف تشخیص صحیح مردم در مخالفت با ادامه دفاع و حضور در جبهه ها فریاد کشیده و برای رادیوهای خارجی خوراک تبلیغاتی درست می کردند.

ایشان در رابطه با کج فهمی و نابخردی همین افراد در مسئله سیاست خارجی و موضع ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران فرمودند: عده ای از مدعیان مصلحت اندیش طی چند سال گذشته مردم و مسؤولین نظام و رهبر عظیم الشأن فقیدمان را مورد سؤال قرار می دادند که چرا شما با آمریکای قدرتمند که در جهان غول وحشتناکی است رزم آوری و مبارزه می کنید. آنها تصور می کردند که جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ علت و دلیلی با یک غول پرقدرت جهانی اقدام به دشمنی کرده است و این در حالی است که مردم ما هرگز شعار مرگ بر آمریکا را ترک نکرده اند.

ولی امر مسلمین در ادامه بیاناتشان فرمودند: مسئله ملت ما با آمریکا این است که یک غاصب، زورگو، استثمارگر و متعرض به نام سیاست، دولت، مستشار و مزدور آمریکا را با زور و قدرت از کشور خود بیرون کرده ایم لذا آمریکا غاصب برای همیشه کینه این ملت، انقلاب و دولت را در دل خود نگه خواهد داشت و قصد او از آشتی و دوستی باز هم دشمنی، سوء استفاده و استثمار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دشمنی میان آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و اسلام و ملت مبارز و انقلابی ما را ناشی از زخم برداشتن آمریکا دانستند و افزودند: آمریکا از حضور در خاک ایران استفاده های سیاسی، اقتصادی و نظامی برده است. او در مرزهای ما حضور داشت تا رقیب خود را زیر نظر داشته باشد و از منابع ما برای فربه کردن کمپانی های خود بهره می برد و اگر با اعراب بد بود و یا می‌خواست‌ در اوپک نفوذ کند از دولت ایران به عنوان یک نوچه و آلت دست استفاده می کرد ولی اکنون با از دست دادن همه ی این امتیازات زخم خورده شده است.

ایشان به ابعاد جهانی انقلاب اسلامی اشاره کردند و فرمودند: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نور امیدی را در دل یک میلیارد مسلمان جهان به وجود آورده است و این به معنای تهدید آمریکا در سطح زندگی یک میلیارد مسلمان می باشد.

مسلمانان با تجدید حیات اسلام زنده و بیدار شدند و به تدریج هویت اسلامی خود را به دست می آورند و برای آمریکا بسیار مشکل است که بتواند مانند گذشته در کشورهای اسلامی اعمال نفوذ کند و به همین دلیل است که آمریکا می خواهد انتقام بگیرد و مصمم است تا در برابر این حادثه که تحمل آن برای یک دولت متجاوز تلخ و سخت است بایستد.

رهبر انقلاب اسلامی به آمریکا گوشزد کردند که از آفریقا، آسیا، خاور میانه، اقیانوس هند، آمریکای لاتین و دولت های مترقی دست برداشته و به حق خود قائل باشد. حضرت آیةالله خامنه ای ضرورت بیداری و آمادگی ملت بزرگ ایران را یاد آور شدند و ضمن بر شمردن ضایعات جنگ برای رژیم عراق فرمودند: عراق خسارات عظیمی را متحمل شده و اکنون با بیش از 70 میلیارد دلار بدهی خارجی از جمله اولین کشورهای مقروض دنیاست و این ما هستیم که 8 سال جنگ را بدون دریافت هیچ گونه کمکی پشت سر گذاشتیم و مقروض هم نشدیم زیرا ملت با ایمان ما همیشه بیدار، حاضر در صحنه، متحد و به حق خود قانع بوده است. ولی امر مسلمین به بیان این مطلب که مقاومت و ایستادگی تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب است پرداختند و در پایان سخنانشان اظهار داشتند: مسؤولین کشور باید با تلاش مضاعف به دنبال حل مشکلات مردم باشند و هیچ مشکلی نیست که با تلاش یک جمع کارآمد و دلسوز حل نشود. این تلاش ها باید در جهت خدمت به اقشار محروم و مستضعف، عشایر و قشر متوسط شهری که در طول این چند سال سربازان واقعی انقلاب بودند و امام بزرگوارمان از آنها به عنوان پا برهنه ها تعبیر می کردند، صورت گیرد.

در این دیدار که اقشار مختلف مردم آباده، شال و تاکستان، هرسین و صحنه، بوئین زهرا، سلماس، کنگان، چالوس، گرمسار، بیدگل و آران کاشان حضور داشتند حجةالاسلام موسوی شالی امام جمعه تاکستان طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدارکنندگان پرداخت و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف را گرامی داشت.