• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/07/12

دیدار جمعی از پرستاران و مددکاران با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، صبح‌ امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از خواهران‌ و برادران‌ پرستار و مددکار با ایشان‌، که‌ به‌ مناسبت‌ ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ زینب‌ کبری‌ (س‌) و روز پرستار انجام‌ شد، طی‌ سخنانی‌ شغل‌ پرستاری‌ را به‌ لحاظ ماهیت‌ معنوی‌ آن‌، ارزشمند و مقدس‌ خواندند و از زینب‌ کبری‌ (س‌) به‌ عنوان‌ الگوی‌ مجسم‌ و شاخص‌ برای‌ جامعه‌ اسلامی‌ بویژه‌ زنان‌ مسلمان‌ نام‌ بردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با ابراز قدردانی‌ و تکریم‌ نسبت‌ به‌ جامعه‌ پرستاران‌ کشور فرمودند: طبیعت‌ حرفه‌ مقدس‌ پرستاری‌، مدد رسانی‌ به‌ بیماران‌ و دست‌ گیری‌ از افراد نیازمند و محتاج‌ کمک‌ است‌ و این‌ مهم‌ از نظر اسلام‌، بسیار ارزشمند محسوب‌ می‌شود. خدمات‌ پرستاران‌ به‌ مجروحان‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ نیز یک‌ نقطه‌ درخشان‌ دیگر است‌ و جامعه‌ پرستاری‌ کشور می‌تواند به‌ خدمات‌ خود ببالد. روح‌ تعاون‌ و کمک‌ و دست‌ گیری‌ از نیازمندان‌، یک‌ روش‌ اسلامی‌ است‌ که‌ باید روز به‌ روز در جامعه‌ تقویت‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ شخصیت‌ با عظمت‌ و برجسته‌ حضرت‌ زینب‌ (س‌) را الگویی‌ برای‌ قهرمانان‌ تاریخی‌، دانشمندان‌ بزرگ‌ و رهبران‌ جوامع‌ بشری‌ دانستند و فرمودند: فاطمه‌ زهرا (س‌) برترین‌ نمونه‌ مجسم‌ برای‌ زن‌ مسلمان‌ است‌ و متفکرین‌، گویندگان‌ مذهبی‌ و دانشمندان‌ باید با بیان‌ و قلم‌ خود، ابعاد وجودی‌ و شخصیت‌ این‌ بانوی‌ بزرگ‌ آفرینش‌ را هر چه‌ بهتر و بیشتر ترسیم‌ و تبیین‌ کنند. دختر آن‌ حضرت‌، زینب‌ کبری‌ نیز الگوی‌ دیگری‌ است‌ که‌ در ابعادی‌ جدید نقش‌ یک‌ زن‌ ممتاز را در خاندان‌ پیامبر (ص‌) به‌ بهترین‌ وجه‌ ایفا کرده‌ است‌.
شخصیت‌ آن‌ بزرگوار قبل‌ از حادثه‌ کربلا و در مدینه‌، بسیار برجسته‌ و معروف‌ و ممتاز بود و به‌ لحاظ علمی‌، معنوی‌، اخلاقی‌، تقوایی‌، پاکدامنی‌ و طهارت‌ برای‌ زنان‌ مسلمان‌، قابل‌ تبعیت‌ و پیروی‌ محسوب‌ می‌شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ ویژگیهای‌ شاخص‌ زینب‌ کبری‌ (س‌) فرمودند: زن‌ مسلمان‌ برای‌ انجام‌ تمامی‌ وظایف‌ مهمی‌ که‌ یک‌ زن‌ می‌تواند انجام‌ دهد، باید از حضرت‌ زینب‌ (س‌) تعلیم‌ بگیرد. طهارت‌ و تقوا که‌ بزرگترین‌ خصوصیت‌ یک‌ زن‌ است‌، اهمیت‌ دادن‌ به‌ ارزشهای‌ اصیل‌ بیش‌ از هر چیز دیگری‌ در زندگی‌، توجه‌ به‌ علم‌ و معرفت‌، انجام‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ و امداد رسانی‌ به‌ انسانها و کیفیت‌ دادن‌ به‌ محیط خانه‌ و خانواده‌ از ویژگیهای‌ زینب‌ کبری‌ (س‌) محسوب‌ می‌شود و زن‌ مسلمان‌ از درون‌ خانواده‌ تا درون‌ جامعه‌ و تا مسائل‌ علمی‌ و سیاسی‌ و ارزشهای‌ اخلاقی‌ و نیز نشان‌ دادن‌ منشهای‌ بزرگ‌ انقلابی‌ می‌تواند به‌ زندگی‌ آن‌ حضرت‌، تأسی‌ جوید. