• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1393/08/15

برگزاری ششمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، امشب در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی، با اشاره به گسترش و انتشار حقایق و معارف قیام تاریخ‌ساز حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام پس از روز عاشورا، گفت: طلایه‌داران این فصل از قیام حسینی امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله هستند، و این بزرگواران با شناخت جامعه تبلیغی، حرکت دشوار تبیین واقعیات و زدودن تحریفات را به عالمانه‌ترین و زیباترین شکل انجام دادند.
وی، تفاوت سیره تبلیغی امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در کوفه، شام و مدینه را به‌دلیل تفاوت جامعه مخاطب خواند و افزود: اهل کوفه شناخت کافی از اهل‌بیت علیه‌السلام داشتند، بنابراین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در خطبه‌ی تاریخی خود در ورود به این شهر، آنها را سرزنش و ملامت کرده و صفاتی نظیر فریبکاری، پیمان‌شکنی و حیله‌گری را برای کوفیان برمی‌شمرد.
حجت‌الاسلام رفیعی شیوه تبلیغی اهل‌بیت علیه‌السلام در شام را آگاهی دادن به مردم، به‌دلیل آشنایی نداشتن آنها با خاندان رسالت دانست و گفت: قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام چشمه‌ای بود که در کربلا جوشید و با خطبه‌ها و روشنگری‌های امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در کوفه و شام، آب زلال آن به تشنگان تاریخ رسید.
همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و مطیعی در سوگ شهادت جانکاه حضرت ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام و خاندان و یاران آن حضرت مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.