• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1391/04/31

محفل انس با قرآن در حضور رهبر انقلاب

هم‌زمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان -ماه نزول قرآن- محفل انس با قرآن عصر امروز (شنبه) در محضر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. در این محفل نورانی که سرشار از عطر و طراوت معنوی قرآن بود، قاریان، حافظان و اساتید قرآن، آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کردند و گروه‌های جمع‌خوانی نیز در فضیلت رمضان کریم، به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ ای طی سخنانی در این محفل قرآنی، داعیه‌ی جمهوری اسلامی ایران را برپایی تمدنی متکی بر معنویت قرآن و هدایت الهی دانستند. ایشان با اشاره به استثمار انسان‌ها به‌وسیله‌ی تمدن غرب به عنوان تمدنی مبتنی بر مادیت و به‌دور از اخلاق و معنویت تأکید کردند: نمونه‌ی بارز ادعاهای دروغین غرب درباره‌ی اخلاق و حقوق بشر، سکوت این مدعیان در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در میانمار است.

ایشان افزودند: تمدن غرب در طول قرن‌های گذشته نیز هرجا که پا گذاشته است، جز فساد و استثمار انسان‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عزت، رفاه، پیشرفت مادی و معنوی، اخلاق نیک و غلبه بر دشمنان، فقط از طریق عمل به معارف قرآنی به دست خواهد آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بیداری ملت‌های اسلامی افزودند: اگر ملت‌های اسلامی بتوانند تمدن مبتنی بر وحی الهی و معنویت و اخلاق را پایه‌گذاری کنند، بشر سعادتمند خواهد شد.

ایشان همچنین ترکیب عقل و عاطفه را در انس با قرآن بسیار سودمند خواندند و تأکید کردند: هنگامی که عقاید عقلانی قرآن با محبت عجین شود، زمینه‌ی عمل به قرآن فراهم و در نتیجه توفیقات جامعه‌ی اسلامی روزافزون خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از گسترش نهضت انس با قرآن در کشور -به‌ویژه در میان جوانان- بر لزوم تدبر و تأمل در مفاهیم قرآنی و عمل به آن تأکید کردند.