• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/03/17

دیدار روحانیون استان کهکیلویه و بویراحمد با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ فرا رسیدن‌ ماه‌ محرم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دیدار روحانیون‌، فضلا و طلاب‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد با ایشان‌ که‌ در محل‌ مصلای‌ یاسوج‌ انجام‌ شد طی‌ سخنانی‌ برضرورت‌ بهره‌گرفتن‌ از درس‌های‌ بزرگ‌ حادثه‌ با عظمت‌ عاشورا تأکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار یادآوری‌ خاطره‌ عاشورا را بیان‌ یک‌ حادثه‌ عظیم‌ با ابعاد بیشمار توصیف‌ کردند و فرمودند: حادثه‌ عاشورا در ذات‌ و طبیعت‌ خود دریای‌ خروشانی‌ از عواطف‌ صادق‌ است‌ و در متن‌ هر احساسی‌ که‌ صداقت‌ باشد یک‌ برهان‌ فلسفی‌ نهفته‌ است‌ و از این‌ رو خاطره‌ عاشورا برکات‌ فراوانی‌ برای‌ بشریت‌ به‌ ارمغان‌ آورده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از مبارزه‌ غریبانه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) در کربلا به‌ عنوان‌ دشوارترین‌ مبارزه‌ یاد کردند و فرمودند: سخت‌ترین‌ مبارزه‌ها، مبارزه‌ غریبانه‌ در میدانی‌ است‌ که‌ در آن‌، همه‌ با انسان‌ دشمن‌ و از او رویگردان‌ هستند عزیزترین‌ افراد انسان‌ در مقابل‌ چشم‌ او قربانی‌ می‌شوند و مبارزه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) آنچنان‌ غریبانه‌ بود که‌ می‌دانست‌ پس‌ از شهادتش‌، دشمنان‌ دیوسیرت‌ خانواده‌ و کودکان‌ تشنه‌ و بی‌پناه‌ او را مورد تهاجم‌ قرار خواهند داد و فرزندان‌ پیامبر و امیرمؤمنان‌ (ع‌) را به‌ اسارت‌ خواهند برد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، ماه‌ محروم‌ و روز عاشورا و خاطره‌ و یاد حسین‌بن‌علی‌(ع‌) و مجالس‌ عزای‌ آن‌ حضرت‌ را یکی‌ از بزرگترین‌ نعمت‌های‌ الهی‌ برای‌ مسلمانان‌ به‌ ویژه‌ جامعه‌ شیعی‌ ایران‌ دانستند و ضمن‌ تأکید بر ضرورت‌ توجه‌ مردم‌ به‌ بر پا داشتن‌ هر چه‌ بیشتر این‌ مجالس‌ فرمودند: مجالس‌ عزاداری‌ امام‌ حسین‌(ع‌) باید علقه‌ و رابطه‌ عاطفی‌ و محبت‌ به‌ اهل‌ بیت‌ را افزونتر و مستحکمتر کند، شناخت‌ روشنتر و واضحتری‌ نسبت‌ به‌ اصل‌ حادثه‌ عاشورا در مردم‌ بوجود آورد و موجب‌ تعمیق‌ ایمان‌ و معرفت‌ بیشتر مردم‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ اسلام‌ برای‌ القاء شبهات‌ در مردم‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: امروز عموم‌ مردم‌ به‌ ویژه‌ جوانان‌ کشور با چشم‌ بصیرت‌ به‌ مسائل‌ نگاه‌ می‌کنند و اذهانشان‌ باز است‌ و هنگامی‌ که‌ در معرض‌ شبهات‌ قرار می‌گیرند در صدد فهم‌ و درک‌ آن‌ بر می‌آیند و این‌ مسئله‌ یک‌ بخش‌ مهم‌ از حادثه‌ فرهنگی‌ در جامعه‌ ما محسوب‌ می‌شود، بنابراین‌ واعظان‌ و سخنگویان‌ باید همواره‌ توجه‌ کنند که‌ اظهارات‌ آنان‌ پاسخ‌ محکم‌ و مستدلی‌ به‌ شبهات‌ و در جهت‌ برطرف‌ کردن‌ آنها باشد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نسبت‌ به‌ ترویج‌ برخی‌ مسائل‌ خرافی‌ در جامعه‌ اظهار ناخرسندی‌ و نگرانی‌ کردند و فرمودند: قمه‌زنی‌ از کارهای‌ خلاف‌، جعلی‌ و نادرست‌ است‌ که‌ متأسفانه‌ طی‌ چند سال‌ اخیر برخی‌ در حال‌ ترویج‌ آن‌ هستند. قمه‌زنی‌ مربوط به‌ دین‌ و یا یک‌ حرکت‌ عزاداری‌ نیست‌ و قطعا خلاف‌ و یک‌ بدعت‌ است‌ و بدون‌ تردید خداوند به‌ انجام‌ آن‌ راضی‌ نیست‌ و اینجانب‌ نیز از کسی‌ که‌ تظاهر به‌ قمه‌زنی‌ می‌کند قلبا راضی‌ نیستم‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ تأکید برلزوم‌ اجتناب‌ از اعمال‌ خرافی‌ و خلاف‌ دین‌ در ایران‌ اسلامی‌ فرمودند: اکنون‌ روز حاکمیت‌ اسلام‌ و جلوه‌ اسلام‌ است‌ بنابراین‌ در جامعه‌ اسلامی‌ برتر یعنی‌ جامعه‌ محب‌ اهل‌ بیت‌(ع‌) که‌ به‌ نام‌ مقدس‌ امیرالمؤمنین‌، حسین‌بن‌ علی‌(ع‌) و ولی‌ عصر ارواحنافداه‌ مفتخر و مزین‌ است‌ نباید اجازه‌ دهیم‌ کارهائی‌ که‌ این‌ جامعه‌ را در نظر مسلمانان‌ جهان‌ و غیرمسلمانان‌ به‌ عنوان‌ گروهی‌ از انسانهای‌ خرافی‌ بی‌منطق‌ معرفی‌ می‌کند، انجام‌ پذیرد. اسلام‌ دین‌ منطقی‌ است‌ و منطقی‌ترین‌ بخش‌ آن‌ تفسیری‌ است‌ که‌ شیعه‌ از اسلام‌ دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از متکلمین‌ شیعه‌ به‌ عنوان‌ خورشید تابناکی‌ در ادوار مختلف‌ تاریخ‌ اسلام‌ نام‌ بردند و در پایان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ تأکید بر وجود کتابهای‌ استدلالی‌ قوی‌ در مباحث‌ مربوط به‌ شیعه‌ فرمودند: روحانیان‌ و علماء به‌ عنوان‌ مرزداران‌ عقیده‌ در هر نقطه‌ای‌ از کشور باید مراقب‌ خطر بزرگ‌ وارد شدن‌ خرافات‌ به‌ دین‌ باشند و هر موضوع‌ انحرافی‌ را با کمال‌ قدرت‌ و بدون‌ هیچ‌ ملاحظه‌ای‌ بیان‌ کنند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آیت‌الله‌ ملک‌حسینی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد در سخنان‌ کوتاهی‌ به‌ بیان‌ نقش‌ فضلاء، روحانیون‌ و طلاب‌ این‌ استان‌ در خدمت‌ به‌ دین‌ و ترویج‌ شعائر اسلامی‌ پرداخت‌ و طی‌ آن‌ مراتب‌ عشق‌ و ارادت‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ به‌ ولایت‌ و رهبری‌ و نیز پیوند مستحکم‌ آنان‌ را با نظام‌ اسلامی‌ مورد تأکید قرار داد.