• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/11/29

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

اعضای مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز درپایان سومین اجلاسیه خود، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار طی سخنانی مسئولیت مجلس خبرگان را بسیار سنگین و آن را امانتی الهی توصیف کردند و با تأکید بر لزوم تلاش مضاعف جامعه علمی و روحانی در ایران فرمودند:باتوجه به شرایط کنونی جهان و تهدیدهای دشمنان اسلام و نیاز ملتها به درک مفاهی ماسلامی، ضرورت دارد جامعه علمی و روحانی ما تلاش مضاعفی را در انجام وظایف الهی خود بعمل آورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل شورای مدیریتی در حوزه علمیه قم و تحولات بوجود آمده در این حوزه را امیدبخش دانستند و فرمودند: با آشکار شدن ظرفیتهای بی پایان حوزه های علمیه مشخص خواهد شد که حوزه ها از چه امکانات مهمی برای نشر اسلام، ‌ گسترش افکار اسلامی و مباحث علمی و تحقیقی برخوردار هستند، اماحرکت علمایی و روحانی برای تبلیغ دین و رساندن معارف اسلامی به حوزه های علمیه منحصر نمی شود و مجموعه روحانیون ما در اقصی نقاط کشور باید ارتباط مستقیم و رو در روی خود را با مردم تحکیم بخشند و به نیازهای دینی و سئوالات ذهنی مردم پاسخ دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه روحانیت ایران همواره غمگسارمردم و مرجعی پاسخگو در حل مشکلات روحی و خواستها و نیازهای مردم بوده است، ‌فرمودند: روحانیون به عنوان کسانی که با مردم ارتباط مستقیم دارند و در تماس مستمر با عامه مردم هستند باید در همه جای کشور حضور فعال و مؤثر داشته باشند و پاسخلازم و مفید را به سئوالات و استفهامات افکار عمومی ارائه دهند.
مقام معظم رهبریدر بخش دیگری از بیاناتشان روحانیون برخوردار از مایه های علمی را به تدبر و تفکردر مباحث قرآنی، فلسفی و حدیث و نیز مباحث جدید در کلام فراخواندند و فرمودند:امروز پرچم اسلام ناب در این سرزمین برافراشته شده و هدایت مادی و معنوی کشوربرعهده کسانی قرارگرفته است که با روحانیت ارتباط نزدیک و فصل های مشترک فراوانی دارند و امکان تأثیر تعیین کننده ای بر جامعه در اختیار مراجع، ‌ علماء، فقهای اسلام و روحانیون عالی مقام قرارگرفته است. لذا هیچیک از روحانیون نمی توانند خودرا از حرکت عمومی ذهن مردم برکنار بدانند و یا نسبت به آن بی تفاوت باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت مقابله هوشمندانه، ‌ حکیمانه و به هنگام روحانیون باسخنان نادرست درباره مباحث دینی و فقهی تأکید کردند و فرمودند: امروز روحانیت ما و حوزه های علمیه باید با تولید کارهای فکری در عین شجاعت، صراحت و قوت علمی به سخنان بیهوده پیرامون مباحث اسلامی پاسخ دهند و تحرک جدیدی را در این زمینه بوجود آورند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تحرک موجود در وضع عمومی کشوررا خوب و مثبت دانستند و تلاشهای بعمل آمده را در جهت سرعت بخشیدن به سازندگی وپیشرفت کشور قابل تقدیر و تمجید توصیف کردند.
بنابر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، ‌‌‌ آیت‌الله مشگینی رئیس مجلس خبرگان رهبری طی سخنان کوتاهی این مجلس را نهادی مقدس و با مسئولیتی تاریخی و مهم توصیف کرد و مراتب خشنودی و خرسندی اعضای مجلس خبرگان را از دیدار با ولی امر مسلمین ابراز داشت.
وی همچنین از راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن امسال بعنوان یکی از معجزات انقلاب اسلامی یاد کرد وحضور عظیم مردم در این راهپیمایی را ناشی از هدایت الهی دانست.