• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1391/06/28

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع فرماندهان ارتش و دست‌اندرکاران نمایشگاه دستاوردهای ارتش، با ابراز خرسندی از پیشرفت مشهود در سراسر ارتش، «توأم شدن علم و عمل» را مهم‌ترین عامل تحقق اهداف و انجام‌شدن صحیح کارها برشمردند و نیروهای مسلح را به توجه کامل به این عامل اساسی و پیش‌برنده فراخواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه‌های مکرر معارف اسلامی درباره‌ی جایگاه رفیع علم و عمل و ضرورت توأم شدن این دو عامل افزودند: همان‌گونه که از سال‌ها قبل تأکید شده است، مراکز علمی و آموزشی در نیروهای مسلح باید به‌طور مستمر رشد و ارتقا یابند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زنده‌نگهداشتن روح اعتماد به نفس و ابتکار و نوآوری را موجب استمرار پیشرفت نیروهای مسلح دانستند و خاطرنشان کردند: کشف  و به‌کارگیری حتی گوشه‌هایی از استعدادهای پیچیده، فراوان و ناشناخته‌ی انسان، می‌تواند هر محیطی از جمله محیط‌های نظامی را متحول سازد. بنابراین سقف پرواز استادان و دانشجویان را بسیار بلند قرار دهید.
فرمانده کل قوا مقررات حاکم بر محیط‌های نظامی و از جمله نظم و انضباط را مهم خواندند و در عین حال افزودند: در محیط‌های آموزشی نیروهای مسلح، حالت تحرک و انعطاف نیز مورد توجه قرار گیرد.
ایشان نیروهای مسلح مستحکم و متناسب با اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی را هدف بلندمدت نیروهای مسلح برشمردند و افزودند: آرمان‌های نظام اسلامی، فراگیر و مربوط به همه‌ی جامعه‌ی بشری است. البته ما برای تحقق این آرمان‌ها، تعرض و تجاوز به حیثیت هیچ کشور و ملتی را جایز نمی‌دانیم، اما نیروهای مسلح باید به قابلیت‌هایی برسند که هیچ‌کس نتواند حصار مستحکم کشور و ملت عزیز ایران را مورد تعرض قرار دهند.
توجه به دانش‌های جدید، استمرار ساخت تجهیزات، شتاب بخشیدن به نهضت قطعه‌سازی، به‌روز‌رسانی و خلق پدیده‌های جدید علمی، استفاده از اساتید مجرب، گسترش همکاری با مراکز علمی-دانشگاهی و توجه جدی به معنویات، از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی به فرماندهان ارتش بود.

در ابتدای این دیدار امیردریادار سیاری -فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران- در گزارشی افزایش روحیه‌ی معنوی پرسنل، نوسازی تجهیزات، ایجاد امنیت پایدار و گسترش همکاری با کشورهای دوست و همسایه را از جمله اقدامات این نیرو در سال‌های اخیر اعلام کرد.
دریادار سیاری همچنین خودکفایی در تأمین و ساخت تجهیزات و اقلام دفاعی، ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، تقویت توان موشکی و گسترش ساماندهی دفاعی–رزمی را از جمله اهداف نیروی دریایی خواند.