• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/11/18

پیام به خانواده‌های معظم شهدا در هفتمین روز دهه‌ی فجر

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمین روز دهه‌ی فجر طی پیامی خطاب به خانواده‌ی شهدا بر ضرورت مد نظر قراردادن محصول ارزشمند جهاد و شهادت  تأکید کردند و پاسداری از آن را وظیفه‌ی همگان دانستند. متن پیام به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

الحمدلله‌ رب‌العالمین‌ و الصلاة علی‌سیدنا محمد خاتم‌النبیین‌ و علی‌ اله‌ المطهرین‌ و علی‌ جمیع‌ الشهداءوالصدیقین‌.

سلام‌ خدا بر شهیدان‌، بر انسانهای‌ آزاده‌ و بزرگی‌ که‌ جان‌ بر سرپیمان‌ نهادند و در راه‌ خدا از خود گذشتند و با این‌ فداکاری‌، به‌ برترین‌پله‌های‌ انسانیت‌ رسیدند و شیرین ترین‌ پاداش‌ الهی‌ را چشیدند: "فلا تعلم‌ نفس‌ما اخفی‌ لهم‌ من‌ قره‌ اعین‌".

پرورش‌ نسلی‌ از انسانهای‌ صالح‌ و پاکدامن‌ وبلندنظر و بزرگ‌اندیش‌ که‌ نور ایمان‌ و تقوا از ناصیه‌ی‌ مطهرشان‌ ساطع‌ و دل‌صاف‌ و ناآلوده‌شان‌ به‌ شعاع‌ معرفت‌، روشن‌ بود و جهاد آگاهانه‌شان‌ در راه‌ خدا و زمزمه‌ی‌ عارفانه‌شان‌ در نیمه‌ شبها، یاران‌ امام‌ حسین‌علیه‌السلام‌ را به‌یاد می‌آورد. بی‌شک‌ بزرگترین‌ رمز انقلاب‌ و پیشوای‌ عظیم‌الشأنش‌ حضرت‌ امام‌خمینی‌قدس‌الله‌روحه بوده‌ است‌. و همینها بودند که‌ به‌ فرمان‌ امام‌ محبوبشان ‌صفوف‌ پولادین‌ و استوار خود را در برابر سهمگین ترین‌ خطراتی‌ که‌ انقلاب‌ راتهدید می‌کرد، آراستند و انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ را باذن‌ الله‌ حراست‌ کردند.جمعی‌ از آنان‌ شربت‌ گوارای‌ شهادت‌ فی‌سبیل‌الله‌ را نوشیدند و جمعی‌ کثیر،هستند و خواهند بود و از ودیعه‌ی‌ الهی‌ همچنان‌ دفاع‌ خواهند کرد.

نباید پنداشت‌ که‌ با گذشت‌ دوازده‌ سال‌ از پیروزی‌ و دو سال‌ از پایان‌ جنگ‌ ‌،خاطره‌ی‌ شهدای‌ عزیز انقلاب‌ و جنگ‌، کمرنگ‌ شده‌ از یادها زدوده‌ خواهد شد.به‌عکس‌، تصویر آن‌ چهره‌های‌ مقدس‌، در هاله‌یی‌ از نور و طهارت‌، روزبه‌روزباید در ذهن‌ ملت‌ ما با عظمت‌تر و چون‌ چهره‌های‌ اسطوره‌یی‌ قهرمانان‌ بزرگ‌،محبوبتر و رفیعتر گردد و نام‌ آنها و یاد آنها به‌ همه‌ مخصوصا جوانان‌ ونوجوانان‌ درس‌ عظمت‌ و شجاعت‌ و تقوا و صفا و طهارت‌ بدهد و خواهد داد. بخش‌مهمی‌ از این‌ کار، وظیفه‌ی‌ نویسندگان‌ و هنرمندان‌ است‌.

بازماندگان‌ شهدای‌عزیزمان‌ و بیش‌ از همه‌ مادر و پدر و همسر و فرزندا شهیدان‌، در شأن‌ و ارزش‌الهی‌، بلافاصله‌ پشت‌ سر شهیدان‌ عالی‌قدر قرار دارند. و فداکاری‌ و صبر آنان‌ از ارج‌ و قدر والایی‌ برخوردار است‌.

هنگامی‌ که‌ ملت‌ عزیز در مناسبت‌های‌گوناگون‌ بخصوص‌ در دهه‌ی‌ فجر مبارک‌، یاد شهیدان‌ را گرامی‌ می‌دارد و به‌ نام‌آنان‌ شعار می‌دهد، بیش‌ از همه‌ باید محصول‌ ارزشمند جهاد و شهادت‌ آن‌ عزیزان‌در مد نظرها باشد و همه‌ خود را به‌ پاسداری‌ از آن‌ موظف‌ بدانند و یکدیگر را به‌ آن‌ توصیه‌ کنند. خدا را شکر که‌ خون‌ شهیدان‌ و جگرگوشگان‌ این‌ ملت‌ به‌ بارنشست‌ و ثمرات‌ شیرین‌ آن‌ در صحنه‌های‌ گوناگون‌ کام‌ ملت‌ ما را شیرین‌ کرد.اکنون‌ همه‌ باید خود را مسؤول‌ حراست‌ از دستاوردهای‌ انقلاب‌ که‌ در حقیقت‌دستاورد خون‌ شهیدان‌ ماست‌ بدانیم‌ و در این‌ راه‌ از هیچ‌ کوششی‌ دریغ‌نکنیم‌. به‌ امید آن‌که‌ توفیق‌ و تأیید الهی‌ همواره‌ شامل‌ حال‌ این‌ ملت‌ باشدو وجود مقدس‌ ولی‌الله‌اعظم‌ ارواحنافداه‌ همه‌ را مشمول‌ ادعیه‌ و توجهات‌ خودسازد، به‌ روح‌ شهدای‌ عزیز درود می‌فرستم‌ و به‌ بازماندگان‌ محترم‌ آنان‌خاضعانه‌ تبریک‌ و تسلیت‌ می‌گویم‌ و همه‌ی‌ شما را به‌ خدا می‌سپارم‌.

والسلام‌علیکم‌

سید علی‌ خامنه‌ای‌

69/11/18