• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/12/01

پیام به دومین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری‌

دومین دوره ی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و با پیام حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی گشایش یافت.

پیام مقام معظم رهبری که صبح امروز توسط حجةالاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

خداوند متعال‌ را سپاسگزاریم‌ که‌به‌ ملت‌ عظیم‌الشأن‌ ایران‌ توفیق‌ انتخاب‌ جمعی‌ از نخبگان‌ و زبدگان‌ ملت‌ راعنایت‌ فرمود و مجلس‌ مبارک‌ خبرگان‌ طبق‌ اصل‌ یکصدوهفتم‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌دومین‌ بار با تأییدات‌ الهی‌ و توجهات‌ حضرت‌ ولی‌الله‌اعظم‌ روحی‌فداه‌ تشکیل‌گردید.

مجلس‌ فعلی‌ این‌ کمبود بزرگ‌ را دارد که‌ از انفاس‌ قدسیه‌ و ارشادات‌حکیمانه‌ی‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌ قدس‌سره‌ که‌ چون‌ زلال‌ رحمت‌ الهی‌ به‌ جان‌ ودل‌ نازل‌ می‌شد و فروغ‌ هدایت‌ و معرفت‌ را در محفل‌ خاص‌ و عام‌ می‌افروخت‌،محروم‌ است‌. این‌ حرمان‌ را پس‌ از توکل‌ به‌ خداوندجل‌وعلا و استمداد ازتفضلات‌ ولی‌عصرعجل‌الله‌فرجه‌، باید با احساس‌ مسؤولیت‌ مضاعف‌ و تلاش‌ ومجاهدت‌ روزافزون‌ از سوی‌ همه‌ی‌ آحاد مسؤولین‌ نظام‌ بخصوص‌ مرکز با عظمت‌ وحساسی‌ چون‌ مجلس‌ محترم‌ خبرگان‌، تا آن‌جا که‌ ممکن‌ است‌ جبران‌ کرد. این‌مجلس‌ محترم‌ که‌ مجمع‌ گروهی‌ از علمای‌ بزرگ‌ و مجتهدین‌ و برجستگان‌ در آگاهی‌و تعهد اسلامی‌ و انقلابی‌ است‌ حساسترین‌ وظایف‌ را در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌برعهده‌ دارد و ضامن‌ بقا و استمرار نظام‌ اسلامی‌ در خطیرترین‌ لحظات‌ است‌ وطبیعی‌ است‌ که‌ محل‌ امید ملت‌ و همه‌ی‌ دوستداران‌ انقلاب‌ و نیز مورد بغض‌ وطمع‌ دشمنان‌ و بدخواهان‌ باشد. این‌ معنی‌ باید موجب‌ شود که‌ منتخبین‌ محترم‌ملت‌ و قبول‌ کنندگان‌ این‌ امانت‌ عظیم‌، در نهایت‌ هوشیاری‌ و آمادگی‌ و بااعتماد به‌ وعده‌های‌ الهی‌ در این‌ سنگر مقدس‌ به‌ وظیفه‌ی‌ مهم‌ خود پرداخته‌ وکید دشمنان‌ و وسوسه‌ی‌ خناسان‌ را باطل‌ سازند. نظام‌ مقدس‌ اسلامی‌ با استقامت‌و پافشاری‌ بر اهداف‌ والای‌ الهی‌ و استمرار مجدانه‌ی‌ خود بر صراط مستقیم‌انبیا و اولیا و ایستادگی‌ در حمایت‌ از مظلومین‌ و ستیزه‌ با ستمگران‌ و مجاهدت‌در راه‌ قسط و عدل‌ اسلامی‌ و نهراسیدن‌ از تهدیدها و فشارها و لطماتی‌ که‌ دراین‌ راه‌ از سوی‌ نظام‌ سلطه‌ی‌ جهانی‌ بر او وارد آمده‌ توانسته‌ است‌ فروغ‌امید را در دل‌ محرومان‌ و زجرکشیدگان‌ در سراسر جهان‌ برافروزد و زنده‌ نگهداردو به‌ آنان‌ شجاعت‌ و قدرت‌ اقدام‌ ببخشد. چهره‌ی‌ دنیای‌ امروز به وضوح‌ با آنچه‌در روزگار پیش‌ از ظهور دولت‌ اسلامی‌ بود متفاوت‌ است‌ و جهان‌، دورانی‌ حساس‌ ودر حال‌ تبدیل‌ از دوره‌یی‌ به‌ دوره‌یی‌ دیگر را می‌گذراند. شک‌ نیست‌ که‌ایمان‌ اسلامی‌ و عمل‌ صالح‌ بر اساس‌ آن‌، می‌تواند نقش‌ بزرگی‌ در این‌ تغییر وتبدیل‌ ایفا کند و ساختار زندگی‌ بشر را به‌ سمت‌ صلاح‌ و کمال‌ سوق‌ دهد وبنابراین‌ چشم‌ جهانی‌ به‌ سوی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ که‌ پرچم‌ معزز اسلام‌ رابا دستهای‌ نیرومند این‌ ملت‌ بزرگ‌ و بی‌نظیر و با فداکاریهای‌ بسیار و با خون‌شهدای‌ بی‌شمار، برافراشته‌ نگاهداشته‌ و اقتدار ایمان‌ و عجز جهانداران‌دنیاطلب‌ را به‌ همه‌ نشان‌ داده‌ است‌ وظیفه‌ی‌ ما آن‌ است‌ که‌ با پایداری‌ خوددر مقابله‌ با تهدید و تطمیع‌ سلطه‌گران‌، این‌ پرچم‌ را همچنان‌ برافراشته‌نگهداشته‌ از هیچ‌ فداکاری‌یی‌ دریغ‌ نکنیم‌ تا بتوانیم‌ نقش‌ و مسؤولیت‌تاریخی‌یی‌ را که‌ برعهده‌ی‌ ما در این‌ برهه‌ از زمان‌ گذارده‌ شده‌ است‌ به‌بهترین‌ وجه‌ ایفا کنیم‌.

