• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1393/02/10

بسته کتاب ۵×۴

 
 
 
 
 
بازگشت
فهرست حاضر نام و معرفی کوتاهی از کتابهای توصیه شده در پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir است. این سیاهه ارائه یکجای بخشی از این کتابها است. روند معرفی کتابهای تازه ادامه دارد... برای دسترسی به کتاب‌ها روی گزینه‌های زیر کلیک کنید.
دسترسی به این مجموعه در قالب PDF [دریافت PDF]
  • ادبیات ادبیات
     
  • تاریخ و علوم‌انسانی تاریخ و علوم‌انسانی
     
  • دین دین
     
  • دفاع مقدس دفاع مقدس
     
  • قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب
    نویسنده: مهدی آذریزدی
    ناشر: امیرکبیر
    آذریزدی ایده ی نوشتن این کتاب را از شغلش که نمونه خوانی در یک بنگاه انتشاراتی بود، گرفته است. یک بار که «کلیله و دمنه» را نمونه خوانی می کرد، به نظرش رسید کاش یکی پیدا می شد که قصه های این کتاب را به زبان ساده ی امروزی بازنویسی کند. پنج سال طول کشید تا خودش این کار را بکند. هی نوشت و خواند و خط زد و نوشت.
  • داستان سیستان
    نویسنده: رضاامیرخانی
    ناشر: موسسه انتشارات قدیانی
    کتاب سفرنامه ۱۰ روزه ی رضا امیرخانی با تیم همراه رهبر انقلاب در سفر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان است. سرتاسر کتاب پُر است از مشاهدات نویسنده از مناسبات و پدیده هایی که او در جریان این سفر از منش و سلوک شخصی آیت الله العظمی خامنه ای و کنش و واکنش های بین ایشان و مردم در موقعیت های متعدد مشاهده کرده است.
  • ریشه‌ها
    نویسنده: الکس هیلی
    مترجم: علی‌رضا فرهمند
    ناشر: شرکت سهامی کتاب‌های جیبی
    رمانی جذاب و پرکشش است. با وجود حجم زیادش پس از شروع و درگیرشدن با موضوع اصلی کتاب، مخاطب را همراه می کند. کتابی درباره سیاه پوستان مهاجرت کرده به آمریکا که در کمتر از هفت ماه پس از انتشار، یک و نیم میلیون نسخه فروخت و به بیش از ۳۷ زبان زنده ی دنیا ترجمه شد. برای فهم تاریخ واقعی آمریکا، این کتاب یکی از پیشنهادات رهبر انقلاب اسلامی بوده است.
  • نامیرا
    نویسنده: صادق کرمیار
    ناشر: کتاب نیستان
    داستانی شخصیت محور است؛ رمانی با خرده روایت هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم های عصر امام حسین علیه السلام. این روزگار است که آدم ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می گذارد و نویسنده ی نامیرا فقط تصویرساز صادق این رویدادهاست." نامیرا یک دوره ی فتنه شناسی است " برای کسانی که در پی حق هستند و می خواهند بدانند که حق و باطل چگونه جابه جا می شوند.
  • آنک آن یتیم نظرکرده
    نویسنده: محمدرضا سرشار
    ناشر: به‌نشر
    نویسنده می گوید: فکر نوشتن از سرزمین نور از سال ۱۳۵۹ در ذهن من افتاد. می دیدم کتاب داستانی جذابی در مورد زندگی پیامبر(ص) برای نوجوانان نداریم. می توانستم حدس بزنم این اثر در نگاه نوجوانان یک تحول اساسی بوجود خواهد آورد. و البته زندگی پیامبر آنقدر پرحادثه و پرکشش بود که بتواند موضوع یک داستان پرهیجان باشد.
  • عیار مدیران
    نویسنده: دکتر بانکی پورفرد
    ناشر: حدیث راه عشق
    مطالعه این کتاب برای مدیران و افرادی که در معرض مدیریت هستند می تواند بسیار سودمند باشد. کتاب دارای توصیه های کاربردی درباره مدیریت است. توصیه ها و تذکراتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف به مدیران بخش های مختلف نظام اسلامی داشته اند به شکل جامع و مانعی در عیار مدیران جمع شده است.
