• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/03/08

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب

رئیس‌ و نمایندگان‌ مجلس‌ شورای اسلامی صبح‌ امروز در سالروز تشکیل‌ مجلس‌ شورای اسلامی در حسینیه‌ امام‌ خمینی(ره‌) بحضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی رسیدند.
در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری قانون‌ گذاری و نظارت‌ دقیق‌ بر اجرای قوانین‌ را وظیفه‌ خطیر و حساس‌ نمایندگان‌ دانستند و بر تقویت‌ و حفظ ارتباط با خدا و تلاش‌ در راه‌ خدمت‌ به‌ اهداف‌ انقلاب‌ و عموم‌ مردم‌ بویژه‌ قشر مستضعف‌ تاکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری با تشکر و قدردانی از مدیریت‌ و نمایندگان‌ مجلس‌ شورای اسلامی خطاب‌ به‌ آنان‌ فرمودند: مردم‌ ما ملتی فداکار، مومن‌ و با درک و شعور وافر در مسائل‌ جهانی و سیاسی هستند و از اینرو نماینده‌ مجلس‌ در طول‌ فعالیت‌ چهارساله‌ خود در مجلس‌ باید دائما خود را نماینده‌ مردم‌ بداند و حضوری جدی و فعال‌ در جلسات‌ عمومی مجلس‌، کمیسیونها و مراکز تحقیقی و مطالعاتی داشته‌ باشد. چرا که‌ حسن‌ جریان‌ مجلس‌ در کیفیت‌ اداره‌ و جهت‌گیری سیاسی کشور و روحیه‌ و شوق‌ مردم‌ نسبت‌ به‌ آینده‌ بسیار مؤثر است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای اکثریت‌ ملت‌ ایران‌ را مردمی مقدس‌ و نورانی توصیف‌ کردند و از کرسی نمایندگی مردم‌ به‌ عنوان‌ جایگاه‌ شرف‌ و افتخار نام‌ بردند و فرمودند: ارزش‌ خدمت‌ به‌ مردم‌، اهداف‌ الهی و اسلام‌، از برترین‌ عبادتهاست‌ و مسئولین‌ نظام‌ مقدس‌ اسلامی نباید به‌ ظواهر مادی دلبسته‌ شوند.
مقام‌ معظم‌ رهبری از نظام‌ جمهوری اسلامی به‌ عنوان‌ نظامی بی‌نظیر در مقایسه‌ با سایر نظامهای جهان‌ و حکومت‌های گذشته‌ در ایران‌ یاد کردند و با اشاره‌ به‌ خصوصیات‌ نمایندگان‌ مجلس‌ فرمودند: امروز حتی یک نفر از اعیان‌ و اشراف‌ و زمین‌دارها در مجلس‌ شورای اسلامی نیست‌ هیچ‌ نماینده‌ای را مردم‌ بدون‌ شناخت‌ انتخاب‌ نکرده‌اند و طبیعیترین‌ شکل‌ انتخاب‌ در ایران‌ اسلامی وجود داشته‌ است‌. انتخابات‌ ما در طول‌ سالهای بعد از انقلاب‌ تا امروز از تمامی انتخابات‌ در سراسر جهان‌ سالمتر و حقیقیتر بوده‌ است‌ و مردم‌ با شور و شوق‌ و علاقه‌ و صفا در انتخابات‌ شرکت‌ میکنند و خدمتگزاری، پاسخ‌ به‌ این‌ همه‌ شور و صفا و شکر نعمت‌ الهی بشمار میرود.