بدیهی‌ است‌ که‌ مسؤولیت‌ و تکلیف‌ رهبری‌ در این‌عرصه‌ از همه‌ سنگین تر است‌ و خبرگان‌ محترم‌ با توجه‌ به‌ این‌ حقیقت‌ است‌ که‌باید مسؤولیت‌ خود را در تشخیص‌ و تعیین‌ و اعانت‌ رهبر در هر دوره‌ انجام‌دهند.

اکنون‌ مدنیت‌ بشری‌ شاهد آن‌ است‌ که‌ کشوری‌ با نظام‌ ولایت‌ فقیه‌یعنی‌ حاکمیت‌ دین‌ و تقوا اداره‌ می‌شود. این‌ برای‌ بشریت‌ که‌ انواع‌نظامهای‌ بشری‌ را آزموده‌ و در هیچیک‌ درمان‌ دردهای‌ اساسی‌ خود را نیافته‌،آزمایشی‌ مهم‌ و تعیین‌کننده‌ است‌. همه‌ی‌ ما باید به‌ یاد داشته‌ باشیم‌ که‌ اگر این‌ نظام‌ مقدس‌ بتواند جسم‌ و جان‌ انسانهای‌ تحت‌ قدرت‌ خود را به‌ آرامش‌ وآسایش‌ برساند، فقر و جهل‌ و بی‌ایمانی‌ و تبعیض‌ و بی‌عدالتی‌ را ریشه‌کن‌ کند، و در صحنه‌ی‌ جهانی‌ با این‌ دردهای‌ مزمن‌ بشر به‌ مبارزه‌ برخیزد، بزرگترین‌خدمت‌ را به‌ تاریخ‌ انسانیت‌ عرضه‌ کرده‌ و راهی‌ تازه‌ به‌ روی‌ آنان‌ گشوده‌است‌. این‌ کار مستلزم‌ آن‌ است‌ که‌ از رهبر تا مسؤولان‌ طراز اول‌ و تا آحادمسؤولان‌، هریک‌ بر حسب‌ مراتب‌ مسؤولیت‌ خود، لحظه‌یی‌ از مجاهدت‌ باز نایستند وهیچ‌ تهدیدی‌ را مانع‌ راه‌ خود ندانند و به‌ هیچ‌ وسوسه‌یی‌ تسلیم‌ نشوند.

این‌ حقیقت‌ نیز اهمیت‌ کار خبرگان‌ منتخب‌ ملت‌ را بیشتر هویدا می‌سازد و بار امانتی‌ را که‌ بر دوش‌ گرفته‌اند سنگینتر می‌کند.

از خداوند متعال‌ با ابتهال‌ و تضرع‌درخواست‌ می‌کنم‌ که‌ ما را مشمول‌ هدایت‌ و عنایت‌ و حمایت‌ خود قرار دهد و دست‌قدرت‌ خود را مانند همه‌ی‌ دوران‌ دوازده‌ساله‌ی‌ گذشته‌ پشتیبان‌ این‌ نظام‌ واین‌ ملت‌ سازد و ما را متمسک‌ به‌ حبل‌ متین‌ و کهف‌ حصین‌ ولایت‌ رسول‌ اعظم‌ واهل‌بیت‌ مکرم‌صلوات‌الله‌علیهم‌ و مشمول‌ ادعیه‌ی‌ زاکیه‌ی‌ حضرت‌ ولی‌الله‌اعظم‌ روحی‌فداه‌ قرار دهد و رحمت‌ و فضل‌ خود را بر تربت‌ پاک‌ قائد معظم‌ ورهبر عظیم‌الشأن‌ انقلاب‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌ قدس‌سره‌ نازل‌ سازد.

والسلام‌علیکم‌ و رحمة‌الله‌

یکم‌ اسفند 69

سید علی‌ خامنه‌ای‌