• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/03/27

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)

 از شما برادران و خواهران گرامى که از شهرهاى دوردست با اخلاص و صمیمیّت به راه افتادید و به شوق زیارت مرقد امام عزیزمان و همچنین انجام تعهّد وفادارى به تهران تشریف آوردید ‌-چه برادران و خواهرانى که از هرمزگان تشریف آوردند و چه عزیزانى که از شهرهاى چالوس و نوشهر پیاده حرکت کردند و آمدند- صمیمانه تشکّر میکنم.

 انگیزه‌ی شما و ایمان شما و روح صمیمیّتى که در شما هست، بسیار درخور تقدیر و سپاسگزارى است؛ حقیقتاً هم با همین ایمانها و روحیه‌ها و انگیزه‌ها بود که انقلاب ما بحمدا‌لله‌ به پیروزى رسید و در مقابله‌ی با مشکلات توانست بِایستد و همین حقیقت زیبا در مردم ما بود که امام بزرگوار فقیدمان را این‌طور نسبت به مردم علاقه‌مند کرد. واقعاً امام ما (رضوان ا‌لله‌ تعالى علیه) به مردم کشورمان با همه‌ی وجود عشق می‌ورزید و این به‌خاطر همین ایمان و همین فداکارى و همین اخلاصها بود.

 بنده با تمام وجود از شما تشکّر میکنم. خواهش میکنم وقتى برگشتید، سلام من را به همشهری‌هاى گرامی‌تان برسانید و به همه‌ی آنها بگویید که راه ما و راه ملّت ایران همان راهى است که امام بزرگوارمان پا در آن راه گذاشت و مشکلات را تحمّل کرد و در آن راه پیش رفت؛ هدفها همان هدفها است، دشمنها هم همان دشمنها هستند، و نیّت و همّت و اراده هم همان نیّت و همان همّت و همان اراده است؛ راه را ادامه خواهیم داد. وظیفه‌ی مردم این است که همچنان ‌-مثل سابق، مثل همیشه- خودشان را سرباز انقلاب و سرباز اسلام [بدانند]، در راه اسلام از هیچ‌چیز دریغ نکنند.

 آینده خیلى روشن و امیدبخش است. ما مثل آن مردمى هستیم که یک چشمه‌ی زلالى در یک نقطه‌اى قرار دارد و داریم به سمت آن پیش میرویم؛ در بین راه مشکلات هست، سختی‌ها هست، حالا هم که در بین راه خداوند رهبر و مراد و مرشدمان را از ما جدا کرد؛ اگر برگردیم، اگر تعلّل کنیم، اگر توقّف کنیم، به او خیانت کرده‌ایم. باید راه را ادامه بدهیم و شک نکنیم که نتیجه‌ی سعى و تلاش ما رسیدن به آن سرچشمه‌ی شفّاف و زلال است، یعنى حاکمیّت مطلق اسلام و حاکمیّت دین خدا به‌صورت کامل و پیروزى اسلام به‌صورت کامل بر دشمنان. این آن آینده است. هر جا هستید، در هر شهرى هستید، جزو هر قشرى هستید، هر شغلى دارید، هر سلیقه‌اى دارید، راه یکى است، ایمان یکى است و تلاش را باید ادامه داد.دشمنها نمیتوانند ما را بترسانند و متزلزل کنند؛ ما قوی‌تر از دشمنهایمان هستیم. خداوند با عزّت خود و با قوّت خود، مؤمنین را ‌-از هر جناحى، صفى و جبهه‌اى که شما فرض کنید- عزیزتر و قوی‌تر قرار داده؛ عزّت متعلّق به خدا و متعلّق به رسول و متعلّق به مؤمنین است. ما اگر مؤمن باشیم، عزّت متعلّق به ما است. و ما عرض میکنیم: پروردگارا! ما به تو مؤمنیم؛ ما به راه تو مؤمنیم؛ ما به آینده‌اى که به ما وعده دادى و به وعده‌هاى تو مؤمنیم.

 با دلهاى محکم، با اراده‌هاى قوى، ‌ان‌شاءالله‌ به شهرهاى خودتان برگردید و کار و تلاش و وحدت و صفا و صمیمیّت و حضورِ در صحنه و آمادگى براى خدمت و کمک به اسلام و به انقلاب را با خودتان حفظ کنید. و ‌ان‌شاءالله‌ خداوند به ما توفیق خواهد داد؛ یقیناً روح مقدّس امام عزیزمان هم ما را یارى خواهد کرد؛ و ما مدد میطلبیم و همّت میطلبیم و امیدواریم که دعاى وجود مقدّس ولی‌عصر (ارواحنا فداه و عجّل ا‌لله‌ فرجه) در طول این راه همواره پشتیبان ما باشد.

 والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته

 
۱) این دیدار به‌مناسبت ارتحال حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف) و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبرى انقلاب اسلامى صورت پذیرفت. جمعى از مردم استان هرمزگان و شهرهاى چالوس و نوشهر در این دیدار حضور داشتند. جمعى از مردم شهرهاى چالوس و نوشهر، مسیر این شهرها تا تهران را پیاده پیموده بودند.