مقام‌ معظم‌ رهبری از سرعت‌ و صراحت‌ مجلس‌ شورای اسلامی در مسائل‌ سیاسی قدردانی کردند و اظهار داشتند: مجلس‌ به‌ فرموده‌ حکیم‌ فرزانه‌ زمان‌ ما، امام‌ امت‌، عصاره‌ ملت‌ است‌ و موضعگیری مجلس‌ در امور سیاسی حاکی از موضع‌ ملت‌ است‌. این‌ موضعگیری هرچه‌ سریعتر، متین‌تر، حکیمانه‌تر و صریحتر باشد با شأن‌ مجلس‌ مناسب‌تر است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای مسئولیت‌ در نظام‌ اسلامی را عزت‌ و مایه‌ افتخار خواندند و با برشمردن‌ عواملی همچون‌ هوشیاری و عدم‌ غفلت‌ به‌ عنوان‌ اساسی‌ترین‌ وظیفه‌ مسئولین‌، فرمودند: کوچکترین‌ غفلت‌ در انتخاب‌ مسیر عمومی انقلاب‌، خسارات‌ جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت‌ لذا باید آنچه‌ که‌ اسلام‌ و انقلاب‌ را در کشور رشد میدهد، حفظ و تقویت‌ گردد.
مقام‌ معظم‌ رهبری ادعای کم‌رنگ‌ شدن‌ ارزش‌های انقلاب‌ و اهداف‌ امام‌ را القائات‌ بیاساس‌ رسانه‌های بیگانه‌ در خارج‌ دانستند و تأکید فرمودند: اصول‌ نظام‌ اسلامی ایران‌، اصول‌ انقلاب‌ و اصول‌ تعیین‌ شده‌ بوسیله‌ امام‌ (رض‌) است‌ و ما در صدد هم‌رنگ‌ شدن‌ با نظامهای دیگر نیستیم‌ بلکه‌ تابع‌ اسلام‌ و انقلابیم‌ و این‌ ارزشها همیشه‌ زنده‌ و باقی خواهد ماند .چه‌ آنکه‌ پایبندی به‌ ارزشهای اسلامی و انقلابی، تنها چیزی است‌ که‌ قدرتمندی نظام‌ اسلامی ما را در برابر دشمنان‌ حفظ میکند. امروز نظام‌ جمهوری اسلامی باید نشان‌ دهد که‌ نسبت‌ به‌ اصول‌ و ارزشهای اسلامی به‌ شدت‌ پایبند است‌ و حاضر نیست‌ از این‌ اصول‌ یک گام‌ عقب‌نشینی کند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌آی ضرورت‌ توجه‌ به‌ اقشار مستضعف‌ و گسترش‌ عدالت‌ اجتماعی بویژه‌ در زمینه‌ مسائل‌ اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: قشرهای مستضعف‌ جامعه‌ باید در درجه‌ اول‌ مورد توجه‌ باشند، رشد اقتصادی تنها هدف‌ ما نیست‌ بلکه‌ هر برنامه‌ اقتصادی زمانی معتبر است‌ که‌ خود و یا اهداف‌ آن‌، جامعه‌ را به‌ عدالت‌ اجتماعی نزدیک کند و مجلس‌ شورای اسلامی این‌ مهم‌ را باید مورد توجه‌ قرار دهد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با تجلیل‌ از امام‌ خمینی(رض‌) بعنوان‌ سرمشق‌ و الگوی مسلمانان‌ تأکید کردند که‌ باید یاد و نام‌ امام‌ امت‌ و ذکر خصوصیات‌ آن‌ حضرت‌ همیشه‌ زنده‌ باشد و مورد تدبر قرار گیرد.
مقام‌ معظم‌ رهبری با اشاره‌ به‌ نزدیک شدن‌ زمان‌ برگزاری انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری فرمودند: نمایندگان‌ مجلس‌ خود را موظف‌ بدانند که‌ مردم‌ را نسبت‌ به‌ اهمیت‌ و حساسیت‌ انتخابات‌ آتی و اهمیت‌ حضور مردم‌ در آن‌، آگاه‌ کنند.
براساس‌ این‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری، آقای ناطق‌ نوری رئیس‌ مجلس‌ شورای اسلامی گزارشی از عملکرد مجلس‌ چهارم‌ طی یکسال‌ گذشته‌ در ابعاد قانونگذاری و نظارت‌ را ارائه‌ داد و بر تداوم‌ پیروی از آرمان‌های امام‌ راحل‌(رض‌) و رهنمودهای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در ادامه‌ راه‌ مجلس‌ تأکید کرد.