• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/05/11

دیدار جمعی از روحانیون با رهبر انقلاب در آستانه‌ی ماه محرم

در آستانه فرا رسیدن محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر علمای اعلام، ائمه جماعت تهران، جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز تهران، جامعه وعاظ، اعضاء شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از روحانیون عازم به مرزهای میهن اسلامی صبح امروز با حضرت آیةالله خامنه ای رهبر و ولی امر مسلمین دیدار کردند.

در این دیدار با شکوه که با شعارهای «دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست،» همراه بود پس از مراسم روضه خوانی و مرثیه سرائی که توسط حجةالاسلام کوثری انجام شد حجةالاسلام فلسفی طی سخنان کوتاهی به پیروزی اسلام در صحنه سیاست جهانی پس از گذشت 14 قرن اشاره کرد و ضمن تشکر از مجلس خبرگان به خاطر انتخاب رهبری شایسته، عالم، فقیه و فرزند امام و انقلاب، حضور گسترده مردم درانتخابات ریاست جمهوری و همه پرسی اصلاحات قانون اساسی را به عنوان یک جنبش عمومی مردمی برای جهانیان بهت آور خواند.

آنگاه رهبر کشورمان فقدان امام خمینی پیشوای بزرگ مسلمین جهان را به حاضرین تسلیت گفتند و طی سخنان مبسوطی به نقش پراهمیت ماه محرم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن حماسه کربلا و نهضت امام حسین(ع) فرمودند: کارائی ایمان در مرحله عمل و تحرک، هنگامی است که با محبت و عشق و پیوند عاطفی همراه باشد و در تفکر اسلامی ما، بالاترین عنوان، محبت، عشق و علاقه به اهل بیت علیهم السلام است که اوج آن در مسئله کربلا و عاشورا تجلی می یابد.

حضرت آیةا... خامنه ای با بیان اینکه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است افزودند: حرکت امام حسین(ع) برای اقامه حق و عدل و برهم زدن ظلم و بی عدالتی صورت گرفت و هدف از آن حاکم کردن دین خدا و ادامه راه پیامبران الهی بود و آنچه که از روایات بدست می آید این است که ائمه اطهار(ع) جداً تلاش کردند تا نظام اسلامی را ایجاد و مستقر سازند و ما به برکت نهضت امام حسین و حفظ فرهنگ آن توانستیم نظام اسلامی را در جامعه مان به وجود آوریم.

ایشان با بیان این مطلب که امام خمینی در قضیه عاشورا جهت گیری سیاسی و انقلابی را با جهت گیری عاطفی آن به هم پیوند زدند، به بیان ضرورت تقویت ذکر مصائب سیدالشهداء (ع) به شکل رایج و تکان دهنده دل ها پرداختند و فرمودند: علمای دین، مبلغین و ذاکرین باید مسئله عاشورا و مصائب امام حسین(ع) ‌را به صورت یک مسئله جدی و اصلی مورد توجه قرار دهند و در این راه، حادثه کربلا را از پیرایه های مضر و خلاف واقع جدا سازند و پس از خالص کردن آن با استفاده از انواع هنرهای بیانی به ذکر این مصیبت بزرگ بپردازند. این حادثه پشتوانه یک نهضت است و باید آبرومند، پرطپش و پرقدرت باقی بماند.

رهبر و ولی امر مسلمین خطاب به دستگاه های تبلیغاتی کشور لزوم زنده نگه داشتن یاد امام را مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه و انتخاب رئیس جمهور جدید، ضرورت برخورداری رئیس جمهور از کمک، همیاری و محبت مردم برای تحقق انتظارات آنها را یاد آور شدند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی در موضع قدرت و دشمن در موضع انفعال قرار دارد فرمودند: طبیعت دشمن را باید شناخت و هیچ گاه نباید از کید او غافل شد. استکبارجهانی تا کنون تهدیدهائی را بطور مستقیم و غیرمستقیم نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی ابراز داشته است ولی ما به هیچ وجه از تهدیدهای دشمن دچار رعب و وحشت نمی شویم و از هیچ قدرتی به جز خداوند هراس نداریم، دشمنان ما نشان داده اند که قادر به ضربه زدن جدی و قاطع علیه ما نیستند و در این ده سال علی رغم توطئه های فراوان استکبار، ما امروز پابرجاتریم و آینده از همیشه برای ملت ما روشن تر است.

حضرت آیةا... خامنه ای بر حفظ هوشیاری و حضور مردم در تمامی صحنه ها و نیز حمایت از نظام، مسؤولان، مجریان و مدیران کشور تأکید کردند و در پایان بیاناتشان ضمن توصیف روحانیون به عنوان مرزبانان عقیده اسلامی و مظهر اسلام، آنان را به تقوا و پرهیزگاری هر چه بیشتر و نیز اجتناب از هر آنچه که به معنای سوء استفاده از قدرت تلقی شود فرا خواندند.