• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/06/21

پیام به نشست سالیانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ مناسبت‌ برگزاری‌ سی‌ و هفتمین‌ نشست‌ اتحادیه‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ در اروپا پیامی‌ صادر فرمودند. متن پیام به این شرح است:

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

جوانان و دانشجویان عزیز

نشست سالیانه‌ی شما، اکنون در زمانی برگزار می‌شود که منطقه‌ی ما و همه‌ی جهان در انتظار حوادثی ناخواسته و کم سابقه است. اکنون رژیم آمریکا با روشی متکبرانه و زبانی آمیخته به زور و تزویر، منطقه‌ی خاورمیانه را به تهاجمی خونین و آشوبی سهمگین تهدید می‌کند. آماج این ستیزه‌گری نظامی و تبلیغاتی در وهله‌ی اوّل عراق، و در پی آن همه‌ی این منطقه است و هدف آن به تسلیم و تمکین کشاندن هر قدرت مستقل و به تسخیر در آوردن همه‌ی منابع حیاتی در این بخش از جهان است، حتی دوستان و همپیمانان سنتی و همیشگی آمریکا نیز، امروز همین تلقی را از تحرک نظامی و رسانه‌ای آمریکا دارند.

اینرا باید بزرگترین گرفتاری بشریت امروز دانست که کشوری متکی به زر و زور، خود را از همه‌ی بنیادهای اخلاقی و قراردادهای بشری رها بداند و بی‌مهار به سلطه‌جویی و استیلاطلبی بپردازد. این همان مفهوم واژه‌ای عمیق و پرمعنای استکبار است که فرهنگ سیاسی جمهوری اسلامی آنرا به زبدگان و روشنفکران جهان معرفی کرد. در کشاکش این حوادث بزرگ تنها نیرویی که قادر است هیمنه قدرت استکباری را در هم بشکند و قدرتهای شیطانی متکی به سلاح را عقب براند نیروی ملتها است. هر نظام سیاسی که توانسته باشد به ملت خود تکیه کند و سرچشمه‌ی ایمان و اعتماد به نفس و وحدت ملی را میان آنان جوشان سازد، خواهد توانست در برابر چنین ستیزه‌گری‌ها و زورگویی‌ها مقاومت کند و لبه‌ی تیغ زورگویی را با صخره‌ی مستحکم خود کُند سازد. ملت بزرگ ایران اکنون از این موهبت‌ها برخوردار است. شما جوانان برومند می‌توانید در امتداد عزّت و افتخار ملت خود نقش‌های سازنده و مؤثر ایفا کنید.

خداوند بزرگ شما را راهنمایی و کمک خواهد کرد. ان‌شاءاللَّه‌

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته - سید علی خامنه‌ای - 21/06/1381