• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/06/30

بازدید فرمانده کل قوا از مجموعه‌ کارخانجات‌ صنایع‌ مکانیک‌ تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ دفاع‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا پیش‌ از ظهر امروز مجموعه‌ کارخانجات‌ صنایع‌ مکانیک‌ تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ دفاع‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌ را مورد بازدید قرار دادند.
طی‌ این‌ بازدید که‌ بیش‌ از سه‌ ساعت‌ به‌ طول‌ انجامید فرمانده‌ کل‌ قوا از مراحل‌ مختلف‌ خط تولید توپ‌ پدافند هوایی‌ 23 میلیمتری‌ بازدید کردند و رئیس‌ گروه‌ صنایع‌ مکانیک‌ در مورد جزئیات‌ مربوط به‌ تولیدات‌ هر بخش‌ توضیحات‌ کارشناسی‌ را به‌ استحضار رساند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ با حضور در نمایشگاه‌ دستاوردهای‌ صنایع‌ دفاعی‌ وزارت‌ دفاع‌، تازه‌ترین‌ پیشرفتهای‌ صنعت‌ دفاعی‌ کشور بویژه‌ در زمینه‌ بازسازی‌ و بهینه‌ سازی‌ تانکها و نفربرهای‌ پیشرفته‌ و تولید قطعات‌ حساس‌ در تکنولوژی‌ دفاعی‌ را مورد بازدید قرار دادند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ این‌ بازدید در سخنانی‌ که‌ در اجتماع‌ مسئولان‌ و مدیران‌ بخشهای‌ مختلف‌ گروه‌ صنایع‌ مکانیک‌ و مدیران‌ وزارت‌ دفاع‌ ایراد کردند، ضمن‌ ابراز تشکر و قدردانی‌ از نیروهای‌ خلاق‌، مبتکر و با ایمان‌ این‌ مجموعه‌، نتیجه‌ فعالیتها و تلاشهای‌ آنان‌ را امید بخش‌، خوشحال‌کننده‌ و نیز بسیار جالب‌ و برجسته‌ خواندند.
فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ نقش‌ ایمان‌ و تعهد در انجام‌ کارهای‌ بزرگ‌ اشاره‌ کردند و فرمودند:
مجموعه‌ای‌ از جوانان‌ با روحیه‌ و دارای‌ ابتکار و برخوردار از همتهای‌ بلند با اتکا به‌ ایمان‌، اخلاص‌، تعهد و ارزش‌گذاری‌ معنوی‌ در کار موفق‌ شده‌اند دانشهای‌ نو و پیشرفته‌ را در خدمت‌ اهداف‌ والای‌ نظام‌ اسلامی‌ بکار بگیرند و آنچه‌ که‌ عناصر مؤمن‌ و انقلابی‌ در ارتش‌ و سپاه‌ انجام‌ داده‌اند در حقیقت‌ به‌ یک‌ امر خارق‌العاده‌ شباهت‌ دارد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با استناد به‌ تحقیقات‌ انجام‌ شده‌، استعداد برتر مردم‌ ایران‌ را در مقایسه‌ با سایر کشورهای‌ جهان‌ خاطرنشان‌ کردند و فرمودند: بدون‌ تردید ایرانیها در دنیای‌ اسلام‌ جلودار و پیشرو هستند و در سطح‌ جهان‌ نیز از جمله‌ برجستگان‌ محسوب‌ می‌شوند و اکنون‌ نیز زمان‌ آن‌ فرارسیده‌ است‌ که‌ استعداد و تواناییهای‌ ذهنی‌ ملت‌ ایران‌ بدون‌ هیچگونه‌ مانع‌ و رادعی‌ رشد کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ فعال‌ شدن‌ مغزها و استعدادهای‌ یک‌ کشور را با اهداف‌ استعمارگران‌ مغایر دانستند و فرمودند: استعمار برای‌ تحمیل‌ سلطه‌ خود بر ملتها سیاست‌ مشخصی‌ را دنبال‌ می‌کند و آن‌ خریدن‌ و در خدمت‌ گرفتن‌ مغزها و یا نابود کردن‌ آنان‌ و ایجاد یأس‌ و تضعیف‌ روحیه‌ عناصر متکبر و خلاق‌ است‌. طی‌ پنجاه‌ سال‌ قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ استعمارگران‌ بسیاری‌ از مغزها و استعدادهای‌ ما را در خدمت‌ هدفهای‌ استعماری‌ قرار دادند و یا آنها را به‌ کارهای‌ کوچک‌ و بی‌ارزش‌ سرگرم‌ کردند و با ایجاد یأس‌ و ناامیدی‌ مانع‌ از نوآوری‌ بسیاری‌ از مغزهای‌ این‌ ملت‌ شدند.