  • انقلاب‌اسلامی در مقایسه با انقلاب‌های فرانسه و روسیه
    نویسنده: دکتر منوچهر محمدی
    ناشر: نشر معارف
      نویسنده کتاب می گوید این کتاب را در سال ۱۳۶۵ و به توصیه ی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه نوشته است. کتاب از مراحل سه گانه ی انقلاب های دنیا سخن می گوید، سپس آفات هر انقلابی را توضیح می دهد. نگارنده دو سؤال اساسی را مطرح می کند؛ این که «آیا انقلاب فرزندان خود را می خورد؟» و دیگر این که «آیا انقلاب ایران به دیکتاتوری ختم می شود؟»
  • نگاهی به تاریخ جهان
    نویسنده: جواهرلعل نهرو
    مترجم: محمود تفضلی
    ناشر: موسسه انتشارات امیرکبیر
    رهبر انقلاب در توضیح تاثیرات اقتصادی نفوذ کشورهای استعمارگر
    به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: این کتاب را بخوانید؛ نهرو آدمی امین و مطلع است. انگلیسها وقتی وارد هند شدند، یکی از برنامه هایشان این بود که جلو گسترش صنعت بومی را بگیرند. بعد کار هند به آنجا میرسد که ده ها میلیون فقیر و گرسنه ی به معنای واقعی داشته باشد.
  • نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران
    نویسنده: شهریار زرشناس
    ناشر: کتاب صبح
    «من همه ی دغدغه ام این است که جوان انقلابی امروز، نداند ما بعد از چه دورانی،  در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم. تاریخچه ی این صد و پنجاه، دویست سال اخیر را بخوانید و ببینید چه حوادثی بر این کشور گذشته است. یکی از این حوادث، ایجاد جریان روشن فکری وابسته است.»  این کتاب شرح سرگذشت روشنفکری در همین دوره تاریخی است.
  • مشروطه شناسی
    نویسنده: دکتر موسی نجفی
    ناشر: آرما
    هدف از گردآوری این مجموعه شناخت "هویت تاریخی" است و کتاب شامل مجموعه مقالات، مصاحبه ها و گفتارهایی درباره ی نهضت بیداری اسلامی در ایران است. مشروطه شناسی از نهضت تحریم تنباکو شروع می شود، سپس از چیستی مشروطه می گوید؛ بعد به اندیشه ی سیاسی مشروطیت ایران می پردازد و با فصل«به سوی تمدن اسلامی» به پایان می رسد.
  • سفر به قبله
    نویسنده: هدایت الله بهبودی
    ناشر: سوره مهر
    «این کتاب، شیرین، موجز، باروح و هوشمندانه نوشته شده است. زیارت قبول؛ عزیز نویسنده!». این بخشی از یادداشت رهبر انقلاب بر کتاب است. یادداشت هایی از سفر حج.  «نویسنده عزیز» هم هدایت الله بهبودی است. اولین سالی است که بعد از حج خونین، زیارت بیت الله برقرار می شود بهبودی توی دفتر ادبیات مشغول کارش بوده که کسی وارد اتاق می شود و می پرسد: «حج می روی؟»
  • آزادی معنوی
    نویسنده: آیت‌الله شهید مطهری
    ناشر: صدرا
    محور اصلی همه ی گفتارهای این کتاب مساله ی خودسازی، تزکیه ی نفس و در یک کلمه «انسان شدن» است. که به طور اختصار به محتوای هر فصل اشاره می شود. با مطالعه ی دقیق این کتاب و محتوای آموزنده و تاثیرگذار آن می توان دلیل توصیه ی مطالعه این کتاب در ماه مبارک رمضان از سوی رهبر انقلاب اسلامی را دریافت.
  • عدل الهی
    نویسنده: آیت‌الله شهید مطهری
    ناشر: صدرا
    استاد مطهری نوشته است: همه مباحث «انتخاب شده» است، هیچ یک تصادفی طرح نشده است. این ها مسائلی است که فراوان از طرف گروه های مختلف -بالخصوص جوانان- با من در میان گذاشته می شد. آن چه در این کتاب آورده ام در حقیقت یک پاسخ عمومی است به همه کسانی که مکرر در این زمینه از من پرسش هایی کرده و می کنند.