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از بنای‌ مستحکم‌ خانواده‌ در جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نعمت‌ بزرگ‌ یاد کردند و فرمودند: در جوامع‌ غربی‌، محیط خانواده‌ در معرض‌ تهدید است‌ و زنان‌ و مردان‌ و کودکان‌ از تبعات‌ ویرانگر فروپاشی‌ بنیان‌ خانواده‌، عمیقا رنج‌ می‌برند. دستگاهها و شبکه‌های‌ صهیونیستی‌ و عناصری‌ که‌ تنها در صدد تأمین‌ منافع‌ مادی‌ خود هستند، مردان‌ و زنان‌ را به‌ مسائل‌ پوچ‌ و خیالی‌، نظیر آرایشها و لباس‌ پوشیدنها و تفاخر بر سر آن‌، سرگرم‌ کرده‌اند اما خوشبختانه‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ که‌ نقش‌ مهمی‌ را در دوران‌ انقلاب‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ ایفا کرده‌اند، به‌ این‌ گونه‌ مسائل‌ بیهوده‌ و پوچ‌ بی‌توجه‌ هستند و به‌ آن‌ اهمیت‌ نمی‌دهند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ جایگاه‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ در صفوف‌ مقدم‌ مبارزه‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: مادران‌ و همسران‌ شهدا، ایثارگران‌ و رزمندگان‌، جلوه‌های‌ درخشانی‌ از زن‌ مسلمان‌ را به‌ جهان‌ نشان‌ دادند و این‌ همان‌ حقیقتی‌ است‌ که‌ دشمنان‌ اسلام‌ از آن‌ واهمه‌ دارند و بر همین‌ اساس‌، امروز تلاش‌ عظیمی‌ در حال‌ انجام‌ است‌ تا زنان‌ را در جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ غفلت‌ از اصالتها و ارزشهای‌ معنوی‌ دچار سازند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ رسالت‌ امروز زنان‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ ایران‌ را، مبارزه‌ با تبلیغات‌ مغرضانه‌ رسانه‌های‌ خارجی‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: اگر محیط خانواده‌ها به‌ برکت‌ وجود زن‌، محیط سالمی‌ باشد، جامعه‌ به‌ طور کامل‌ اصلاح‌ خواهد شد. زنان‌ در اصلاح‌ جامعه‌، نقش‌ بسیار برجسته‌ای‌ دارند و دشمنان‌ سعادت‌ انسانها نیز با آگاهی‌ از همین‌ امر، بر روی‌ این‌ مسأله‌ کار می‌کنند اما تردیدی‌ نیست‌ که‌ به‌ لطف‌ خداوند، الگوهای‌ زنان‌ جامعه‌ اسلامی‌، روز به‌ روز در نظرها برجسته‌تر شده‌ و از آنان‌ سرمشق‌ و تعلیم‌ گرفته‌ خواهد شد.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار جمعی‌ از خواهران‌ و برادران‌ پرستار و دانشجوی‌ پزشکی‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و دانشگاه‌ آزاد، جمعی‌ از پرسنل‌ و پرستاران‌ آسایشگاهها و بیمارستانهای‌ بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و خانواده‌ محترم‌ جانبازان‌، گروهی‌ از پرسنل‌ و پرستاران‌ دانشکده‌ پزشکی‌ فاطمیه‌ قم‌ و بیمارستانهای‌ ارتش‌ و جمعی‌ از پرستاران‌ و مددکاران‌ سازمان‌ بهزیستی‌ کشور و کمیته‌ امداد امام‌ خمینی‌ (ره‌) و نیز شماری‌ از خواهران‌ طلبه‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ و خواهران‌ جامعه‌ زینب‌ (س‌) حضور داشتند.