فرمانده‌ کل‌ قوا اساس‌ فرهنگ‌ استعماری‌ را مبتنی‌ بر تحقیر ملتها و مأیوس‌ کردن‌ آنان‌ از کسب‌ عظمت‌ دانستند و فرمودند: امروز در ایران‌ اسلامی‌ موانع‌ گذشته‌ وجود ندارد و همه‌ چیز در جهت‌ مخالفت‌ خواست‌ استعمارگران‌ به‌ پیش‌ می‌رود. در داخل‌ کشور همه‌ تحولات‌ برای‌ صاحبان‌ اندیشه‌ و استعداد و خلاقیت‌ و فکر امیدبخش‌ است‌ و ایمان‌ و اعتقاد دینی‌ پشتوانه‌ای‌ نیرومند برای‌ کار و تلاش‌ علمی‌ محسوب‌ می‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از سلب‌ قدرت‌ دفاعی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از راههای‌ به‌ تسلیم‌ واداشتن‌ ملتها در برابر قدرتهای‌ سلطه‌گر یاد کردند و فرمودند: دانشمندان‌ و نیروهای‌ برخوردار از قدرت‌ علمی‌ و فکری‌ در بخش‌ دفاعی‌ کشور باید هر چه‌ می‌توانند نوآوری‌ و ابتکار را در خدمت‌ میهن‌ اسلامی‌، انقلاب‌ و ملت‌ پرافتخار ایران‌ قرار دهند و با جدیتی‌ هر چه‌ بیشتر به‌ جبران‌ عقب‌ماندگیها بپردازند.
فرمانده‌ کل‌ قوا با تأکید بر این‌ مطلب‌ که‌ ایران‌ اسلامی‌ زورگویی‌ را از هیچ‌ قدرتی‌ نمی‌پذیرد فرمودند: رزمندگان‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ فرزندان‌ مدافع‌ این‌ ملت‌ از قدرت‌ دفاعی‌ بسیار خوبی‌ برخوردارند زیرا روحیه‌ و ابزار لازم‌ را در اختیار دارند. دشمنان‌ این‌ ملت‌ از جنجال‌ آفرینی‌ و هوچی‌گری‌ در مورد قدرت‌ نظامی‌ ایران‌ طرفی‌ نبسته‌اند . جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ حتی‌ در مقایسه‌ با کشورهای‌ کوچک‌ همسایه‌ خود نیز بودجه‌ کمتری‌ را صرف‌ تسلیحات‌ کرده‌ است‌ اما در عین‌ حال‌ آنچه‌ را که‌ به‌ مصلحت‌ خود بداند عمل‌ خواهد کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مصلحت‌ امروز کشور را در زمینه‌های‌ دفاعی‌ روی‌ آوردن‌ به‌ ابتکار و نوآوری‌، تولید داخلی‌ و نیز قطع‌ نیاز به‌ خارج‌ در زمینه‌های‌ حساس‌ عنوان‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ وجود ظرفیت‌ لازم‌ برای‌ تحقق‌ این‌ مهم‌ را در کشور یادآور شدند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ کل‌ قوا، آقای‌ فروزنده‌ وزیر دفاع‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌ سخنان‌ کوتاهی‌ را در مورد تلاشهای‌ به‌ عمل‌ آمده‌ در جهت‌ نیل‌ به‌ خودکفایی‌ در بخشهای‌ مربوط به‌ صنایع‌ دفاعی‌ ایراد کرد.
بنا بر همین‌ گزارش‌ در این‌ بازدید رئیس‌ ستاد کل‌ نیروهای‌ مسلح‌، فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌، رئیس‌ و گروه‌ مشاوران‌ نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ قوا، رؤسای‌ ستادهای‌ مشترک‌ و فرماندهان‌ نیروهای‌ زمینی‌ ارتش‌ و سپاه‌، وزیر دفاع‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌، رئیس‌ دفتر عمومی‌ حفاظت‌ و اطلاعات‌ فرماندهی‌ کل‌ قوا رؤسای‌ سازمانهای‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ و حفاظت‌ و اطلاعات‌ وزارت‌ دفاع‌، جمعی‌ از فرماندهان‌ نیروهای‌ مسلح‌ و مسئولان‌ وزارت‌ دفاع‌، فرمانده‌ معظم‌ کل‌ قوا را همراهی‌ می‌کردند.