  • پیشوایان هدایت
    نویسنده: حجه الاسلام سید منذر حکیم و جمعی ازن ویسندگان
    ناشر: مجمع جهانی اهل بیت(ع)
    مطالعه ی این مجموعه، هم برای مخاطبان عمومی مفید است و هم برای کسانی که مباحث تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت علیهم السلام را تخصصی تر دنبال می کنند. چه جوانان دبیرستانی و دانشگاهی که می خواهند بیشتر از زندگی اهل بیت علیهم السلام بدانند و چه آن ها که می خواهند در زمینه ی زندگی پیامبر و ائمه علیهم السلام مطالبی را به مخاطبان خود عرضه کنند.
  • پیامبری حکومت، پیامبری و انقلاب، پیامبری و جهاد
    نویسنده: جلال‌الدین فارسی
    ناشر: انجام کتاب
       با خواندن مجموعه ی سه جلدی «پیامبری» با یک تیر، سه هدف مهم زده اید؛ هم یک دوره تاریخ صدر اسلام را مرور کرده اید، هم با ترجمه و مفاهیم آیات قرآن کریم و شأن نزول آیات آشنا شده اید و هم مروری بر زندگی و سیره ی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از تولد تا رحلت ایشان داشته اید.
  • جشن حنابندان
    نویسنده: محمدحسین قدمی
    ناشر: سوره مهر
    کتاب شامل ۲ گزارش از دو عملیات در مناطق جنوب و غرب کشور است که« محمدحسین قدمی» از میان خاطرات رزمندگان لشکر ۲۷  گردآوری نموده است. گزارش اول مربوط به عملیات کربلای ۵ است و گزارش دوم آن که درباره عملیات بیت المقدس ۴ به سفارش شهید سید مرتضی آوینی و برای مجموعه ی روایت فتح نوشته شده است.
  • پایی که جا ماند
    نویسنده: سیدناصر حسینی‌پور
    ناشر: سوره مهر
    مخفی کردن گزارش های روزانه زندان در داخل عصا، خاطرات ۸۱۱ روز اسارت سیدناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق را درست کرده است. رهبرانقلاب در پاسداشت این کتاب نوشته اند: تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده ام که صحنه های اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آن چنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد.
  • نورالدین پسر ایران
    نویسنده: معصومه سپهری
    گفتگو از: موسی غیور
    ناشر: سوره مهر
    این نیز یکی از زیباترین نقاشیهای صفحه ی پُرکار و اعجاز گونه ی هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین زبانی که از قریحه ی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است. این بخشی از دست نوشته رهبر انقلاب بر کتاب است.
  • همپای صاعقه
    نویسنده: حسین بهزاد و گلعلی بابایی
    ناشر: سوره مهر
    رهبر معظم انقلاب در مورد این کتاب مرقوم نموده اند: این یک کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمند است که از آن می توان ده ها کتاب و فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت های حیرت انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و باعظمت عملیاتی چون فتح المبین و بیت المقدس پدید آمد.
  • لشکر خوبان
    نویسنده: معصومه سپهری
    ناشر: سوره مهر
    نویسنده در فاصله سال های ۷۵ تا ۷۹ که کتاب را می نوشت هیچ راهنمایی برای نگارش خاطرات یک رزمنده نداشت. زندگی گروهی از زبده ترین نیروهای اطلاعاتی جنگ پر از افت و خیز است تا آنجا که رهبر انقلاب در یادداشتی این کتاب را شایسته ساخت فیلم و رمان دانستند.