• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/04/01

پیام تسلیت در پی وقوع زلزله در استانهای قزوین و همدان‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌ با ابراز تأثر عمیق‌ از جان‌ باختن‌ صدها نفر از هم‌وطنانمان‌ در حادثه‌ زلزله‌ اخیر، دستگاههای‌ مسؤول‌ و عموم‌ مردم‌ را به‌ امداد سریع‌ آسیب‌دیدگان‌ فراخواندند.

متن‌ پیام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:


بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

حادثه غم‌انگیز و تأسف‌بار زلزله در بخشی از میهن اسلامی که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی محترم استان‌های قزوین و همدان گردید و خسارت‌های مالی قابل توجهی به مردم عزیز این مناطق وارد ساخت موجب تأثر و تألم شدید اینجانب گردید.

این ضایعه تلخ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه و همه بازماندگان و داغ‌دیدگان و مصدومان این مصیبت تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان برای همه این عزیزان صبر و تسلا و جبران، مسألت می‌کنم.

از همه مسئولان خصوصاً امدادگران هلال احمر و سازمان‌های خدماتی و امدادی و درمانی دیگر، میخواهم که با سرعت در کمک‌رسانی و نجات و درمان و اسکان مردم آسیب‌دیده اقدام کنند و از عموم مردم رشید ایران خواستارم که مسئولان و ستادهای ویژه امدادرسانی را به شکل شایسته حمایت نمایند.

برای درگذشتگان رحمت و غفران و برای مجروحان شفای عاجل و کامل و برای همه بازماندگان صبر و بردباری و اجر از حضرت احدیت مسألت دارم و امیدوارم که برنامه‌ریزی و سرعت عمل مسئولان و حمایت‌های بی‌دریغ مردم ابعاد این ضایعه را به حداقل کاهش دهد. از خداوند بزرگ توفیق همگان را خواستارم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةاللَّه‌وبرکاته - سید علی خامنه‌ای‌