• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1393/10/30

تسنیم | وظیفه ما در قبال نامه رهبر انقلاب

چند روزی از انتشار نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان  اروپا و امریکا می‌گذرد ولی هنوز تعداد زیادی از سایت‌های ارزشی و انقلابی نسخه انگلیسی این نامه را در سایت خود بارگذاری نکرده‌اند.
خوب می‌دانیم که هیچ تعمدی در کار نیست و صاحبان این پایگاه‌های اینترنتی  حاضرند به یک اشاره جان خود را نیز در راه ولی امر خود تقدیم نمایند ولی نکته این‌جاست که کوتاهی در درک شرایط و بی‌توجهی به مقتضیات زمان گناهی نا بخشودنی است که تا دیر نشده باید برای جبران آن فکری کنیم.

دقیقاً شبیه به زمانی است که فرمانده دستور حمله را صادر می‌کند و ما در سنگر‌های خودمان به خواب رفته‌ایم. بی‌اطلاعی از منطق حاکم بر وب برای کسانی که دست‌اندرکار امور فرهنگی هستند و بعضاً اداره سایت‌های ارزشی و انقلابی را به‌عهده دارند، دقیقاً مانند سربازانی هستند که در سنگر‌های خود به خواب رفته‌اند و این غفلت از آن دسته گناهانی است که بهای سنگینی برای آن پرداخت می‌شود.

و اما این که چرا باید نسخه انگلیسی این نامه که خطاب به جوانان اروپا و امریکا نوشته شده است منتشر و باز نشر شود امری واضح است؛ چراکه آنها فارسی نمی‌دانند و امروزه زبان بین‌المللی دنیا زبان انگلیسی است.
دوستان ما این‌گونه می‌پندارند که چون نویسنده  این نامه مهمترین شخصیت جهان اسلام است که البته هست، بنابراین متن این نامه توسط همه رسانه‌های خبری دنیا منعکس می‌شود و همه شبکه‌های خبری بسیج می‌شوند تا محتوا و خبر این نامه را به همه دنیا ارسال نمایند.

باید کمی واقع‌نگر باشیم و بپذیریم که داستان به این سادگی که دوستان ما فکر می‌کنند نیست. این نامه حاوی مطالبی است که اگر به‌خوبی در جهان فعلی منتشر شود ضربه سنگینی بر همه داشته‌های سیاست‌مداران و حاکمان اروپایی و امریکایی وارد خواهد کرد؛ چراکه همه هیمنه و حکومت ابرقدرت‌های فعلی بر پایه جهالت و سطحی‌نگری ملت هایشان بنیان نهاده شده است و این نامه در حکم یک بیدارباش و در حکم یک ندای جهان شمول است که قدرت‌های بزرگ به شدت از آن واهمه دارند.

در طول چند دهه گذشته میلیارد‌ها دلار صرف ساختن هزاران فیلم و هزاران ترفند شده است که اسلام اصیل از دید و از دسترس جوانان دور نگه‌داشته شود و صدها کارشناس روی این پروژه کار کرده‌اند چگونه انتظار دارید که به‌راحتی اجازه دهند که محتوای این نامه که دعوت به شکستن این حصار‌ها ی تبلیغاتی می‌کند در دنیا منتشر شود طبیعی است که از هر تلاشی برای گم‌شدن این نامه در هیاهو‌های تبلیغاتی دریغ نخواهند کرد؛ بنابر این دوستان خواب آلود ما چگونه انتظار دارند که رسانه های متعلق به اردوگاه تبلیغاتی غرب این نامه را منتشر کنند و در خصوص ان اطلاع رسانی کنند.

اگر چه امروزه تعدد و تکثر رسانه‌ها به تیغ دو لبه‌ای تبدیل شده است که یک لبه آن منجر به شکست انحصار خبری و پایان حاکمیت BBC و CNN شده است و عملاً امکان بایکوت و انزوای کامل هیچ پیامی امکان‌پذیر نیست، ولی این به معنای توبه گرگ و گیاه‌خوارشدن گرگ نیست.

بنابراین طبیعی است که انتشار، پیگیری و بازنشر چنین پیامی به‌عهده  تمام نیروهای انقلابی و ارزشی در هر کجای دنیا و به هر زبانی است.

در این بین برخی از دوستان ما نیز برای تقویت روحیه و اعلام وفاداری خود اخباری را مبنی بر بازتاب گسترده این نامه منتشر می‌کنند و این در حالی است که کوچک‌پنداری دشمن و بزرگ‌پنداری بی‌منطق خودمان نه تنها هیچ کمکی به ما نمی‌کند بلکه داروی خواب‌آوری است که بر خواب آلودگی ما می‌افزاید.

لازم است از کسانی که در این روزها در شبکه‌های اجتماعی و خصوصاً رسانه‌های جدید به بازنشر این نامه پرداختند، تشکر کنیم. ولی بار دیگر تأکید می‌کنیم مخاطب این نامه در آن‌سوی مرزهاست و این ما هستیم که باید با اشراف کامل بر قواعد حاکم بر رسانه‌های جدید این پیام را به مخاطبانش برسانیم و این امر امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با تسلط بر قواعد حاکم بر رسانه‌های جدید.

منبع: تسنیم